hydrauliek pomp motor heftafel

duindorper

Die hard MF'er
8 mrt 2005
329
0
DenHaag
Hallo heren,

de hydrauliek pomp van mijn motor heftafel is helaas kapot. wanneer ik pomp gaat de cilinder uit maar zakt net zo snel weer in. heb geprobeerd hem bij te vullen zonder succes.

zo zelfde pomp kan ik helaas niet nieuw vinden en een andere past ook niet zomaar, is er iemand die hier verstand van heeft en deze pomp misschien nog kan redden?, of weet iemand een bedrijf waar dit tegen een schappelijke prijs gedaan word?.

full
 
Inderdaad, dit spul is goed te repareren.

Zie bovenstaande reacties, of het ventiel om te laten zakken is lek, of de afdichting om de zuiger is lek.
Zakventiel draai je er zo uit, voor de zuiger afdichting moet de cilinder gedemonteerd worden (vaak kan de bovenkant er af gedraaid worden).


Een bedrijf als dit kan het voor je repareren en ook aan onderdelen komen:

DBZ Hydrauliek
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nog een paar mogelijke oorzaken; -lucht in het hydraulisch systeem.
-teugslagklep lekt.


In het geval van lucht: ontluchten.
Lekke terugslagklep: demonteren, misschien is hij alléén vervuild, dan schoonmaken.
is hij defect, repareren/vervangen.


Voor zaken waarbij je hulp van anderen nodig hebt, zou ik ook een landbouwmechanisatie/tuinmachine bedrijf aanraden, vanwege de goede ervaringen die ik daarmee heb.
 
Bij dit soort bedrijven kun je het beste er gewoon met je hef-cilinder binnen stappen en vragen of ze je willen helpen in plaats van te bellen.
In het Westland zijn er zat van dit soort zaken met tractoren of land/tuinbouw machines voor de deur.

Succes!
 
hoi, en heb je de pomp kunnen reviseren ? ik ben ook benieuwd of je weet hoe je hem in kan stellen.

ik heb een heftafel met zo een zelfde pomp, ik kan pompen wat ik wil maar hij gaat niet uit.
wel als ik de pomp uit de tafel heb maar in de heftafel gemonteerd niet. ik neem aan door het gewicht van de tafel, vandaar dat ik het idee heb dat mogelijk ergens iets af moet stellen (er zit bovenop een moer met daaronder een schroef die op een veertje drukt, op jouw foto zit ie boven de rubberen vulplug)

grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan