Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Zo aan de afbeelding van de 1098 lijkt dit jager motoren, weet niet of ik daar m'n duc zou aanschaven......... Heb niet echt beste verhalen gehoord, of is dit inmiddels verleden tijd? Wees iig gewaarschuwd!
 
Hij ziet er netjes uit en een nette prijs als hij daadwerkelijk een grote beurt en nieuwe banden krijgt.

Jager heeft idd geen beste reputatie.

PM me even als je een 1098 met wél de volledige onderhoudshistorie wilt en voor veel minder.
 
Na enig speurwerk zie ik inderdaad veel meer problemen bij Jager. Weet niet of ik daar m'n eerste durf te kopen eigenlijk. @Sender: heb je een PM gestuurd!
 
Hij was trouwens vanaf begin bij Ducati Zaltbommel in onderhoud geweest (heb het boekje dinsdag gezien). Maar waarom zou Ducati Zaltbommel deze verkopen aan Jager? Of zal het de particulier zijn die de motor heeft aangeboden en dat Jager deze heeft opgekocht? Excuses voor de vele vragen!
 
Niet om lullig te zijn, maar snelsluitingen worden toch vaak op circuit motoren geplaatst?

En lijkt wel of hij een slick aan de achterkant heeft of is dit gezichtsbedrog?
 
Hmm ik begin een steeds slechter gevoel te krijgen. De banden waren redelijk af, heeft wel wat profiel op gezeten maar waren volgens de verkoper 'mooi weer bandjes'
 
Als het bij Jager is, lekker laten staan!
Ik kom uit die buurt en heb er redelijk veel over gehoord en zelf ook gezien.

Hmm ik begin een steeds slechter gevoel te krijgen. De banden waren redelijk af, heeft wel wat profiel op gezeten maar waren volgens de verkoper 'mooi weer bandjes'
 
Ik gehoord over een Streetfighter 1100 die geleverd zou worden met een grote beurt inc riemen en kleppenstellen. Is dus nooit gebeurd.
 
Gewoon naar een dealer gaan, betaal je misschien iets meer maar je heb wel veel meer zekerheid.
Of particulier kopen dan loop je wellicht nog minder risico dan wat je nu wilt gaan doen, als je nu al twijfel zou ik zeggen niet doen!
Als je intresse in een 848 corse se full options heb uit 2013, is binnenkort te koop in ZB of wellicht nu nog bij mij ;-)
Heb deze week in Zb een andere besteld/gekocht.
full
 
Of deze kopen zonder beurt en naar een dealer gaan. 2 jaar geen onderhoud kan goed, mits het verschil in km meevalt natuurlijk. Trek € 1000,- van die rekening en neem m mee :P
Zelfde heb ik met mijn racer gedaan.
Als eerste fiets is een 848 misschien iets voor je, zelfde looks, iets minder vermogen en betrouwbaarder.
 
Ik heb nog een ECU liggen van een 1098, ik denk een originele, maar met een beetje geluk is het een Termi mapping.
Ik heb geen idee hoe ik dat kan zien
 
Thanks voor het meedenken en de tips! Ik ben nu bezig met eentje van een particulier, rond de 24k gereden, termignoni's, nieuwe banden, paar carbon onderdelen en vraagt er iets minder voor. Alle facturen van onderhoud aanwezig en ben afgelopen vrijdag even wezen kijken, betrouwbare vent en heeft nooit bezuinigd op onderhoud :-) Dat gaat 'm waarschijnlijk worden!
 
Zeker Erik! Hierbij de foto's (2007, 25.500 km):
full

full

full



Hierbij de onderhoudshistorie die ik doorgemaild kreeg, wat zit er denken jullie aan te komen qua kosten het komende jaar?:

1e onderhoudsbeurt (A) 20-06-2007 - 2700 km - Goedhart Motoren - Geen bon van aanwezig / wel afgestempeld in onderhoudsboekje
2e onderhoudsbeurt (B) 05-09-2008 - 11543 km - Goedhart Motoren - Geen bon van aanwezig / wel afgestempeld in onderhoudsboekje
3e onderhoudsbeurt (C) 26-10-2010 - 17996 km - Goedhart Motoren - Geen bon van aanwezig / wel afgestempeld in onderhoudsboekje / Moment dat ik hem kocht
Tussentijdse beurt / vloeistof / riem 13-06-2014 - 25273 km - Goedhart Motoren - Bon aanwezig
Achterband vervangen 20-06-2014 - 25500 km - Ducati - Verduyn Motoren - Bon aanwezig
4e onderhoudsbeurt (D) + nwe koppeling 22-07-2014 - 25566 km - Ducati - Verduyn Motoren - Bon aanwezig
Tussentijdse controle 17-01-2015 - 25722 km - Ducati - Verduyn Motoren - Bon aanwezig

Huidige kilometerstand = 26533 km
 
Laatst bewerkt:
Een poos geleden voor mij dat ik hier gepost heb .

Heb mijn 1098S Tricolore weer net terug van Biggelaar na weer wat extra tuning werkzaamheden .
Op dit moment nu aan het achterwiel 180.1 pk en 141 nm
Droog gewicht van 158 kg .

Tuning bestaat uit .

Termignoni 70 mm systeem .
Koppen geflowd
Hoge compressie zuigers van Pistal Racing 13.5 : 1 verhouding
Race inlaat kelken van DM Meccanica
EVR carbon airbox met 25 % meer inhoud
Roosters uit de topkuip verwijderd zodat meer lucht aangezogen kan worden
EVR luchtfilters
Vliegwiel 690 gram
Titanium Pankl drijfstangen
Lichtgewicht krukas , ongeveer 1 kg lichter gemaakt .
ECU mapping optimaal afgesteld


med.jpg



med.jpg



med.jpg



360.jpg

EVR Carbon airbox


360.jpg


Ohilins FGRT 815 Vork , Brembo HPK 330mm schijven , Brembo Z04 remblokken , Brembo HPK remklauwen 220A.168.10 , Brembo RCS 19 rempomp , gescheiden Goodridge remleideingen , Marchesini machnesium wielen


360.jpg


De lichtgewicht krukas


360.jpg


De titanium Pankl drijfstangen



360.jpg


Aluminium 18 liter tank



med.jpg


CNC Racing kroonplaat en T stuk + Domino snelgas .
Met nog de standaard kunststof 15,5 liter tank



360.jpg


Hoge compreesie zuigers , Pistal Racing 13.5 : 1
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd hoe die met zo`n lichte krukas en licht vliegwiel zich gaat gedragen als je op een 80 km weg rijdt en bij de stoplichten weg gaat rijden
hij is niet gebruiksvriendelijker geworden voor de straat zeg maar ........
wielen zijn prachtig , die zou ik wel in mijn Pani willen hebben :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan