Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Mannen ik ben mezelf een beetje aan het oriënteren voor een 848 voor op het circuit. Ik ben een beetje aan het rond kijken hier en daar maar wat zijn de dingen waar ik extra goed op moet letten behalve de standaard dingen zoals vloeistoffen remblokkken ketting balhoofd enzo?

Of als iemand er nog eentje weet te staan mag dar ook doorgegeven worden. Er staat er nu eentje op Facebook die ik wel aarding vind.

Ik hoor graag van jullie :)
 
Gisteren dan uiteindelijk bij Biggelaar geweest.

Riemen waren helemaal in orde en zijn alleen nagespannen. Het koppelingshuis was wel behoorlijk ingeslagen, dus heb ik deze laten vervangen. Ook direct de platen meegenomen en de koppelingsmodificatie laten doen. :) :)

Biggelaar heeft de motor ook uitgelezen aangezien ik problemen in de bergen heb gehad met het benzinepomp relais. Ik heb destijds de benzinepomp vervangen en een ander relais erin gezet. Dit heeft geholpen, want er waren geen storingen meer en de motor heeft ook geen klap meer verkeerd gegeven. :}

De olie en filter maakte hem weer helemaal klaar voor dit seizoen. :] :] [afbeelding]

Gisteren de eerste testrit gemaakt en wow wat een verschil. Doordat de koppeling vast zit kun je echt laag in de toeren gaan (1500/2000) zonder het horten en stoten. Rotonde kun je nu makkelijk in de 2 nemen. Gasrespons is ook veel beter omdat de koppeling niet hoeft te zetten en bij het gas dichtdraaien blijft hii stabieler om dezelfde reden. Al met al zeker de prijs waard
 
Mannen ik ben mezelf een beetje aan het oriënteren voor een 848 voor op het circuit. Ik ben een beetje aan het rond kijken hier en daar maar wat zijn de dingen waar ik extra goed op moet letten behalve de standaard dingen zoals vloeistoffen remblokkken ketting balhoofd enzo?

Of als iemand er nog eentje weet te staan mag dar ook doorgegeven worden. Er staat er nu eentje op Facebook die ik wel aarding vind.

Ik hoor graag van jullie :)
Staat er een op Facebook van Jack van de Brug
 
Fred van de brug bedoel je denk ik? In die heb ik wel interesse :Y zijn er nog dingen waar je op moet letten? Of hij bepaalde terugroepen van de dealer heeft gehad oid?
 
Geen kilometer gemaakt dit weekend, maar wel even gesleuteld :) De open koppelingsdeksel zit erop, dan hopelijk volgende week ergens de koppelingdrukplaat erop zetten. Verder ander ruitje erop, dempers, knipperlichten en kentekenplaathouder. Lekker bezig dus. :)

w1rx8y.jpg

24cy0kn.jpg

14ce6v7.jpg
 
Mannen ik ben mezelf een beetje aan het oriënteren voor een 848 voor op het circuit. Ik ben een beetje aan het rond kijken hier en daar maar wat zijn de dingen waar ik extra goed op moet letten behalve de standaard dingen zoals vloeistoffen remblokkken ketting balhoofd enzo?

Of als iemand er nog eentje weet te staan mag dar ook doorgegeven worden. Er staat er nu eentje op Facebook die ik wel aarding vind.

Ik hoor graag van jullie :)

http://www.ducatifora.com/dutchforum/viewtopic.php?f=44&t=37260
 
Ik vind het altijd helemaal bagger als je 'niks mag zien als vreemdeling' op van die fora...

Bij de bovenstaande lnk mag ik geen foto's zien

Ik geloof dat het de nternationale Ducati formsite s waar je helemaal niet eens mag meelezen als je niet ingelgs bent.... Zucht

Sorry, moest ik even kwijt.
 
Mooie fiets zeker ja. Alleen weet iemand of er nog kinderziektes in een 848 zaten waarvoor de terug naar de dealer moesten om het op te lossen ?

Mogu
 
Ik vind het altijd helemaal bagger als je 'niks mag zien als vreemdeling' op van die fora...

Bij de bovenstaande lnk mag ik geen foto's zien

Ik geloof dat het de nternationale Ducati formsite s waar je helemaal niet eens mag meelezen als je niet ingelgs bent.... Zucht

Sorry, moest ik even kwijt.

Een profiel is zo aangemaakt.
Stel je zelf even voor, en iedereen is bereid je te helpen/mee te denken.
Veel mensen met kennis.
 
Iemand bekend met deze aanbieder ?

Ducati 748 R 748R #46 !!!!!!
http://link.marktplaats.n...s&utm_content=app_ios
Ad

Zelf zoekend na een R namelijk.

Je link is een beetje afgekort ;-) Denk dat je deze bedoelt: https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Ik heb geen ervaringen met MotoXpert, heb wel een keertje met de eigenaar gebeld over een 1098 die hij had staan. Hele aardige vent, wist wel veel info over de machine te geven en doet volgens mij best veel in Duc's. Dus lijkt me wel redelijk betrouwbaar.
 
Je link is een beetje afgekort ;-) Denk dat je deze bedoelt: https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Ik heb geen ervaringen met MotoXpert, heb wel een keertje met de eigenaar gebeld over een 1098 die hij had staan. Hele aardige vent, wist wel veel info over de machine te geven en doet volgens mij best veel in Duc's. Dus lijkt me wel redelijk betrouwbaar.

Heb via mail contact proberen te krijgen, tot 2x toe uiteindelijk reactie. Daarna nog 1x een mail gestuurd mbt garantie en de eventuele grote beurt maar geen reactie, net mail gestuurd dat ik liever de motor niet koop.

Moet er 250km enkele reis voor rijden dan heb ik liever informatie vooraf en mail is hiervoor mij persoonlijk een goed middel....

Op zijn FB account staat ook een dergelijke negatieve ervaring...jammer.

Wat niet wilt zeggen dat hij slecht spul verkoopt ofzo maar moderne communicatie is MotoXpert vreemd.

reageert overigens wel binnen 20 minuten als je vraagt of je de motor morgen kunt komen bekijken :(
 
Laatst bewerkt:
Heb via mail contact proberen te krijgen, tot 2x toe uiteindelijk reactie. Daarna nog 1x een mail gestuurd mbt garantie en de eventuele grote beurt maar geen reactie, net mail gestuurd dat ik liever de motor niet koop.

Moet er 250km enkele reis voor rijden dan heb ik liever informatie vooraf en mail is hiervoor mij persoonlijk een goed middel....

Op zijn FB account staat ook een dergelijke negatieve ervaring...jammer.

Wat niet wilt zeggen dat hij slecht spul verkoopt ofzo maar moderne communicatie is MotoXpert vreemd.

reageert overigens wel binnen 20 minuten als je vraagt of je de motor morgen kunt komen bekijken :(

Hmm, vreemd. Inderdaad niet van deze tijd. Maar ik vind persoonlijk over zulke dingen bellen veel beter. Hij kwam op mij wel betrouwbaar over. Had een mooie 1098R staan, wist precies wie de vorige eigenaren waren en wat er qua onderhoud gebeurd was. Helaas was de prijs net iets te hoog voor me ;-)

Misschien nog eens proberen te bellen? Ik heb zelf ook een bedrijf en wij hebben helaas heel af en toe ook wel een negatieve beoordeling. Even gecheckt, maar zie dat het ook om de communicatie ging bij die beoordeling. In ieder geval beter dan mensen die melden dat hun fiets niet in orde was, kilometerstanden niet kloppen of dat soort gekke dingen.
 
Laatst bewerkt:
~
Misschien nog eens proberen te bellen?/quote]

Zou je kunnen doen, echter heb daar eigenlijk na het 1ste mail contact geen zin meer in.

Motor is ook zonder boekjes, en historie is slecht te achterhalen betreft een import motor vandaar denk ik ook de "vage" communicatie.

Heldere en snelle comunicatie is gewoon belangrijk in deze tijd, zeker als de potentiele klant aangeeft dat hij niet "effe" langs kan komen.
 
\
Misschien nog eens proberen te bellen?/quote]

Zou je kunnen doen, echter heb daar eigenlijk na het 1ste mail contact geen zin meer in.

Motor is ook zonder boekjes, en historie is slecht te achterhalen betreft een import motor vandaar denk ik ook de "vage" communicatie.

Heldere en snelle comunicatie is gewoon belangrijk in deze tijd, zeker als de potentiele klant aangeeft dat hij niet "effe" langs kan komen.

Ah helder, in dat geval zeker niet doen. Succes met de zoektocht!
 
Vanmiddag even een lekker stuk gereden met de Duc. Wat een heerlijk karakter. Echt een motor waar je voor moet werken en niets soepeltjes en linear gaat. Houd ik wel van. Zeker extremer dan de RSV2003R die ik had.

Uit m'n werk begin van de middag naar Bolski gereden om mijn drukplaat te laten vervangen, daarna even met de camera naar Wijk aan Zee gereden. Helaas trok het helemaal dicht toen ik daar aankwam. -O-

Ik ben toch wel trots op deze motor. Een prachtig apparaat, al zeg ik het zelf. *D Op de terugweg naar huis draaide ik de snelweg op, waar op dat moment een Brit reed op een Panigale. Even duimpjes omhoog en toen kwam er toch wel even een grijns op m'n gezicht. Stukje met elkaar opgereden totdat ik er af moest.

Mooi spul die Ducati's. :) :P

DSC_0508.jpg

DSC_0510.jpg

DSC_0513.jpg

DSC_0520.jpg


Dingen die ik nu sinds de aankoop veranderd heb:
- Arrow slipons (wat een heerlijk, zwaar en diep geluid komt eruit)
- Fabbri Solo Pista raceruitje
- EVR open koppelingsgdeksel
- Rizoma koppelingsdrukplaat
- Korte kentekenplaathouder en kleine knipperlichten.
- Hyperpro stuurdemper
- Stickerset voor op kontje en topkuip

Voorlopig wel even genoeg geld uitgegeven aan deze ongein. :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hoi

Ben nieuw hier maar heb al jaartje of 3 een 1098S. Dit weekend de riemen vervangen voor het nieuwe seizoen. Met tank erop zetten kwam ik erachter dat ik niet meer weet welke benzineleiding (links of rechts) op de in en out van de benzinepomp.

Weet iemand dit uit zijn hoofd toevallig?
 
Als je naar het ontwerp van de slangen kijkt,kom je waarschijnlijk zelf wel tot een conclusie. ;)
 
Goedemorgen! Afgelopen weekend weer een mooi ritje gemaakt. Nu hoor ik voorin de motor een beetje een slijtend geluid en vind ik 'm in de lage toeren (vooral in de 1) erg bokkig/schokkerig. Is niet de koppeling, die geeft ook wel wat lawaai maar dat komt door de droge koppeling. Iemand een idee wat het kan zijn? Wil komende week even voor een beurt heengaan.

Alvast bedankt!
 
Ik ben me aan het oriënteren voor een slipperclutch voor de 1098.
Het is voor circuitgebruik.

Wellicht weet iemand hier zo te noemen welke opties er zijn?
Alvast bedankt.
 
Ik weet van het bestaan van de:
- Ducati Performance (met kogels)
- EVR (48 tands)

Welke is het best geschikt voor circuitgebruik?

Wellicht zijn er nog betere opties?
Ik ben benieuwd naar de reacties van de kenners :-)
 
Ik ben me aan het oriënteren voor een slipperclutch voor de 1098.
Het is voor circuitgebruik.

Wellicht weet iemand hier zo te noemen welke opties er zijn?
Alvast bedankt.

Puur uit interesse hoor, maar waarom precies? Veel last van blokkerend achterwiel bij snel terugschakelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan