Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

iemand die toevallig van zn voorremschijven af moet?

mooie waardes trouwens... zeker dat koppel, vind dat best wel hoog...


Zeker mooie waardes voor het achterwiel , omgerekend naar de krukas komt er 12% bij en is het zelfs .

199 pk en 158 nm .
.
Qua pk aantal doet die niet onder voor de nieuwe Japanse en Europese sport motoren van 2015 die allen 200 pk hebben .
Qua koppel zit ik er trouwens ver boven :)
 
Deze maar weer eens omhoog schoppen!

Vorige week heb ik mijn 848 weggebracht naar MotoPuro voor een jaarbeurt en wat nieuwe onderdelen.

- jaarbeurt
- verse olie (Motul 300V)
- EvoTech kentekenplaathouder
- Ducati Performance M1200 LED knipperlichten
- BikePenR navigatiesteun
- servicebeurt voor de vorkpoten

Over het laatste ben ik wel benieuwd, hoeveel verschil zal ik gaan merken? Met 27.000km vond ik het wel tijd.
 
Goedemorgen, ik zoek een rem-schakelset voor mijn 848 corse, weten jullie een mooi setje voor tussen de €200 en €300, gewoon voor straatgebruik
 
Goedemorgen, ik zoek een rem-schakelset voor mijn 848 corse, weten jullie een mooi setje voor tussen de €200 en €300, gewoon voor straatgebruik

Geen idee wat Metaltech kost, maar heb ik nu op twee van mijn 1098's gehad en vind ik er erg netjes uitzien.
TRW vind ik wat slap spul.
DNPS is ook mooi maar denk ik net boven de 300,-
 
DPNS is € 335,-

Metaltech is lastig online te vinden. Metaltechracing.com geeft me een of andere fout Japanse site :D

Ik zat zelf te denken aan een setje van Lighttech, begint op € 370,-
 
DPNS is € 335,-

Metaltech is lastig online te vinden. Metaltechracing.com geeft me een of andere fout Japanse site :D

Ik zat zelf te denken aan een setje van Lighttech, begint op € 370,-


Das gek, zie bij veel Duc's die metaltech setjes erop zitten. EBay?
Lighttech is ook mooi maar ik vind het wat aan de iele kant voor een dikke SBK.

Gilles zal ook wel wat boven budget zitten denk ik
 
Zoeken op metaltech gaf me alleen hun FaceBook pagina, kijk je daar naar de website die vermeld staat, kom je dus bij die Japanse site.

Op 1 van de SBK's in het Ducati Museum zit ook Lighttech, zal wel snor zitten met de stevigheid.

Gilles gaat volgens mij zelfs ruim over de € 500,-.

Pierobon kwam ook op iets van € 400,- uit.
 
De meeste spullen van je Ducati komen tegenwoordig uit China.
Dus dat zegt totaal niks over de kwaliteit, die fabels zijn allang verleden tijd.

Ik heb het al jaren op m'n fiets zitten en het is van uitmuntende kwaliteit. Nooit problemen mee gehad. Goede service en een goede prijs.

Het bedrijf is in Spanje gevestigd en de sets worden wereldwijd verkocht.


Mensen moeten soms eens verder kijken dan hun neus lang is. ;)
 
Ik zeg ook niet dat er per definitie iets mis mee is op het gebied van kwaliteit.
En dat er genoeg fabrikanten zijn die onderdelen (of zelfs een deel van hun productielijn) vanuit halen, is wel bekend.

Ik bestel regelmatig bij diverse vaste leveranciers in China. De kwaliteit is 9 van de 10 keer goed.

Persoonlijk vind ik de sets uit de link wel wat aan de prijs, 292 euro.
Vergelijkbare setjes op Ebay zijn een stuk voordeliger.
 
Dat kun je dan van iedere andere set ook vinden, aangezien van iedere set wel een vergelijkbare set op eBay te vinden is.

Geef het beestje een naampje en het is gelijk het dubbele "waard".

Een voorbeeld; de gehele Ducati Performance set, dat is pas overated.

Nog eventjes en dan kan ik m'n eigen kuipen set printen. Scheelt ook weer een zak geld te moeten betalen voor plastic. :P

Al met al dezelfde spullen met dezelfde kwaliteiten kun je tegenwoordig een heel stuk goedkoper krijgen, zonder het merk naampje eraan vast geplakt.
 
Bijna vergeten maar Hans Quirijns - Hqracing verkoopt ook leuke en niet dure setjes.
Zeker de moeite waard.

succes.
 
Bijna vergeten maar Hans Quirijns - Hqracing verkoopt ook leuke en niet dure setjes.
Zeker de moeite waard.

succes.


Kun je ze het beste direct van Ebay halen.
Setjes zijn identiek.
Net zoals de remhendel protectors, rem/koppeling hendels, schakel/rem pedalen.
En de arashi bami schijven :X

Ik heb spijt dat ik mijn 848 racer heb verkocht...
 
Laatst bewerkt:
HQracing.nl

prima setjes, doen het ook erg goed op het circuit.

er zit soms wel iets meer speling op dan de setjes die 3 keer zo duur zijn, maar je kan er zelfs een heel jaar mee racen dus kwaliteit is wel goed
 
Kun je ze het beste direct van Ebay halen.
Setjes zijn identiek.
Net zoals de remhendel protectors, rem/koppeling hendels, schakel/rem pedalen.
En de arashi bami schijven :X

...

+1

PP is idd ook mooi stevig spul en goed leverbaar in losse onderdelen.

Metaltech is in NL trouwens te verkrijgen via SC-,motorsports.nl
Norbert Sluijter zit hier ook op het forum.
 
Net even gekeken op de site van sc-motorsports.nl, maar Ducabike biedt ook leuke setjes. Als je niet per se opklapbare steuntjes wil, zijn de ECO versies wel interessant geprijsd.
 
even wat foto's geschoten van mijn 'nieuwe' 2009 1198s 12500km op de tellert. *O* Best lang moeten zoeken voor een goede in deze kleurstelling (die voor mij de mooiste is en klassiek ducati)

Ik heb er inmiddels een 14 tands voortandwiel op gezet en termignoni dempers met dito dp ecu die voor een basis 1198 bleek waardoor ik m'n traction control kwijt was, toen maar de ecu zelf geflashed met de goede mapping (van een 1198s 2011 waardoor ik nu ook Ducati Quickshift mogelijkheid heb!)

Ook andere rearsets erop geschroefd, ik vind de standaard stepjes altijd te glad.

908s5h.jpg


jkj1w6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtige machine! Veel plezier ermee!

Wel ff oppassen met de QS te vaak schakelen met verkeerde timing en je bak loopt schade op.... Ik spreek uit ervaring....
 
Laatst bewerkt:
Prachtige machine! Veel plezier ermee!

Wel ff oppassen met de QS te vaak schakelen met verkeerde timing en je bak loopt schade op.... Ik spreek uit ervaring....

Dank je en dank voor de waarschuwing, heb er nog geen quickshifter op maar software matig kan het nu.
Ik moet alleen dit ding nog ergens vinden, maar ik heb er geen haast mee. Zal ebay in gaten houden

opbxpc.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan