Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Ziet er heel mooi uit, enige waar ik tegenaan loop is dat er veel achterbrug covers zijn die maar deels je achterburg bedekken en waar je dus op sommige punten het aluminium door heen ziet.

Jep correct, mijn achterbrug is standaard zwart waardoor je dit niet ziet/opvalt
 
Hee, is iedereen nog in winter rust ??
full
 
Gisteren stukje gevlamd op de 1198.... Helaas zeiknat geregend ... Maar wel heerlijk om op die brute bike te blaffen :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Gisteren stukje gevlamd op de 1198.... Helaas zeiknat geregend ... Maar wel heerlijk om op die brute bike te blaffen :] *O*


Ik dus gisteren ook nat geregend, ff nieuwe bandje laten monteren in ZB en toen gewacht dat de regen weg was alleen dat was alleen daar en onderweg net voor thuis de volle laag gekregen.
Maar vandaag was een top dag
 
Vrijdagmiddag en gisteren nog gereden. Vrijdagmiddag ff snel een rondje in de buurt, kleine 40km. Gisteren wel een flinke rit achter de rug, DCN's Rondje Regio voor de eerste keer gedaan met een leuke club mensen. Een kleine 400km gereden; van huis naar Berkel-Enschot, door naar Heinenoord, Heinenoord-Kinderdijk, Kinderdijk-Beusichem, en van Beusichem weer naar huis. En thuis na het motoren wassen pangaar op de bank geploft om MotoGP te kijken.

11070977_820077771400708_4060558027595003567_n.jpg
 
Het Ducati seizoen is hier ook begonnen hoor :)

Na een heerlijke voorjaartrip naar het circuit van Almeria waar ik de wintervacht eraf heb geschud en mijn (semi) nieuwe 1098 heb getest was het paaszondag tijd voor race 1 van de Cup. Het was nog best fris en tijdens de eerste sessie dacht ik dat er nog natte plekken waren op de baan. Resultaat P11 in Q1 van de Procup1000. Q2 een andere gebruikte slick achter gestoken, temperatuur was wat hoger en ik had te horen gekregen dat die zwarte vlekken geen water oid was. Gewoon gas erop. Ging erg lekker en met 1:47.1 naar Pole gegaan :-)

Vlot erachteraan mocht ik meedoen met de Ducati raceklasse. Deze klasse met voornamelijk 3D cup rijders was er ookal op zaterdag, dus ik moest achteraan starten. P16.
Goede start en in de eerste bochten al naar P5, voor de Stekkenwal kon ik naar P4. Toen achter Andre Niemandsverdriet aan, die kon ik binnendoorsteken in Mandeveen. Maar Ronald van Vliet en Alex Schacht waren toen al wel flink weg gelopen.
Toch flink aangezet en beetje bij beetje kwam Ronald in zicht. Kon er in de 6e ronde voorbij komen. En toen Schacht uitviel reed ik op kop :) Nice. Race met een kleine 5 seconde voorsprong gewonnen en nieuw PR 1:46.0 8-) Wel flink het zuur in de benen, en ik moest nog een race.

MIjn pole goed om kunnen zetten en de eerste 4 ronde vol het gas erop. De wind was opgekomen en het was wat frisser, waardoor de tijden wat minder waren. Maar ik kon gelukkig Nick vd wetering constant op een klein gat houden. Bam tweede winst vd dag!

En uiteindelijk ook nog mee naar het podium van de twincup na de supercup1000. Das een mooie start van het seizoen.


Als extra training dinsdag 8 april ook nog aan de ZAC mee gedaan. Dat ging helemaal top. Want ondanks flinke mist en kou naar P2 getraind. Super mooie eerste race waar ik rondenlang achter Marcel v P zat en uiteindelijk er voorbij gekomen, flink aangezet en weer een nieuw PR van 1:45.2
Race twee ook nog weten te winnen dus met de Dagzege naar huis.

Al met al een heel mooi begin van het seizoen, nu dit vasthouden en nog wat kleine dingen verbeteren. Op naar de volgende CUP race 9 mei.




zt6nlx.jpg

2nq5eus.jpg

2qtfj1f.jpg
 
Top gereden martijn. Volgens mij heeft nog nooit iemand zoveel bekers binnen één week mee naar huis mogen nemen 8-)
 
Thanks allemaal! :-)

Waar kan ik info vinden over die demo race Chief?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?


info zijn we nog aan het samenstellen voor op de site.

Maar in het kort: we hebben een uur de tijd tijdens Viva-Italia(als het weer goed id meer dan 10K aan bezoekers) en daarin gaan we drie dingen doen.
1) circuitsessie met begeleiding door licentierijders voor groep langzaam rustig tempo over de baan, niet inhalen voor mensen die nog nooit op een circuit hebben gereden of opwarmertje(rondje 2:30 max.
2) groep gevorderd wat meer ervaren deelnemers ook onder begeleiding, dus geen vrij rijden. Tijden tot 2:15
3) demo race. Alle licentierijders op de baan en dan voor het publiek 2 x 3 ronden demorace.

Wat moet je je daarbij voorstellen; We mogen geen staande start doen, dus verzamelen tussen Meeuwenmeer en ramshoek. gezamelijk door de GT en na het startsignaal volgas voor de hoofdtribune langs. Daarna proberen bij elkaar te blijven ( in kleine groepjes met passende ervaring en snelheid) 3 ronden rijden. Probeer het vermakelijk te maken, dus niet proberen weg te rijden want je kan niets winnen. Vooral op de delen die voor het publiek zichtbaar zijn "strijjd"leveren. na 3e ronde wordt je afgevlagt en verzamelen we weer op de achterkant van het circuit. om dan nog een keer een groepsstart voor te bereiden.

Het is dus een demo om te laten zien en horen hoe mooi motorracen kan zijn. Dus uitremmen(en ruimte geven) bij de GT en zo ook bij de Haarbocht. Publiek vindt dit soort acties helemaal geweldig om te zien en het geluid is op de tribune overweldigend.
 
Ik zal mezelf hier ook even voorstellen. Heb het een tijd terug ook in het ducati topic gedaan. Ik ben Luuc onderhand alweer bijna 31 lente's jong. En heb sinds februari vorig jaar een 848. Ik zal vanavond even een foto plaatsen. Ben vooral een mooi weer rijder en lekker in de weekenden of avonden. Af en toe naar mijn werk op de motor. Kijk graag naar motor en autosport. Heb in mijn jonge jaren nog Mick Doohan zien rijden op Assen tijdens de TT. Al kan ik me er eerlijk gezegd nog weinig van herinneren.

@ Screaming chief, dat klinkt zeker leuk om aan mee te doen. Heb zelf nog niet op een circuit gereden maar wil dat zeker dit jaar gaan doen. Hoe moet je je opgeven?
 
Ik zal me even voorstellen, ik ben Peter uit de provincie Groningen en heb sinds 2010 een ducati 848 met thermies eronder en alle zwarte plastic is vervangen door origineel ducaticarbon. En bij Biggelaar is destijds het rode frame vervangen door het antraciet zwarte frame. Biggelaar heeft hem destijds in 2008 nieuw geleverd aan de vorige eigenaar. Zal binnenkort wel even een foto posten. En heb sinds oktober vorig jaar een CB1000R om leuk achter mijn vriendin aan te knallen!. ;) Zij wil altijd binnenweggetjes berijden en dat is niks voor een Duc. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me even voorstellen, ik ben Peter uit de provincie Groningen en heb sinds 2010 een ducati 848 met thermies eronder en alle zwarte plastic is vervangen door origineel ducaticarbon. En bij Biggelaar is destijds het rode frame vervangen door het antraciet zwarte frame. Biggelaar heeft hem destijds in 2008 nieuw geleverd aan de vorige eigenaar. Zal binnenkort wel even een foto posten. En heb sinds oktober vorig jaar een CB1000R om leuk achter mijn vriendin aan te knallen!. ;) Zij wil altijd binnenweggetjes berijden en dat is niks voor een Duc. :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan