Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Ik zit ergens mee,

Een aantal weken geleden (1 maart) mijn 848 een grote beurt gegeven bij mijn vaste motorzaak. Toen de motor terugkwam bleek echter mijn dashboard gebarsten te zijn. (zie foto) Mijn motor man vertelde dat hij contact had gehad met ducati en dat dit helaas vaker gebeurde door remvloeistof of olie ofzo, en dat hij er verder weinig aan kon doen, hoe langer ik nu met mijn duc rijdt, hoe meer ik me begin te ergeren..

Ik houd dit topic al heel wat jaartjes in de gaten, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over een gebarsten dashboard... dus wat nu? ik vind eigenlijk dat mijn motorzaak dit wel netjes moet gaan oplossen, zeker ook omdat er wel meer dingen niet helemaal goed gegaan zijn... en ik wel 800 euro hiervoor heb betaald.

Wat vinden jullie?

is dit pure pech en gebeurt het vaker?

zkih7a.jpg
 
Door remvloeistof en zo, wat een kont verhaal.

Dat ze überhaupt het lef hebben om de motor zo terug te geven?!

Natuurlijk moeten zij dit oplossen! En ik zou m'n Ducati nooit meer naar desbetreffende zaak brengen.
 
Laatst bewerkt:
Dat remvloeistof verhaal kan wel kloppen. Ik had na 1 druppeltje te laten vallen op mijn 999 dash ook een beste barst in het scherm. Maar buiten dat slaat het natuurlijk nergens op om zo een motorfiets terug te geven na een beurtje.
 
Oke dan ga ik dinsdag bellen dat ik hier toch niet echt blij mee ben..

Hopelijk kan en vooral wil de motor meneer meewerken!
 
Oke dan ga ik dinsdag bellen dat ik hier toch niet echt blij mee ben..

Hopelijk kan en vooral wil de motor meneer meewerken!

Wat er al gezegd is, dit is natuurlijk niet acceptabel. Wat de reden ook is dat je display kapot is nadat men aan jouw motor heeft gewerkt, dat maakt geen snars uit. En dat de garagemeneer dan zegt dat hij er niets aan kan doen, is natuurlijk een aanfluiting, want dat kan hij wel: namelijk kosteloos een nieuwe display monteren.

Uit jouw woorden in je quote lijkt het alsof je je te 'aardig' opstelt. Je zegt dat je hier 'toch niet echt blij mee bent'. Ik vertaal dat naar 'ik baal hier verschikkelijk van' en je moet je gewoon hard opstellen, jij staat namelijk gewoon in je recht en bent uiteindelijk niet afhankelijk van of de garagemeneer zin heeft om mee te werken. Veel succes met de afwikkeling.

Gr. Jerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ergens mee,

Een aantal weken geleden (1 maart) mijn 848 een grote beurt gegeven bij mijn vaste motorzaak. Toen de motor terugkwam bleek echter mijn dashboard gebarsten te zijn. (zie foto) Mijn motor man vertelde dat hij contact had gehad met ducati en dat dit helaas vaker gebeurde door remvloeistof of olie ofzo, en dat hij er verder weinig aan kon doen, hoe langer ik nu met mijn duc rijdt, hoe meer ik me begin te ergeren..

Ik houd dit topic al heel wat jaartjes in de gaten, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over een gebarsten dashboard... dus wat nu? ik vind eigenlijk dat mijn motorzaak dit wel netjes moet gaan oplossen, zeker ook omdat er wel meer dingen niet helemaal goed gegaan zijn... en ik wel 800 euro hiervoor heb betaald.

Wat vinden jullie?

is dit pure pech en gebeurt het vaker?

[afbeelding]
Dit kan echt niet :N , moet kosteloos opgelost worden, wel zo netjes lijkt me....
 
Wat er al gezegd is, dit is natuurlijk niet acceptabel. Wat de reden ook is dat je display kapot is nadat men aan jouw motor heeft gewerkt, dat maakt geen snars uit. En dat de garagemeneer dan zegt dat hij er niets aan kan doen, is natuurlijk een aanfluiting, want dat kan hij wel: namelijk kosteloos een nieuwe display monteren.

Uit jouw woorden in je quote lijkt het alsof je je te 'aardig' opstelt. Je zegt dat je hier 'toch niet echt blij mee bent'. Ik vertaal dat naar 'ik baal hier verschikkelijk van' en je moet je gewoon hard opstellen, jij staat namelijk gewoon in je recht en bent uiteindelijk niet afhankelijk van of de garagemeneer zin heeft om mee te werken. Veel succes met de afwikkeling.

Gr. Jerd.

Dit klopt aardig ja! heb me te aardig opgesteld, in het verleden ook al een paar keer. maar nu ben ik het zat!

ik hoop ook op een soepele afhandeling!

thx iig allemaal
 
Als je je motor met een display zonder barsten bij de betreffende motorzaak hebt ingeleverd en je krijgt 'm zó terug, dan zou ik er zeker werk van maken.

Als hij beweert dat dit door remvloeistof komt, dan zijn ze veel en veel te slordig geweest met het verversen van je rem- of koppelingsvloeistof.

En dan kan hij 100 keer beweren dat het display niet tegen remvloeistof kan, maar dan hadden ze daar als terzake deskundigen rekening mee moeten houden.
De laklaag van je motor kan ook niet tegen remvloeistof. Dus als ze knoeien en de lak wordt aangetast, kunnen zich er ook niet op beroepen dat de lak niet tegen remvloeistof kan en het dus gewoon jammer voor jou is.

Dit is gewoon prutswerk en je kunt een nieuw display eisen.
 
Ik zit ergens mee,

Een aantal weken geleden (1 maart) mijn 848 een grote beurt gegeven bij mijn vaste motorzaak. Toen de motor terugkwam bleek echter mijn dashboard gebarsten te zijn. (zie foto) Mijn motor man vertelde dat hij contact had gehad met ducati en dat dit helaas vaker gebeurde door remvloeistof of olie ofzo, en dat hij er verder weinig aan kon doen, hoe langer ik nu met mijn duc rijdt, hoe meer ik me begin te ergeren..

Ik houd dit topic al heel wat jaartjes in de gaten, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over een gebarsten dashboard... dus wat nu? ik vind eigenlijk dat mijn motorzaak dit wel netjes moet gaan oplossen, zeker ook omdat er wel meer dingen niet helemaal goed gegaan zijn... en ik wel 800 euro hiervoor heb betaald.

Wat vinden jullie?

is dit pure pech en gebeurt het vaker?

[afbeelding]

Kan me niet indenken dat dit een Ducati dealer is
 
dat is klote zeg, maar mag natuurlijk nooit gebeuren... als hij goed verzekerd is, zal dit te verhalen zijn voor hem... maar ws zit het in zn eigen risico...
 
Al een reactie van de motor-meneer? Het is wel een vaker voorkomend issue bij dit type display dat er barsten optreden trouwens, maar zo erg als deze heb ik het nog niet eerder gezien.
 
Ik wil mijzelf toch even kort introduceren.
Ik ben kevin, 24 jaar, student en heb al 2 jaar een Ducati streetfighter S. (Biggelaar getuned, volledig termi, etc.. met 174pk op achterwiel & 136nm koppel bij 3k rpm)

Nu bezig om er een 1098R voor zowel circuit als de weg bij te kopen. Zijn er zaken waar ik op moet letten bij de aankoop?
Km stand waar het om gaat: 3000 - 8000 km.

Alvast Bedankt.
 
Welkom Subz!

Geen idee of er specifieke zaken zijn waar je op moet letten bij de aankoop, buiten de normale zaken zoals tijdig onderhoud etc. Van wat ik gelezen heb, pakt de R een aantal zwakkere plekken van de normale 1098 aan. Hoe dan ook, een machtig mooie fiets.
 
Al een reactie van de motor-meneer? Het is wel een vaker voorkomend issue bij dit type display dat er barsten optreden trouwens, maar zo erg als deze heb ik het nog niet eerder gezien.

Ja hij was het uiteraard met me eens, ik wil hem ook niet gelijk helemaal op kosten jagen, dus we hebben afgesproken dat we beiden marktplaats in de gaten houden, en hij vooral ook zijn contacten her en der aanspreekt. Hopelijk vinden we dan ergens een mooi schermpje, en dat komt het goed.

Ik ben misschien wel te aardig, maarja het is niet anders. en het komt toch nog goed binnenkort!
 
Ja hij was het uiteraard met me eens, ik wil hem ook niet gelijk helemaal op kosten jagen, dus we hebben afgesproken dat we beiden marktplaats in de gaten houden, en hij vooral ook zijn contacten her en der aanspreekt. Hopelijk vinden we dan ergens een mooi schermpje, en dat komt het goed.

Ik ben misschien wel te aardig, maarja het is niet anders. en het komt toch nog goed binnenkort!
als je je goed kunt vinden in deze oplossing . okee,
ik had me harder opgesteld , marktplaats in de gaten houden......dat is een rekbaar begrip
repareren en wel zo snel mogelijk , daarna op zoek naar een andere motorzaak . punt.
 
Ik wil mijzelf toch even kort introduceren.
Ik ben kevin, 24 jaar, student en heb al 2 jaar een Ducati streetfighter S. (Biggelaar getuned, volledig termi, etc.. met 174pk op achterwiel & 136nm koppel bij 3k rpm)

Nu bezig om er een 1098R voor zowel circuit als de weg bij te kopen. Zijn er zaken waar ik op moet letten bij de aankoop?
Km stand waar het om gaat: 3000 - 8000 km.

Alvast Bedankt.

Hoi Kevin, heb jij een hele grote krantenwijk of zo?
Dacht dat studenten het niet zo breed hadden ;)
Succes met je speurtocht!
 
Ik heb een leuk probleempje.. tijdens het rijden, als de fiets warm is valt soms mijn koplamp & dashboard verlichting uit.. dash blijft wel werken, als in.. snelheid is nog zichtbaar enzo.. en de uitval een kwestie van uit/ aan.. Het reageert niet op hobbels in de weg oid en ik heb nog niet een methode gevonden om het te 'triggeren' ..

Iemand dit eerder gezien? Dank!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan