Oude Suzuki 4 zuiger remklauw bijwerken

Stierenek

MF'er
6 jun 2005
69
0
Belgica
Ik heb een paar oude Tokico 4 zuiger klauwen liggen,

Nu wil ik er graag één gebruiken voor mijn Supermoto-project, daar ik dat speeltje goedkoop wil houden.

Aan de binnenkant van de remschijf (voorvelg op DR350, identieke as als origineel) zit er net wat te weinig ruimte.

Heeft er iemand een idee of er wat materiaal van zo'n remklauw afkan?
 
Met het weghalen van materiaal ga je de klauw flink op de proef stellen, de druk in de klauw kan bij flink doorremmen met gemak richting de 100bar oplopen.
Ga liever op zoek naar een passende klauw
 
Neem aan dat je remschijf niet netjes door het midden van de uitsparing in de remklauw voor de remschijf loopt.
En dat je klauw dan wat verder richting het midden van de velg zou moeten.
Dat kan toch door een vulringetje tussen de remklauw en de bevestiging aan de voorvork te plaatsen.
 
Ik denk dat er weinig klauwen en of situaties zijn waarbij de klauw past zonder deze af te moeten vijlen/frezen.
Ik had mijn wielen zo laten spaken dat de spaken kruisten voor ze in de velg gaan.
De linker spaak in het rechter gat en de rechter spaak in het linker gat van de velg.
Zo heb je iets meer speling maar bij de mijne (620lc4 en 520) moest de klauw afgeschuind worden aan de binnenkant.
 
Bedankt voor de nuttige reacties.

Het opschuiven v/d klauwen is me bekend (regenvelg voor op mn CB600 was van CBR...),
maar als de klauw om de schijf zit, is er echt weining speling, ook de remschijf zelf kan vrijwel nergens meer naartoe inzake plaats tov velg en vork.
Voorlopig kan ik wel even gaan testen met de originele DR - 2zuiger.
Ik meet die ook even na en kijk dan of ik een betere klauw van die breedte kan vinden van een courante sportieve motor ofzo. A
Maar ik ken mezelf :p, ok ik geef nog wat beeldmateriaal.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de nuttige reacties.

Het opschuiven v/d klauwen is me bekend (regenvelg voor op mn CB600 was van CBR...),
maar als de klauw om de schijf zit, is er echt weining speling, ook de remschijf zelf kan vrijwel nergens meer naartoe inzake plaats tov velg en vork.
Voorlopig kan ik wel even gaan testen met de originele DR - 2zuiger.
Ik meet die ook even na en kijk dan of ik een betere klauw van die breedte kan vinden van een courante sportieve motor ofzo. A
Maar ik ken mezelf :p, ok ik geef nog wat beeldmateriaal.
Wat is een regenvelg?
Hoe groot is de schijf dat je geen speling hebt richting de velg?
Heb je een usd vork?
 
Denk dat hij 2 setjes wielen heeft voor als het slecht weer wordt tydens een racedag of weekend.

Maar ik begrijp dus dat de schijf eigenlijk te dik is voor de klauw?
 
Nou, ik snap er niks meer van.
Waar kom je ruimte te kort?
Ik neem aan tussen de klauw en de spaken.
Heb je een gegoten wiel of een gespaakt wiel?
Hoe kan je ruimte te weinig hebben tussen de schijf en de velg?
Hoe groot is die schijf?
Plaats eens een plaatje.
 
Oja examen nederlands he hier op MF. :r

Ik vind dat zo jammer dit soort reacties.
Als je maar begrijpt wat er bedoelt wordt.
Zo moeilijk is dat toch niet?

En nu even een nuttige bijdrage v.d.v. zodat TS verder geholpen wordt _O-
 
Oja examen nederlands he hier op MF. :r

Ik vind dat zo jammer dit soort reacties.
Als je maar begrijpt wat er bedoelt wordt.
Zo moeilijk is dat toch niet?

En nu even een nuttige bijdrage v.d.v. zodat TS verder geholpen wordt _O-
Dat is dus het probleem, ik weet niet wat er bedoelt word en jij bent ook maar aan het gissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan