verlichting zx9r

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
ik had een vraagje over de verlichting van de zx9r,

welke moet nou aan staan bij donker, is het de verlichting aan en dan op stand HI of is low voeldoende
 
Ga maar eens voor een lichte muur of garagedeur staan en schakel van de ene stand over naar de andere stand en zie het verschil.

In de stand Low (dimlicht) een scherpe bovengrens die rechts van het midden iets schuin omhoog mag lopen. Grens licht-donker iets onder het midden van de koplamp. Hoe verder je van de muur/deur afgaat hoe lager die grens moet liggen.

In de stand High (groot licht) een ronde bundel recht vooruit.
 
Wanneer veel tegenliggers met hun lichten naar je seinen dan heb jij jouw licht op de verkeerde (HI) stand staan... Als je licht niet op HI staat en er wordt toch naar je geseind dan staan je lampen verkeerd afgesteld. Of je rijdt zonder licht, maar dat merk je zelf snel genoeg als het donker is.
Overigens gebruik je de HI stand eigenlijk alleen maar in het buitengebied als er geen ander verkeer is.
 
ja zekerssss, maar iemand zei tegen mij , het lijkt wel of jou licht niet brand, dus toen dacht ik heey moet hij dan soms op hi staan, maar na controle was er eigenlijk niks aan de hand
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan