rf 900 r met toerental problemen

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
Hallo mede forumers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Suzuki rf900r maar deze heeft een probleem:

Als de motor loopt en je geeft even gas dan zakt deze terug maar blijft een tijd bij de 2000 toeren hangen en na een tijdje wachten valt deze dan terug naar stationair toerental.

Laatst heb ik de carbs synchroon gesteld omdat ik dacht dat het hier mischien aan zou kunnen liggen maar vond toen al dat ik verdacht weinig vacuum op de synchroon aansluitingen van de carbs had, ik moest echt richting de 4000 toeren voordat er een beetje vacuum op de meters stond.

Iemand een oplossing voor dit probleem mischien ?

Mvg E.duine
 
Waarschijnlijk valse lucht, dus inderdaad inlaatrubbers en aansluitingen checken.
Even met deo of remreiniger op de rubbers spuiten terwijl de motor stationair draait, als het toerental ineens op begint te lopen heb je de lekkage gevonden.
 
De inlaatrubbers controleer je simpel door er brandbaar spul (remmenreiniger bijv) op te spuiten en kijk of ie dit naar binnen zuigt. Het toerental zal hierop reageren. Deze controle is zo simpel dat ik dat ook zou doen.

Verderop gecorrigeerd.
 
Laatst bewerkt:
oke inmiddels zit de carb in het ultrasoonbad bij een kennis van me dus hier is het wachten op momenteel.
Verder heb ik de membramen met het oog gecontroleerd maar hieraan kan ik niks zien dus dit zal wel in orde zijn, wel heb ik een paar sproeiers ontdekt die dicht zitten en dit zijn niet de hoofdsproeiers dus mischien als deze weer open zijn dat het probleem opgelost is ????
 
Als je membramen slecht zijn gaan je schuiven veel te snel open als je gas geeft, waardoor hij op dat moment veel te veel lucht krijgt. Je hebt dan eigenlijk geen cv carbs meer maar gewone ouderwetse schuifcarburateurs. Ik denk dat dit bij jou aan de hand is.

raar. gasschuiven bij CV carbu's worden door onderdruk omhoog getrokken. met een kapot membraan geen onderdruk, maar wel een veer die de gasschuiven naar beneden duwt. Hoe gaan de schuiven dan open ???
 
images
 
Terug
Bovenaan Onderaan