dynojetset zx9r 1994-1997

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Goedendag, even een vraagje:

ik heb een zx9 blok in mijn zxr750 frame zitten waar niet meer de originele luchtfilterkast op pastte.
Daarnaast heeft hij een volledig race systeem van Arrow, de rest is standaard.
De luchtfilterkast is een zelfbouw box zonder ram air, zit geen hele technische berekening achter maar heb begrepen dat ik een airbox moest maken met een zo groot mogelijke hoeveelheid verse (gefilterde) lucht.
De inhoud van de verse lucht is nu groter als bij de origenele airbox van een zx-9.

De carburateurs zijn nog helemaal standaard maar daar zullen wel grotere sproeiers in moeten.
Nu kijk ik bij dynojet maar die zeggen dat de set alleen is voor een motor met sportdemper en standaard airbox met eventueel een kn&n inlegfilter.
Is het nu wijsheid om zo'n dynojetkit te bestellen of moet ik dat toch aan ruud frederiks overlaten?.

Dit is de airbox, de binnenkant van de tank dient als deksel.



Gr Jelle
 
Lkkr bij Ruud laten doen...
Ik dacht dat ik mijn set goed had,een 750 met 118 pk.op.achterwiel
Hij haalde er toch nog 2pk meer en een mooiere curve uit.
En het afstellen.koste de kop niet.
 
je hebt het over inhoud,
maar is de toevoer van verse lucht voldoende?
ik vind persoonlijk het gat van de aanvoer wat aan de kleine kant.
niet gebaseerd op berekeningen of zo, maar op gevoel, ik kan me wel voorstellen dat rond de 10.000 rpm nogal wat verse lucht nodig is de fiets vooruit te laten gaan.
 
Goedendag, even een vraagje:

ik heb een zx9 blok in mijn zxr750 frame zitten waar niet meer de originele luchtfilterkast op pastte.
Daarnaast heeft hij een volledig race systeem van Arrow, de rest is standaard.
De luchtfilterkast is een zelfbouw box zonder ram air, zit geen hele technische berekening achter maar heb begrepen dat ik een airbox moest maken met een zo groot mogelijke hoeveelheid verse (gefilterde) lucht.
De inhoud van de verse lucht is nu groter als bij de origenele airbox van een zx-9.

De carburateurs zijn nog helemaal standaard maar daar zullen wel grotere sproeiers in moeten.
Nu kijk ik bij dynojet maar die zeggen dat de set alleen is voor een motor met sportdemper en standaard airbox met eventueel een kn&n inlegfilter.
Is het nu wijsheid om zo'n dynojetkit te bestellen of moet ik dat toch aan ruud frederiks overlaten?.

Dit is de airbox, de binnenkant van de tank dient als deksel.
[~[url="http://i720.photobucket.com/albums/ww209/jellevisser/IMAG0041_zpsc93e6928.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i720.photobucket.com/albums/ww209/jellevisser/IMAG0039_zps27efe78d.jpg"]afbeelding~][/URL]

Gr Jelle
Je moet nu eerst meten/weten hoe de boel nu staat.

Vanaf dat punt ga je verder werken (of niet).
 
Dat aanzuiggat heeft een binnendiameter van 65mm en dat schijnt genoeg te zijn.
Het filter is oorspronkelijk voor een corvette van bouwjaar '97. Draait wel veel minder toeren maar blok heeft veel grotere longen (5,7l)

Wat betreft waarvandaan ik moet werken Martell....... ik zou graag de kennis is huis hebben maar die is er helaas dus niet...
Ga dan maar niet lopen klooien en gewoon naar Ruud brengen.
Dit is toch al geen standaard gevalletje waar dus ook geen standaard oplossing voor is ben ik bang.
Ik ben niet bang om wat uit te proberen maar kan geeneens iets meten om te weten of het dan redelijk staat, dus dan maar uit handen geven.

Heb wel met een pasgekochte carbtune pro mijn carburateurs synchroom gesteld *O* .
Dat is zo gedaan!.
 
Dat aanzuiggat heeft een binnendiameter van 65mm en dat schijnt genoeg te zijn.
Het filter is oorspronkelijk voor een corvette van bouwjaar '97. Draait wel veel minder toeren maar blok heeft veel grotere longen (5,7l)

Wat betreft waarvandaan ik moet werken Martell....... ik zou graag de kennis is huis hebben maar die is er helaas dus niet...
Kennis kun je alleen hebben na meting, dus geen verwijt :)

De testbank op, en aan de hand daarvan verder werken.
Ga dan maar niet lopen klooien en gewoon naar Ruud brengen.
Dit is toch al geen standaard gevalletje waar dus ook geen standaard oplossing voor is ben ik bang.
Ik ben niet bang om wat uit te proberen maar kan geeneens iets meten om te weten of het dan redelijk staat, dus dan maar uit handen geven.

Heb wel met een pasgekochte carbtune pro mijn carburateurs synchroom gesteld *O* .
Dat is zo gedaan!.
 
Terug
Bovenaan Onderaan