Laverda 1200 30th Anniversary ???

Wat inmiddels ook is aangepakt zijn de tellers.

Die zagen er zo uit:

Foto7_zpskiiyhaqf.jpg



Foto8_zpsfqdxupsj.jpg


En op deze foto’s is ook te zien dat de zogenaamde “bril” waar de tellers in rubbers in hangen kapot is. Daar kom ik later nog op terug.

De tellers zijn inmiddels gereviseerd door George, een contact van me via de Laverda Club.
Hij reviseert tellers van met name Laverda’s en biedt die ook regelmatig te koop aan op Marktplaats.

En hij doet dat zeer goed en ook nog eens goedkoper dan de mensen van de website die ik al eerder noemde in dit topic.

Zie hier het resultaat:

Foto9_zpswyalnkyc.jpg


Foto10_zpsl0zvojlp.jpg



En ze zien er niet alleen maar als nieuw uit maar ze zouden nu ook veel beter moeten werken. Alles is gesmeerd en met name de demping zou nu weer als nieuw moeten zijn.
Nu heb ik er natuurlijk nog niet mee gereden maar dat gaan we meemaken.

De tellers zijn nog niet gemonteerd want eerst moest de “bril” gerepareerd worden.
En dat zal het volgende verhaaltje worden.
 
Begint er goed uit te zien Willem ! Heb je die bril bij Hans Anders of bij Specsavers laten repareren ? O-)
 
Vanmorgen met mijn Laverda naar Erik van Lent geweest.
Erik van Lent (ook bekend van Motorkeuringen.nl) schrijft artikelen voor de Promotor waarbij hij een bijzondere motor op de brug zet om naar de technische staat van die motor te kijken. En vandaag mocht mijn Laverda 1200 30th anniversary uit 1979 het slachtoffer zijn.
Erg leuk om een keer mee te maken en er zijn geen zaken ontdekt die mij onbekend waren.
Het zal nog wel een paar maanden duren voordat het artikel geplaatst wordt want Erik heeft vooruit gewerkt. Maar dat wacht ik wel af.

Dokter van Lent aan het werk:

WP_20160325_10_32_03_Pro_zpsddwev4yo.jpg


WP_20160325_10_46_45_Pro_zpspiggi4fu.jpg
 
Geen agent die het verschil tussen een 78 of 79 kenteken ziet, meeste liepen toen nog in de luiers. Ik heb op een eind jaren tachtig caferacer een blauwe plaat geplakt, nooit problemen mee gehad.
 
Nou Berend Jan uit Hoogezand zit gebakken! Er wordt nu al €2750 geboden!!!

MP bieders :')


Die Laurent-97. _O- Wanneer zou die afhaken? :')

uitlaat en zadel kloppen al niet aan dat ding... ben benieuwd wat er nog meer niet klopt.

De buddyseat is tot daar aan toe, maar die uitlaten kunnen echt niet. Mooi chromen 3 in 1 set = :9~
 
Laatst bewerkt:
Aan de Laverda op marktplaats klopt inderdaad het een en ander niet.
Het zadel, maar de verkoper levert een duo buddyseat los erbij.
En dat geldt ook voor het originele luchtfilterbak.

Maar de uitlaat is echt heel lekijk. Maar er hoort natuurlijk een zwarte uitlaat op de 30TH Anniversary. Zie de eerder geplaatste foto's in dit topic.

Ook aan het blok kloppen er zaken niet. Het kleppendeksel is niet zwart en dat geldt ook voor de carterdelen aan de zijkanten van het blok.
Niet de juiste claxons, de vering achter is niet origineel (en esthetisch ook erg lelijk..).
De knipperlichten zijn van een nader model dan de mijne en ik denk ook niet origineel. En aan de voorkant staat er één omgedraaid (?).
De jiffy ontbreekt. Maar de originele jiffy is ook een zeer onprettig ding om te gebruiken, ik ga op mijn Laverda nog wat aan wijzigen, daarover later meer.
En er zit een heel fout voorspatbord op.

Maar desondanks, zou ik echt wel even gaan kijken naar deze motor. Dat wil zeggen als ik er nog op zoek was.
Want ze blijven ook mijn aandacht trekken. (of zal ik er gewoon één bij kopen.......vindt vrouwlief vast niet goed........)
 
Zo, weg wezen Oma………

Vandaag weer eens aan het sleutelen geweest aan mijn Laverda.
En wel een nieuwe zijstandaard gemonteerd.
Het is namelijk zo dat de standaard zijstandaard een slap ding is waar geen mens zijn Laverda op wilt laten staan. Het ding zit te ver naar voren en, als de achterkant wat te zwaar wordt of hij staat op ongelijk wegdek, dan dreigt hij om te vallen.

DSC_0001_zpskgsvlnjh.jpg


Niet fijn dus. En dat hebben al heel veel Laverda eigenaren voor mij ontdekt.
En men heeft toen een side stand modificatie bedacht. En die heb ik dus ook toegepast.

Op de volgende site kun je er het één en ander over lezen:
http://www.laverdaforum.com/forum/index.php/topic,87012.0.html


Het begint dus met dit onderdeel, in het Engels een “side stand bracket” genoemd:
Bracketdrawing_zpsbs0lfoxb.jpg


En dan moet je maar net iemand kennen die zoiets voor je kunt maken. Maar die ken ik gelukkig, super bedankt Frans!!!
En dan ziet het er zo uit:

DSC_0014_zpsp18470hc.jpg


Op deze “side stand bracket” kan dan een zijstandaard van Kawasaki gemonteerd worden. En die had ik via Boonstra besteld, type van een ZZR1200.

Met veel passen en meten en 2 keer naar de lokale ijzerwaren leverancier had ik alle bouten en moeren en afstandbussen zoals ik het wilde hebben en is dit het resultaat:

DSC_0013_zpspybqylnn.jpg


DSC_0012_zpsrxxntovw.jpg


Nadeel is dat de middenbok ook verwijderd moet worden. Want daar kwam deze nieuwe zijstandaard mee in de knoop. Maar goed, ook die middenbok was geen prettig ding in het gebruik. (wel lastig met ketting smeren e.d. maar daar koop ik waarschijnlijk nog wel zo’n paddockstand voor).

Hij staat er wel heel veel stabieler op dan op de oude zijstandaard. Ik ben weer erg blij met deze modificatie.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Willem ! Nu is ie klaar voor de Ouwe meuk toer van volgende week. Jammer dat Frans er niet bij zal zijn.
 
Tja, dag Oma.....

Zoals hierboven omschreven was ik vorig jaar maart bij Erik van Lent geweest voor een artikel in de Promotor. En nu ben ik al een jaar lang iedere maand snel door dat blad aan het bladeren of ik er nu eindelijk eens in stond maar afgelopen vrijdag was het eindelijk zover.

Ik misschien mag ik hier niets plaatsen i.v.m. copyright ofzo. Maar een fotootje van het artikel moet toch kunnen.
En het is best een leuk artikel geworden.

IMG_0130_zpsokz5xn85.jpg
 
Ik heb de Promotor al in geen 10 jaar meer aangeraakt. Maar daar komt binnenkort verandering in. :Y
 
Laatst bewerkt:
LangeWillem schreef op 25 maart 2016 @ 13:28:
Vanmorgen met mijn Laverda naar Erik van Lent geweest.
Erik van Lent (ook bekend van Motorkeuringen.nl) schrijft artikelen voor de Promotor waarbij hij een bijzondere motor op de brug zet om naar de technische staat van die motor te kijken. En vandaag mocht mijn Laverda 1200 30th anniversary uit 1979 het slachtoffer zijn.
Erg leuk om een keer mee te maken en er zijn geen zaken ontdekt die mij onbekend waren.
Het zal nog wel een paar maanden duren voordat het artikel geplaatst wordt want Erik heeft vooruit gewerkt. Maar dat wacht ik wel af.

Dokter van Lent aan het werk:

[afbeelding]

[afbeelding]


schone zaak enzo.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan