Honda Wave 110i

Vandaag heb ik een Honda Innova 125i gekocht.

Ik ben de eerste eigenaar zeer dankbaar dat hij deze in 2009 geimporteerd heeft uit Duitsland. De technische staat is uitstekend. De vorige eigenaar heeft er goed voor gezorgd en met maar 5800km op de klok oogt en rijdt 'ze' als nieuw.

Hopelijk zijn er op het forum enkele enthousiastelingen die deze post kunnen waarderen.

Deze Innova heeft in ieder geval een leven van toerritjes voor de boeg. Het is zo relaxed rijden met de semi automatische 4-bak. Een briljante uitvinding wat mij betreft. De voordelen van een automaat en de rijbeleving van een geschakelde motor.

Ik heb de hele dag met een smile van oor tot oor rondgereden..[afbeelding]
Mag ik weten wat je hiervoor nog betaald hebt?
 
Bij Motoport Rotterdam staat een hele mooie.
Net 5000km BJ2015,prijs stond er nog niet bij, staat er nog maar net!

360.jpg"

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Honda Wave, Innova. Hoe zit dat eigenlijk met de onderdelenvoorziening hier in NL en delen ze dezelfde onderdelen?
 
Blok is iets anders. Onderdelen zijn grotendeels uitwisselbaar.

Wave is laatste model.

Innova is tot 2012 gebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die foto's zo bekijk is hij voor 90% identiek. Het blokje is anders maar frame en kappen is qua vorm hetzelfde. Die onderdelen zijn via Duitsland en Engeland prima te krijgen.

Sommige bedrijven in Nederland verkopen ook aftermarket spullen en via Honda kun je originele onderdelen bestellen a.h.v. het framenummer.

Ik heb er in ieder geval een paar Michelins voor besteld (street pilot) met binnenbanden. En inmiddels prijkt er een puigruitje en givi 39liter koffer op.
Tot slot nog een paar zadeltassen tweedehands gekocht... binnenkort eens een meerdaags tochtje ondernemen met de Innova.
 
Nieuwe ketting + tandwielen zitten er op. WEL een o-ring ketting dit keer *D
Ook geschikt voor hoger aantal KW's dan dat de mijne ooit zal kunnen leveren. Je kan zelfs zo met het oog al zien dat alles een toefje dikker is dan bij de originele standaard ketting, en hij was nog goedkoper ook *O* Rijdt meteen een flink stuk soepeler.

Nu nog kijken welke uitlaat ik er onder ga hangen, want de originele is zelfs met 4 gaten erin geboord nog veel te stil -O- De versnellingsbak komt boven het uitlaatgeluid uit.
Hier nog iemand een leuke uitlaat er onder hangen met een beetje meer sound?
 
Heb je ook al aan een ander luchtfilter gedacht als je iets meer geluid wilt?

Een ander filter in de luchtfilterkast kun je vaak zo plaatsen zonder dat je opnieuw hoeft af te stellen. Vaak merkt de omgeving meer van een uitlaat en de bestuurder meer van een luchtfilter wat ook een sportiever geluid geeft.
 
Ik wil ook dat de omgeving meer hoort, voor de veiligheid.

Nu horen ze me vaak niet aankomen en steken zelfs volwassen mensen die beter zouden moeten weten gewoon vlak voor mijn neus over omdat ze denken dat er een brommertje aan komt.

(iets over dat hard pijpen levens kan redden ofzo O-) )

Het liefst zou ik een lekker zwaar laag geluid hebben, ook al is het maar 110 cc.

Ik zit te twijfelen tussen de race Tuningauspuff "RACE" Wave 110i,

en de tuning Tuningauspuff Wave110i "GP",
uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
De eerste is van rvs en alluminium. Daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.

Ik begrijp wel wat je bedoelt want als ik met mijn CBR of PCX ergens aan kom rijden steken mensen niet zomaar over maar de Innova ziet er van voren uit als een brommer en plotseling gelden de verkeersregels niet meer.

Zodra ik het windscherm op de Innova zet krijg ik plotseling iets meer 'respec' maar nog steeds word je als derderangs weggebruiker genegeerd en afgesneden.

En ik uit principe maar zwaaien naar medemotorrijders.. joehoe.. :W ik ben geen scooter.. Mijn frame is niet geïntegreerd met de motor, ik heb ook 4 versnellingen.. 125cc 9.5pk en ik heb al meer dan 15 jaar een 'echte' motor in de garage staan die ik weiger te gebruiken omdat dit veel leuker is.. joehoe... :W
 
Laatst bewerkt:
Precies dat dus.

Ik heb meer dan 10 jaar rond gereden op een FULL-power machine met 600cc, maar ik kies er voor om op deze NIET scooter te rijden. Want GEEN vario, geen v-snaar. Geen treeplank waar je je voeten en een boodschappentas kan plaatsen.

Zowel kwa kosten als idd de fun, als ook het feit dat je met deze motor nu eenmaal minder snel in de problemen komt m.b.t. snelheid en rijbewijs kwijtraken e.d.

De enige 2 problemen die ik met deze machine kan verzinnen zijn: het gebrek aan "sound", en de net iets te kleine brandstof-tank.
 
Dat je met de scooter niet zo vaak hoeft te zwaaien vind ik wel relaxed.

Verder stap ik net zo graag op de scooter als de motor. Je zit in dezelfde wind en je geniet van hetzelfde uitzicht.
 
Dag Oma!

Ik kijk al een paar jaar naar Innova’s, Wave’s en andere CUB varianten. Niet dat ik hem nou nodig zou hebben, maar ik vind ze al sinds jaren leuk.
Sinds vorige week stond er een een km of honderd van mij vandaan te koop.

Met een defekte koppeling, dat wel.

2013, 30.000km 400€

Met een beetje haggelen, het blok ligt gedeeltelijk uit elkaar, kwamen we op 250€ uit, daarvoor kon ik het niet laten.

N+1 :)

De koppeling zat dus vast, is door meneer Honda gedemonteerd, de eigenaar kreeg een hartverzakking van het kostenplaatje van meneer Honda.
Kann ik me wat bij voorstellen als ik op de duitse shop kijk.
Als ik op een Thaise shop kijk valt het allemaal wel mee.

Ik zal dus eens beginnen met onderdelen tellen (of er wel alles bij zit) en dan hier berichten hoe het voort gaat.
Zit ik hier goed, of moet ik eerder in de kategorie „Brikken“?
Of een eigen Thema "Verherbouwing Honda Wave110i"?

Groeten,

Xir
 
Leuk projectie! Ik rijd inmiddels alweer 2.5 jaar met de Innova 125 en ik zou niet anders meer willen (Voor erbij). Echt op en top fun.

Succes ermee!!
 
Weet iemand of er ergens een werkplaatshandboek voor de Wave110i te krijgen is?
graag ook Engels of Duits
 
Dag Oma!

Ik kijk al een paar jaar naar Innova’s, Wave’s en andere CUB varianten. Niet dat ik hem nou nodig zou hebben, maar ik vind ze al sinds jaren leuk.
Sinds vorige week stond er een een km of honderd van mij vandaan te koop.

Met een defekte koppeling, dat wel.

2013, 30.000km 400€

Met een beetje haggelen, het blok ligt gedeeltelijk uit elkaar, kwamen we op 250€ uit, daarvoor kon ik het niet laten.

N+1 :)

De koppeling zat dus vast, is door meneer Honda gedemonteerd, de eigenaar kreeg een hartverzakking van het kostenplaatje van meneer Honda.
Kann ik me wat bij voorstellen als ik op de duitse shop kijk.
Als ik op een Thaise shop kijk valt het allemaal wel mee.

Ik zal dus eens beginnen met onderdelen tellen (of er wel alles bij zit) en dan hier berichten hoe het voort gaat.
Zit ik hier goed, of moet ik eerder in de kategorie „Brikken“?
Of een eigen Thema "Verherbouwing Honda Wave110i"?

Groeten,

Xir
Donders, jammer dat ik hem gemist heb, heb al tijden een zoekopdracht open staan.
Ze zijn of (relatief) onbetaalbaar, of niet te vinden

Tsja €1800,- voor een motor van minimaal 7-8 jaar oud en een nieuwprijs van +/- €2500,- vind ik onbetaalbaar

In elk geval plezier ermee, en keep IT posted
 
Donders, jammer dat ik hem gemist heb, heb al tijden een zoekopdracht open staan.
Ze zijn of (relatief) onbetaalbaar, of niet te vinden

Tsja €1800,- voor een motor van minimaal 7-8 jaar oud en een nieuwprijs van +/- €2500,- vind ik onbetaalbaar

In elk geval plezier ermee, en keep IT posted

Nieuw was de Wave in Duitsland ca. 1900€ (2013), de Innova ca. 2200€ (2011)
 
Dat de nieuwe c125 super cub (motorisch vrijwel gelijk) ook ruim 4000,- euro kost doet ook weinig goeds.. In België staat wel een mooie Innova te koop momenteel. 5200km op de teller maar dan blijf je nog rond de 1600,- exc invoeren zitten.
Veel geld..

Ik kan alleen zeggen dat de innova al zoveel lol heeft gebracht dat het mij het geld ruimschoots waard is geweest. En de aankomende jaren kan ik er naar verwachting probleemloos mee blijven rijden. Het koppel is niet om over naar huis te schrijven maar de 95-100 tikt ie wel aan. Offroad gaat eigenlijk nog het mooiste met de semi-automaat. Nooit stilgestaan ;) Onmogelijk. Blijft gewoon doortuffen.
 
Werkplaats handboek ben ik nog niet tegengekomen trouwens. Ik heb wel de Haynes van de Honda Innova.

Je zou eens op honda-innova.de kunnen kijken. Daar is ook een forum voor de wave 110i.
Bovendien kun je er ook wel in het Engels je vragen stellen mocht je er in het Duits niet uit komen.

In Engeland is volgens mij ook een forum voor 'cub-maten' :)
 
In Noord-Duitsland staat momenteel een mooi exemplaar te koop bij een particulier. Rond de 1700 euro wil hij er voor hebben. Deze moet de 1000km beurt nog ondergaan dus deze kan nog wel een paar jaar mee. Ik zou deze graag in mijn schuur hebben staan, gewoon voor er bij spielerei :)
 

Bijlagen

  • $_20.jpg
    $_20.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 4
Dat is echt de moeite waard. Hoewel de Wave 110 van iets mindere kwaliteit lijkt te zijn dan bijvoorbeeld de supercub 125 of Honda innova 125 etc.

Ik ga zo zelf weer een uurtje 'spielen' met de innova 125i. Even de stad in en uit, briefje posten, boodschapje doen.. echt een fantastisch brommertje. En je kunt er makkelijk mee over de provinciale wegen waardoor je niet verplicht bent de fietspaden te volgen.

Hopelijk brengt Honda de CT 125 naar Europa.. Die is nog wat meer offroad georiënteerd.
 
Dat is echt de moeite waard. Hoewel de Wave 110 van iets mindere kwaliteit lijkt te zijn dan bijvoorbeeld de supercub 125 of Honda innova 125 etc.

Klopt, maar van de innova 125 zijn heel weinig "goede" te koop op dit moment. Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit naar een innova. Ze zijn ontzettend waardevast en in Duitsland staan er een aantal te koop. Ik wacht wel totdat jij hem verkoopt @maarten1973 dan neem ik die van jou over :)
 
Hahaha.. je bent niet de eerst wachtende ;)

En ik betwijfel of deze het pand ooit gaat verlaten (vrijwillig).

Ik heb er veel geluk mee gehad.. Er stond er trouwens recent eentje in België te koop in bijna nieuwstaat. Je kansen zijn sowieso groter als je in België op zoek gaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan