benzinepeilmeter in tank monteren DIY?

seren

Die hard MF'er
6 jun 2011
272
0
Hallo allen,

Is het mogelijk een benzinepijlmeter in een oude tank te plaatsen?

Ik heb een xtz750 en ben al meerdere malen zonder brandstof komen te staan. Deze motor heeft geen indicator dat je moet tanken en een de res. Stand doet het ook niet altijd.

Is er een d.I.y. manier of bestaat er en universele oplossing?

Groet en bedankt
 
Hallo allen,

Is het mogelijk een benzinepijlmeter in een oude tank te plaatsen?

Ik heb een xtz750 en ben al meerdere malen zonder brandstof komen te staan. Deze motor heeft geen indicator dat je moet tanken en een de res. Stand doet het ook niet altijd.

Is er een d.I.y. manier of bestaat er en universele oplossing?

Groet en bedankt
benzinepijl rijmt op lawinepijl ... griezelig hoor. Laten we 't op benzinepeil houden, of brandstofniveau, ben je overal van af.

Ook geen lampje dat aangaat als er nog een paar liter in zit? Gewoon de dagteller gebruiken: na een x aantal km's tanken.
 
Ik gebruik ook de dagteller maar soms zie ik hem over het hoofd zoals gisteren... Kan ik weer met de jerrycans naar de texaco.

Hoe werkt dat dan bij moderne motoren. Zit er en sensor in de bovenkant van de benzine kraan of zit er een vlotter in de tank. Kan ik bv. De benzine kraan van een modernere motor gebruiken. :)
 
Zoiets monteren!.

http://www.kolliesparts.nl/onderdelen-tank-fuel-sight-p-119.html

Koppeling zo laag mogelijk in tank monteren,zie je meteen het laagste niveau.

full
 
Ik heb gewoon de standaard gesteld van tanken na 300 km, en dat werkt voor mij.
Heb hem altijd op reserve staan en ben nog nooit stil komen te staan, althans niet zonder benzine :p
 
@X7

Vind ik wel een tof idee! Ik zal zeker ff de benzine kraan demonteren en schoon maken!

Bedankt voor de goeden ideeën. De meer de beter.

Ps. Goed op en teller kijken werkt natuurlijk wel met soms vergeet je het gewoon.
 
Raymond w
dat is een fantastisch idee. Het echte probleem is meer als je tijdens het rijden stil komt te staan. Ik niet er niet aan denken dat je met 130 op een drukke weg op de linker rijbaan stil komt te staan. Het enige wat je daar voor waarschuwt is denk Ik toch een rood lampje.
 
Raymond w
dat is een fantastisch idee. Het echte probleem is meer als je tijdens het rijden stil komt te staan. Ik niet er niet aan denken dat je met 130 op een drukke weg op de linker rijbaan stil komt te staan. Het enige wat je daar voor waarschuwt is denk Ik toch een rood lampje.
Je staat niet in 1 keer stil met blokkerend achterwiel hoor, duurt wel een minuut voordat hij er helemaal mee stopt. Tijd zat om naar de kant te gaan.
 
Dat weet ik ook wel bolski maart het is gewoon niet relaxt Ik wil dat soort momenten voorkomen en ik denk dat het goed mogelijk is met wat knutselwerk. Het is ook gewoon leuk om te doen (knutselen).

Ik heb het wel een keer gehad voor het stoplicht. Begon de motot te stotteren. Voor dat ik het wist stond ik stil en moest het verkeer achter me langs me optrekken. Sta je dan met een knalrode kop :)
 
Als dit je al meerdere malen is overkomen begrijp ik niet goed waarom je nog steeds niet op je dagteller kijkt. Ondanks dat ik zelf een waarschuwingslampje heb rij ik toch op de dagteller, lampjes kunnen sneuvelen.
 
Hallo allen,

Is het mogelijk een benzinepijlmeter in een oude tank te plaatsen?

Ik heb een xtz750 en ben al meerdere malen zonder brandstof komen te staan. Deze motor heeft geen indicator dat je moet tanken en een de res. Stand doet het ook niet altijd.

Is er een d.I.y. manier of bestaat er en universele oplossing?

Groet en bedankt

Tanken aan de hand van je dagteller ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan