Verkeerde DB-killer?

Deaf-Biker

Die hard MF'er
17 jun 2014
272
0
Omgeving Utrecht
Volgens mij heb ik hier een verkeerde DB-killer voor mijn LeoVince SBK uitlaat.
Of gaat het plaatsen van een DB-killer aardig zwaar? In mijn geval gaat het gewoon bijna niet!

Deze DB-killer heeft een buitenmaat van 48mm.
Mijn uitlaat heeft een lengte van 35cm en de binnenmaat van de eindstuk is 47mm.
Beiden gemeten met een schuifmaat. Zoals ik al zie is het 1mm te groot.

Helaas ben ik hier ook niet veel wijzer van geworden...

2mnna8h.jpg


2vumtmu.jpg


263yg69.jpg
 
Laatst bewerkt:
Soms is de uitgang wat ovaal geworden en moet je een houten klosje gebruiken om hem er in te meppen. Dit type db-killers past sowieso erg krap.

Hoe heb je btw bepaald dat dit de juiste db-killer zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Soms is de uitgang wat ovaal geworden en moet je een houten klosje gebruiken om hem er in te meppen. Dit type db-killers past sowieso erg krap.
Erin meppen ging best lastig! Ik wil hem ook weer normaal eruit kunnen trekken, zonder dat ik de uitlaat sloop.
Hoe heb je btw bepaald dat dit de juiste db-killer zou zijn?
Ik heb deze DB-killer los meegekregen waar ik de motor vandaan heb.

Is het misschien een optie om de binnenkant van de eindstuk schoon te schuren, of komt er dan teveel troep in de pijp terecht? Of een stukje van de DB-killer af te schuren?
 
Erin meppen ging best lastig! Ik wil hem ook weer normaal eruit kunnen trekken, zonder dat ik de uitlaat sloop.Ik heb deze DB-killer los meegekregen waar ik de motor vandaan heb.

Is het misschien een optie om de binnenkant van de eindstuk schoon te schuren, of komt er dan teveel troep in de pijp terecht? Of een stukje van de DB-killer af te schuren?
Eerst maar eens bepalen of je de goede hebt.

Wat is het artikelnummer van je uitlaat, of wat voor motor is het?
 
Je hebt een totaal verkeerde db-killer. De juiste db-killer past echter niet meer door het inkorten van de uitlaat. Je hebt normaal gesproken deze nodig:
DB KILLER NR 1

Het uiteinde loopt vast tegen een verdikking in de voorzijde van de uitlaat. Door het inkorten past deze niet meer. De db-killer die je hebt gekregen is beslist niet voor deze uitlaat. Je bent met een kluitje in het riet gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Serieus? Ik heb er eigenlijk geen flauw benul van. De DB-Killer kon er prima in tot dat het op de 48mm stuk komt.

Maar ik begrijp dus dat ik een andere moet hebben. Zo'n eentje die jij net liet zien.

De DB-killer was toch gratis, dus gelukkig geen weggegooid geld!
 
Laatst bewerkt:
Even voor je gegoogeld

Volgens mij heb je een van deze dempers.
http://www.leovince-uitlaten.nl/det...itlaat-honda-cb-600-hornet-pc36-2003-2006-alu
http://www.leovince-uitlaten.nl/det...-cb-600-hornet-pc36-2003-2006-alu-katalysator

Dat is uitlaattype 7515 of 7515K, (afhankelijk van katalysator)
Tik dat nummer in op dezelfde site en ik kom op deze db killer.
http://www.leovince-uitlaten.nl/detail/234216-307706801r-nr-31-307706801r-db-killer-nr-31

Toch wil ik Bolski niet helemaal ongelijk geven, ik had in mijn Leovince dempers ook het type db killers als hij aangaf, of ik dan nr 1, 2 of 11 heb weet ik niet.
Kun je in de uitlaat kijken, of je vergelijkbare nokjes hebt als op deze foto, zoja dan kom je toch op het type db killer zoals Bolski aangaf.
leoendcapbaffle06insidefp7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb ook zo'n soort demper gehad (althans hij lijkt er erg veel op) op mijn toenmalige cbr600f pc31 en daar zaten ook deze nokjes in de binnenkant van de demper zoals op bovenstaande foto's.
Bij mij moest je de complete demper er af schroeven en de db killer er van af achter in drukken en deze db killer kwam dan met een verdikking tegen die nokjes op bovenstaande foto's aan.

Ik heb even een foto toegevoegd van google en ik had de gene met nummer 2 er bij.

Misschien heb je er wat aan.

Gr Sander
full
 
Laatst bewerkt:
Wil niet zeggen dat deze db killer niet pas te maken is.

Je zit nu met 3 uitdagingen lijkt me:

1 - De diameter. Deze milimeter is echt wel af te dremelen/vijlen rondom de killer (Niet de mond van je demper! Dat is zonder, helemaal als het straks geen baat heeft).
Is een rotwerk, maar het kan wel, heb t zelf ook eens gedaan.
(moest naar DL en had de verkeerde db-killer toegezonden gekregen)

2 - Er zit een hoekje in de killer, dus even goed controleren dat het uiteinde van de db-killer niet in de binnenhuls van je demper hapt. Maar dat lijkt zo te zien wel los te lopen. Kan niet zien aan de foto hoe nauw de binnenste buis is van de demper
(ook die valt aan te passen uiteraard, hoekje van de db-killer slijpen)

3 - Die haakjes in de binnenste buis van de demper, houden die straks niet de db- killer tegen als je deze er dusdanig ver in moet duwen. Meten is weten!


Overigens, als het klopt dat de juiste db killer er vanaf de linkpijp kant in moet. Dan gaat dit bij jouw ingekorte demper waarschijnlijk ook nogsteeds lukken.

Aangezien die gebogen stukjes dichter bij de uitlaat zijde zijn gekomen is hij dus aan uitlaat zijde ingekort.

Grote kans dat de lengte aan de zijde van je linkpijp nog overeenkomt met originele lengte.

Nogmaals, meten is weten :)

Succes
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik hier een verkeerde DB-killer voor mijn LeoVince SBK uitlaat.
Of gaat het plaatsen van een DB-killer aardig zwaar? In mijn geval gaat het gewoon bijna niet!

Deze DB-killer heeft een buitenmaat van 48mm.
Mijn uitlaat heeft een lengte van 35cm en de binnenmaat van de eindstuk is 47mm.
Beiden gemeten met een schuifmaat. Zoals ik al zie is het 1mm te groot.

Helaas ben ik hier ook niet veel wijzer van geworden...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bevalt het huidige geluid niet :?
 
Pfffft jongens toch,
Ik hád al vastgesteld welke uitlaat er onder zat, en welke db-killer er nodig is. De foto's met de nokken bevestigen alleen maar mijn vaststelling.

Hier hoort een lange db-killer in en geen enkele andere.

En alle teksten op www.leovince-uitlaten.nl komen van mijn hand omdat dat mijn website is.

Hier hoort een langwerpige db-killer in, waar een stukje tussenuit moet worden gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Pfffft jongens toch,
Ik hád al vastgesteld welke uitlaat er onder zat, en welke db-killer er nodig is. De foto's met de nokken bevestigen alleen maar mijn vaststelling.

Hier hoort een lange db-killer in en geen enkele andere.

En alle teksten op www.leovince-uitlaten.nl komen van mijn hand omdat dat mijn website is.

Hier hoort een langwerpige db-killer in, waar een stukje tussenuit moet worden gehaald.


Niemand hier die tegenspreekt dat die lange db-killer erin moet hurrr...
 
Niemand hier die tegenspreekt dat die lange db-killer erin moet hurrr...
Alleen jammer dat ik via leovince-uitlaten.nl toch op db killer nummer 31 uitkom.
Doe ik iets fout, of zit er een foutje in de website.


Maar hoeveel cm is die demper eigenlijk ingekort?
Als de nokjes in de demper zo dicht bij het eindstuk zitten zou er bijna 20 cm af moeten zijn.
Zou de db killer dan ook zover ingekort moeten worden, of is het mogelijk zelf nieuwe nokjes te maken in de demper.
 
Alleen jammer dat ik via leovince-uitlaten.nl toch op db killer nummer 31 uitkom.
Doe ik iets fout, of zit er een foutje in de website.


Maar hoeveel cm is die demper eigenlijk ingekort?
Als de nokjes in de demper zo dicht bij het eindstuk zitten zou er bijna 20 cm af moeten zijn.
Zou de db killer dan ook zover ingekort moeten worden, of is het mogelijk zelf nieuwe nokjes te maken in de demper.


Overigens, als het klopt dat de juiste db killer er vanaf de linkpijp kant in moet. Dan gaat dit bij jouw ingekorte demper waarschijnlijk ook nogsteeds lukken.

Aangezien die gebogen stukjes dichter bij de uitlaat zijde zijn gekomen is hij dus aan uitlaat zijde ingekort.

Grote kans dat de lengte aan de zijde van je linkpijp nog overeenkomt met originele lengte.
 
Bevalt het huidige geluid niet :?
Zeker wel! :Y Maar wil een DB-killer back-up hebben voor als ik de grens over ga oid.
Maar hoeveel cm is die demper eigenlijk ingekort?
Ik heb geen idee hoeveel cm het ingekort is, want ik weet niet wat de normale lengte van de demper is. Wat ik wel weet is dat mijn demper 35cm is.
Oordeel zelf...
Standaard:
[afbeelding]
Van TS:
[afbeelding]
Toch lijkt het op deze foto's meer dat de demper van de eerste motor gewoon verder naar achter zit en de linkpipe dus wat langer is :?
Misschien is het beter te zien bij de volgende foto's? Hier zie je duidelijk dat de mijne ingekort is en dat de linkpipe op beide motoren op de zelfde plek gemonteerd is.

177681-2.jpg


dnhetw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan