BMW k100RS Cafe Racer

Typ foutje xD Tis te lezen op onderste foto.
0.14 inch 3.54mm.


Kijk, dat klinkt als muziek in de oren. Bedankt voor de tips ;)
 
Ja zal t m eens opzoeken.
Maar ik zou die schijf er gewoon af kunnen halen en de maten overnemen dat die ook gewoon weer helemaal pas is. En t enige verschil is dan dat t geklonken moet worden ipv vast bouten.
 
Ik heb het topic ff doorgespit om te kijken welk materiaal Leo gebruikt heeft. Hij heeft ze zelf jammer genoeg nog niet kunnen testen. Dus heb toen de eigenschappen van t staal opgezocht en dat klonk wel veel belovend, dus heb er wel vertrouwen in om ze gewoon zelf te maken. Combineer ze met niet al te harde blokken. Die kunnen beter iets harder slijten dan de schijven zelf.

Raex is de slijtvaste staalsoort van het Finse Ruukki. Raex is een hoogsterkte en slijtvaste staalsoort met een hoge hardheid en taaiheid. Deze slijtvaste plaat is verkrijgbaar in een plaatdikte variërend van 2 mm tot 80 mm. Door Raex slijtvaste plaat toe te passen wordt de levensduur van de werktuigen en de constructie verlengd en worden kosten bespaard.
 
Het ontwerp voor de schijven is er. Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
Een maat heeft geholpen om ze voor me te tekenen.


Heb toen ook busjes gevonden zodat ik er een zweefschijven van kan maken, wat me natuurlijk helemaal mooi is.


Verder nog beetje uit verveling met wat rvs wat ik nog had liggen een KVS overflow reservoir gemaakt. Moet m dan een keer mee naar school nemen en dan de lasjes ff glad draaien. Dan moet er nog aansluiting voor t slangentje aan en een ontluchting op. Moet me ook weer eens verdiepen hoe ik het achterrem reservoir af gaat maken.


Moest gewoon ff kijken hoe totaal plaatje er ongeveer uit gaat zien. Ben er wel blij mee.
Dat achterspatbord ben ik nog niet over uit. Is opzich wel handig, maar niet echt mooi.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb achter helemaal geen remvlst reservoir. Gewoon doorzichtige slangetje van ca 10 cm.
Zoveel verplaatst er niet met een slag hoor.

Grtz Erik
 
Dat is idd wel een optie. Maar ben er nog niet over uit of ik wel dat spatbord achter wil.
Had als dat ding erop komt moet er nog een hoop aan verzaagd worden. Op het BMWK forum had ik Wachter zn K gezien. Die had t spatbord opzich leuk aangepast, mooie vorm.
 
ik zou er denk ik voor kiezen om het subframe aan de achterkant (dus net voor het voorwiel) gewoon dicht te maken met een plaat. Zie je van de zijkant niks van, is vanaf de achterkant ook mooi clean én het werkt als spatbord :P
 
Nog over t rempotje, vond het ook gewoon wel leuk om te maken.
Beetje shiny rempotje net als het KVS rem reservoir dan. Maar zonder zou natuurlijk ook wel strak zijn, gaat ik onthouden.
Heb je trouwens nog geëxperimenteerd met die regelbare brandstofdruk?

Denk dat een hele plaat TE wordt man. Het wordt denk zoals nu te zien is (nog wel wat bewerken of gewoon niks)
 
Ik zou de buitenste rand van het spatbord afsnijden/zagen en het uiteinde rond afwerken. Dan valt ie niet zo op en is ie net zo effectief.
 
Laatst bewerkt:
Yep. Ik heb de brandstof druk op geschroefd en hij rijdt als gek ventje;-)
Nog niet veel mogelijk heid gehad,zit alweer tijd op zee.
Ik zal binnenkort foto's van de achterrem pomp maken.

Grtz Erik
 
Das leuk nieuws. Zo duur zijn die dingen trouwens niet 30,- , dus leuk expirimenteren dan.

Ik zit toch ook te denken om dat BSK rearsetje na te gaan maken. Kost wel een paar uurtjes werk qua draaien en frezen enz, maar dan heb ik wel een super geil schakelsetje. De rest is het toch ook allemaal net niet.
 
Ik heb de voetsteunen en pookjes van caferacer onderdelen.Nl. Italiaans, als je ziet hoeveel instel mogelijkheden die hebben. . Kan ik niet maken voor dat geld. De schetsplaten gewoon vijlen kerel,krijg je niks van. Kost niks en kan gewoon thuis; -)
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Maar toch vind ik het niet duur als je de afwerking ziet. Netjes met lagerbussen. De hoek tussen pook en bevestiging stang is op div manieren instelbaar. . Maar inderdaad,als je tijd en de materialen hebt is het zelf te maken. Ik heb geen beschikking over een freesbank,wel een draaibank.
 
Moet toegeven, waarschijnlijk als ik al als WTK werkte had ik t ook gewoon gekocht. Dan kon ik t wel lije. Maar als student zijn zulke dingen meteen een kleine aanslag op je rekening.

Met mn zundapp smeet ik met geld. Wil ik nu toch beetje anders gaan doen. Nu denk ik er eerst 3x over na, toen mss voor de helft xD
 
ik heb weinig in de regen gereden met de bmw dus of het spatbord echt veel rommel tegenhield kan ik niet zeggen maar het zag er wel leuk uit.

ik kan niet zien of je de standaard schokbreker hebt gebruikt omdat het achterwiel nu vrijhangt maar als je een schokbreker van een k100 rs 16v of k1100 gebruikt staat hij aan de achterkant wat hoger die is iets van 30mm langer

wordt een gaaf ding ga zo door *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook niet of nauwelijks in de regen rijden. Heb al een hekel aan in de regen fietsen xD

Dit is idd nog de standaard schokbreker, moet m binnenkort eigenlijk ff een keer op zn wielen zetten. Dan zijn die dingen beter te zien. Moet nog ff kijken hoever de voorvork nog inzakt als die op de grond staat. Daar kan ik mss ook nog wat smokkelen. Iig bedankt voor de tip.
 
Vandaag kwam een pakketje binnen voor het maken van een schakelsetje.
Alleen 1 klein tegenvallertje. Ik had bij het plaat alu niet op zitten letten welk soort t was. Blijkt het maar EN AW-1050A te zijn. Wordt meer gebruikt als decoratief aluminium. De trek sterkte ligt ver onder 5xxx en 6xxx serie.

Maar ik heb ze er wel gewoon ff uit gemaakt, worden dit maar ff mn prototypes. En dan maak ik straks uit sterker alu wel de echte. Is dan ff niet anders. Weer een wijze les. Scherp blijven :P



Moet nog ff een rempompje scoren en dan kan ik de vorm en aansluiting bedenken voor rempendaal.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren maar kort daagie op school. Dus had stuk aluminium mee genomen dat ik in de werkplaats ff kon gaan draaien.


Viel me toch tegen hoe lang ik er mee bezig was. Dus volgende week die andere ff maken.


Wat zwart is moet nog weg, hij bleek wel erg lang te zijn. Nu zaag ik die 'dop' er gewoon af en draai ik m weer glad. Kan ik m er los op schroeven en evt vervangen. Mss wel handig voor in toekomst, als zo plat te halen valt :]


Nu ben ik beetje aan het tekenen voor de hevels. Beetje kijken wat ik mooi vind. Die van het BSK voorbeeld setje vind ik op dat gebied weer niet supermooi.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren beetje aan het stoeien geweest met het proto-type schakelset. Schakelzijde functioneerd nu. En de positie van het pendaal is ook goed. Het stangentje (6mm massief) wordt straks gemonteerd met kogelscharnieren, daar kan ik dan ook nog klein beetje mee stellen.


Nu ben ik met de rem kant bezig, had op de schetsplaat wat getekend, maar ik moet ff de rempomp afwachten (die is er morgen) dan kan de goeie plekken bepaald worden voor de bevestigingen.


Uiteindelijk als ik het allemaal functionerend heb haal ik het weer uit elkaar en ga ik alles weer opmeten, want heb toch aardig wat dingen aangepast vergeleken met de tekening eerst. Dan kan het allemaal ingetekend kan worden voor een CNC machine.
 
Joost, hier een fotootje van mijn rempomp. Zoals je ziet geen reservoir maar gewoon stukje slang.

Foto720-PYHZVOT4.jpg

Als je remt zie jet nivo zo'n 5 mm zakken. De pomp is trouwens van een Yamaha R6, past mooi. Ik heb hem via MP voor zo'n €30

Mijn schetsplaten zijn van dat harde alu, 12 mm dik.

Grtz Erik
 
Bedankt voor de foto man, daar kan ik zeker wat mee. Jij hebt daar ook een kogelscharniertje zitten. Gisteren toevallig ook een Yamaha R1 pomp besteld ook voor 3 tientjes. Komt morgen als t goed is binnen.


Als het naar de CNC gaat neem ik ook dat sterkere alu, 10 mm is denk wel zat. Dat alu wat ik nu hebt is opzich al best sterk, maar heb er op de lange duur niet veel vertrouwen in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan