honda cbr uit 89

ray063

Rookie
26 okt 2014
4
0
haarlem
weet iemand misschien hoe het kan dat als ik mijn motor start en er mee ga rijden dat die naar een minuut uitvalt en ik hem dan bijna niet meer aan krijg, als de motor weer loopt dit probleem niet meer voordoet, totdat ik hem na een stop van ongeveer een half uur weer voordoet.????
 
:W Ray
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full


Stel je vraag bij: Techniek, vragen en antwoorden
 
lepenszeur, dat begrijp ik iedereen die ik vraag snapt er niks van, want het vreemde is dat die het dus niet continu doet, maar denk misschien heeft iemand nog een tip om die tip nader te onderzoeken, maar in iedergeval thx.
 
start ie dan niet meer of start ie wel en slaat ie niet aan?
tankdop open doen als dit zich voordoet, misschien vacuüm in de tank waardoor er geen benzine meer naar de carbs stroomt.
overstromende vlotters,
hoe is het oliepeil?
accuspanning?, zijn alle aansluitingen goed schoon?

ik gok maar wat want ik kan van je omschrijving geen koek bakken.
 
midlifecrisis, nee hij start dan niet meer alleen na zeker 5 a 10 min doorstarten, oliepeil is goed, vlotters weet ik niet maar die tip met de tankdop heb ik nog niet geprobeert, ga het testen.
 
lepenszeur, dat begrijp ik iedereen die ik vraag snapt er niks van,
Wat LePensZeur wil zeggen is "niet genoeg informatie".

Het gaat om een '89 CBR zeg je, 600, 750, 1000?? Niet extreem belangrijk want allemaal viercilinders met carburateurs en handmatige choke.
- start je met choke?
- hoelang stil gestaan als je wilt gaan rijden (dagen of weken?)
- hoe lang heb je de motor?
- is er iets gedaan (tank af geweest, één of ander goedje gebruikt, enz enz)? Zeg het gerust ook al denk je zelf dat het er niets mee te maken heeft.
- wanneer is de laatste onderhoudsbeurt geweest? Door jezelf of motorzaak?
- draait de startmotor goed rond (opm. midlifecrisis)?
- enz enz.
 
dutch, heb is een cbr 600, ik gebruik hem niet al te vaak zo 1 x in de week of soms om de week ligt eraan als ik tijd heb. En ik heb hem zelf al een keer uit elkaar gehaald om te kijken wat de oorzaak kon zijn, heb de startrelais al een keer vervangen omdat die stuk was, heb er een nieuwe accu ingedaan omdat toen ik hem kocht een slechte accu inzat, maar dat is inmiddels al 2 jaar geleden, vind het jammer om hem naar een garage te brengen want dan gaat het me denk ik veel geld kosten en ik de motor voor weinig heb gekocht vind ik het dat niet waard, dus probeer het zelf op te lossen.
gr ray
 
Terug
Bovenaan Onderaan