Waarom stinkt mijn motor naar benzine?

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.240
156
Stadskanaal
Hallo,

Mijn motor (Suzuki SV650s 2002) Heeft ergens last van, maar ik weet niet waar van.
Andere motorrijders die ACHTER mij rijden ruiken benzine als ik (bijna) vol op het gas ga.

Dit is alleen te ruiken als ik (bijna) vol op het gas ga, dus niet met stationair rijden en niet bij stilstaan.

De afstelling is het ook niet, want hij is op de testbank geweest en de afstelling was niet te rijk en niet te arm.

Ik sta nu echt voor een raadsel, iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen benzinekraan met on/res/PRI maar heb een benzine indicatie meter.
Het is een fiets met carburateur (geen injectie)

Gr. Raymond
 
Brandstofverbruik is juist asociaal goed _O-
1:22 gemiddeld :)
Inderdaad wel iets kraan-achtigs, maar daar hoef ik niets aan te veranderen als ik rijdt.

Als ik vol gas hoog in de toeren rijdt, en dan ineens gas los laat, dan gebeurt er niks anders dan afremmen.

Geen geknal en geen geplof :)

Als het tankschuim op de lf opening ligt, moet het mengsel dan veranderen?
Het mengsel is over de gehele toerenbereik goed afgesteld :)
 
Brandstofverbruik is juist asociaal goed _O-
1:22 gemiddeld :)
Inderdaad wel iets kraan-achtigs, maar daar hoef ik niets aan te veranderen als ik rijdt.

Als ik vol gas hoog in de toeren rijdt, en dan ineens gas los laat, dan gebeurt er niks anders dan afremmen.

Geen geknal en geen geplof :)

Als het tankschuim op de lf opening ligt, moet het mengsel dan veranderen?
Het mengsel is over de gehele toerenbereik goed afgesteld :)


als dat schuim voor de opening ligt zal het mengsel veranderen.
minder lucht bij dezelfde hoeveelheid brandstof.
 
is die dynorun van voor of van na de opmerking dat je stinkt. ;)

en het is toch een kleine moeite op je tank even te lichten, dan weet je het zeker.

Dat snap ik ook zeer zeker :P
Maar er hangt niks los hoor :) of hij moet gister nog losgegaan zijn :P
Ik heb juist naar aanleiding van die benzinelucht de dynorun gedaan, om te kijken wat er loos was, maar dat weet ik dus niet......

En JB1 :( _O-
 
Knipsel_zpsf0442833.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn motor (Suzuki SV650s 2002) Heeft ergens last van, maar ik weet niet waar van.
Andere motorrijders die ACHTER mij rijden ruiken benzine als ik (bijna) vol op het gas ga.

Dit is alleen te ruiken als ik (bijna) vol op het gas ga, dus niet met stationair rijden en niet bij stilstaan.

De afstelling is het ook niet, want hij is op de testbank geweest en de afstelling was niet te rijk en niet te arm.

Ik sta nu echt voor een raadsel, iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen benzinekraan met on/res/PRI maar heb een benzine indicatie meter.
Het is een fiets met carburateur (geen injectie)

Gr. Raymond

Diesel tanken is zeker een stom advies :/
 
Hallo,

Mijn motor (Suzuki SV650s 2002) Heeft ergens last van, maar ik weet niet waar van.
Andere motorrijders die ACHTER mij rijden ruiken benzine als ik (bijna) vol op het gas ga.

Dit is alleen te ruiken als ik (bijna) vol op het gas ga, dus niet met stationair rijden en niet bij stilstaan.

De afstelling is het ook niet, want hij is op de testbank geweest en de afstelling was niet te rijk en niet te arm.

Ik sta nu echt voor een raadsel, iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen benzinekraan met on/res/PRI maar heb een benzine indicatie meter.
Het is een fiets met carburateur (geen injectie)

Gr. Raymond

Ik heb eens een Suzuki verkocht voor mijn broer. Tijdens de rit van zijn huis naar het mijne bleek het benzineslangetje niet zo lekker te zijn. Wel lek maar niet lekker, dus.
Misschien is het dat, in een beginnend stadium - behalve als je het bij stationair helemaal niet merkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan