Koppeling Honda XL 500?

truusjetrap

als alles brandt, brandt water ook
16 nov 2009
6.007
1.877
Wilp
Onze Honda XL 500 loopt nog wel, maar komt niet meer vooruit. Schakelklok doet het wel, maar het lijkt wel of de verbinding tussen de krukas en de bak weg is. Als je de olie peilstok eruit haalt stinkt het verbrandt. Koppeling eruit gebrandt???
Is dat redelijk simpel te verhelpen?
 
Ik mis een stukje verhaal. Wat heb je er mee gedaan, natte maisplak overgestoken?

Controleer eerst of de koppelingskabel nog vrijloopt en het armpje van de koppeling zijn werk doet, zo niet eerst dat verhelpen.

Anders: olie aftappen en rechter zijdeksel eraf halen voor diagnose. Dat kost je sowieso een pakking. Koop een originele pakking en werk schoon, de olie voor het big end komt via dat deksel in de krukas.
 
Ik mis een stukje verhaal. Wat heb je er mee gedaan, natte maisplak overgestoken?

Controleer eerst of de koppelingskabel nog vrijloopt en het armpje van de koppeling zijn werk doet, zo niet eerst dat verhelpen.

Anders: olie aftappen en rechter zijdeksel eraf halen voor diagnose. Dat kost je sowieso een pakking. Koop een originele pakking en werk schoon, de olie voor het big end komt via dat deksel in de krukas.
Precies een nat mais veld overgestoken en vast gezeten. Ja zoonlief dan he, ik blijf wel op het asfalt O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan