remvloeistofreservoir vervangen

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.953
501
Huijbergen
Hallo,

Ik wil een ABM remvloeistofreservoir aanschaffen. Nu zou ik deze er het liefst zelf op zetten, vandaar dat ik om advies vraag. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat als je dit slim aanpakt je niet of nauwelijks hoeft te ontluchten, klopt dit?
Er zit net nieuwe remvloeistof in, dus alle vloeistof vervangen hoeft niet.

Ik zal eerst zeggen hoe ik het zou willen doen, dan kunnen jullie zeggen of dat slim is of niet.

Ik zou de remhendel in ingeknepen toestand houden, bijvoorbeeld een stuk tape of tie-wrap eromheen. Er komt toch nooit druk in het reservoir? Ik zou dit willen doen met de gedachte dat als ik hem na afloop loslaat, de remvloeistof die terugloopt de eventuele luchtbelletjes eruit duwt.

Dan met een injectiespuit huidig reservoir legen, en verder schoonmaken.

Voorzichtig loshalen met voldoende doeken etc. Vooral niet morsen.

Nieuw reservoir monteren.

Beetje remvloeistof erin.

Rustig hendel loslaten.

Verder afvullen.

Klaar?

Mvg thijs
 
Hallo,

Ik wil een ABM remvloeistofreservoir aanschaffen. Nu zou ik deze er het liefst zelf op zetten, vandaar dat ik om advies vraag. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat als je dit slim aanpakt je niet of nauwelijks hoeft te ontluchten, klopt dit?

Nee.
Hoewel: ik weet niet wat jij nauwelijks ontluchten vindt :?
Leiding gaat er bovenaan af = lucht in de leiding.

Nieuw reservoir plaatsen, leiding weer aansluiten, en dan ontluchten maar :)

En die 4 euro aan remvloeistof, maak je je daar al druk om?

Overigens lijkt het me wel erg klote werken, met een volledig volle en open remleiding vlak naast waar je bezig bent...
Er zit net nieuwe remvloeistof in, dus alle vloeistof vervangen hoeft niet.

Ik zal eerst zeggen hoe ik het zou willen doen, dan kunnen jullie zeggen of dat slim is of niet.