Yamaha teo's 125

King2140

MF'er
18 okt 2011
44
0
Antwerpen
Beste forumleden,

Ik heb een motor gekocht (yamaha teo's 125) rond de periode van mei dacht ik. Nu ligt hij al 3 maanden stil. Ik heb hem binnen gebracht bij een erkende dealer. Die wist me te vertellen dat deze scooter een nieuwe krukas nodig heeft en dit is alles behalve goedkoop. Wat kan ik best doen? is het verstandig om deze scooter uit elkaar te halen en te verkopen in onderdelen? Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen...
 
full
 
Ja enkele dingen zal je niet onderuit komen kerel.
De cilinder moet eraf, dus pakkingen vervangen zal je moeten.
De moeren zijn ook niet meer bruikbaar die van de krukas afkomen, maar van de andere zaken ben ik niet zo overtuigd.
Ze hebben niet strak gezeten, nou en? De splines zien er ook nog goed uit dus ik denk dat het niet nodig is de set te vervangen....

Er is er 1 geweest, die je aanbood het blok in een doos te drukken en het naar hem toe te sturen!
Er zat wel een haakje aan omdat hij zei 1 meijer, daarmee bedoelde hij natuurlijk (eigenlijk) honderd euro.
Schrijf die vent dan prive aan, en vraag naar zijn adres (als hij er nog zin in heeft)...
Die 600 euro op de rekening voor arbeid, vind ik bullshit.... Niemand zal er 9 of 10 uren mee bezig zijn dit te herstellen!

Ik denk dat je nodig hebt:
Kop en voetpakking, nieuwe moeren voor de krukas, en nieuwe keerringen.. Dit zal het wel zo'n beetje zijn..(en natuurlijk die 3 verziekte schroeven). Dus die kosten zullen er wel bijkomen.

Maar als die kerel het voor 100 euro arbeid voor je wilt doen, zeg ik: ga ervoor.
 
Laatst bewerkt:
er komt enkel bij

krukaslagers
olie (tis een 4 takt volgens mij)
kleinmateriaal

hoe de staat is van de drives, en snaar kan ik niet beoordelen, maar afgaand op de andere foto's is dat ook niet best.
 
Terug
Bovenaan Onderaan