Yamaha teo's 125

King2140

MF'er
18 okt 2011
44
0
Antwerpen
Beste forumleden,

Ik heb een motor gekocht (yamaha teo's 125) rond de periode van mei dacht ik. Nu ligt hij al 3 maanden stil. Ik heb hem binnen gebracht bij een erkende dealer. Die wist me te vertellen dat deze scooter een nieuwe krukas nodig heeft en dit is alles behalve goedkoop. Wat kan ik best doen? is het verstandig om deze scooter uit elkaar te halen en te verkopen in onderdelen? Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen...
 
@Martell: Als ik me niet vergis kwam alles(krukas en zijn werkuren) boven de 1000€ uit. Krukas was dacht ik 250€. Maar het probleem is dat hij beweerd dat hij daar zeer lang aan zal bezig zijn. Daarom wil ik het niet door hem laten maken. Het probleem is ik ken niets van mechaniek anders had ik het zelf gedaan. En ik zei wat scheelt er met de scooter hij zei de krukas moet vervangen worden.
 
Als ik het nu goed begrijp: jij verteld hem wat de scooter niet meer doet, en hij zegt zonder iets open te maken dat je krukas vervangen moet worden?
Hij is goed zeg...
Wil je zeker een andere/duurdere verkopen?

Ik denk dat er hier genoeg leden zijn met ervaring die jouw blokje veel goedkoper fatsoenlijk kunnen repareren.
 
@Martell: Als ik me niet vergis kwam alles(krukas en zijn werkuren) boven de 1000€ uit. Krukas was dacht ik 250€. Maar het probleem is dat hij beweerd dat hij daar zeer lang aan zal bezig zijn. Daarom wil ik het niet door hem laten maken. Het probleem is ik ken niets van mechaniek anders had ik het zelf gedaan. En ik zei wat scheelt er met de scooter hij zei de krukas moet vervangen worden.
Andere motorzaak zoeken.
 
ik zal er over nadenken. De reden dat ik twijfel om hem niet te maken is omdat als ik die scooter maak dan zal ik hem voor niet meer dan 700€ kunnen verkopen. Daarom is het misschien beter om de scooter te verkopen in onderdelen
 
ik zal er over nadenken. De reden dat ik twijfel om hem niet te maken is omdat als ik die scooter maak dan zal ik hem voor niet meer dan 700€ kunnen verkopen. Daarom is het misschien beter om de scooter te verkopen in onderdelen

Dit vind ik dus een zwak argument beste man.
Je koopt in mei een motorscooter, die nu 3 maanden stil staat. Oftewel je hebt er pas 2maanden op gereden.
Nu wil je hem slopen omdat je niet meer de prijs van de evt reparatie terug kunt krijgen als je hem verkoopt?
Nou dan kan half motorrijdend Nederland wel zn motor laten staan of gaan slopen, daar opgetelde prijzen van onderhoud en reparaties vaak meer kosten dan de motor op zal kunnen brengen...

Ik heb geen idee van wat die onderdelen nog op kunnen brengen hoor, maar als jij de motor zelf sloopt, (zoals je zegt kun je niet sleutelen) wat zal betekenen dat je het blokje bij de lorreboer kunt brengen, omdat niemand dat defecte blokje zal willen hebben.
Blijft er niet zoveel van een scooter over lijkt mij zo...

Wil je de motor houden of je wilt hem niet meer omdat je er geen plezier van hebt gehad?
Als hij gemaakt is kun je er nog jaren plezier van hebben, zoals ik het zie (en ik kan het mis hebben hoor) ben je gewoon door de vorige eigenaar of door de verkoper belazerd.. Niets meer of minder.

Breng hem naar een normale brommerzaak/scooter en de reparatie zal een stuk voordeliger zijn (het arbeidsloon nekt je)..

Maar het is jouw motor en jij beslist wat je er mee gaat doen.
 
het gaat hier om een officiële yamaha dealer vandaar dat hij ook zo duur is...
Dat lijkt wel eens een causaal verband, en dat is er maar deels.

Een monteur, waar die ook werkt, moet eerst een goede diagnose stellen.
Nav een klacht direct stellen dat een krukas vervangen moet worden, is wel een heel speciale monteur.

Over prijzen van onderdelen en arbeidsuren laat ik me niet uit; onderdelen variëren een beetje, uren mogen best goed betaald zijn, mits het aantal uren klopt met realiteit en goed geleverd werk.

Mijn opmerking gaat dus om de opmerkelijke diagnose.
 
Dat lijkt wel eens een causaal verband, en dat is er maar deels.

Een monteur, waar die ook werkt, moet eerst een goede diagnose stellen.
Nav een klacht direct stellen dat een krukas vervangen moet worden, is wel een heel speciale monteur.

Over prijzen van onderdelen en arbeidsuren laat ik me niet uit; onderdelen variëren een beetje, uren mogen best goed betaald zijn, mits het aantal uren klopt met realiteit en goed geleverd werk.

Mijn opmerking gaat dus om de opmerkelijke diagnose.
Hypergevoelige monteur, die rammelt ff met de scooter en voelt speling op 't big-end *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan