Carburateur reinigen omgeving Den Haag / Voorburg

MDKing

MF'er
19 aug 2012
87
5
Beste MF-ers,

Mijn motor heb ik twee maanden geleden droog in een ondergrondse parkeergarage gezet met weinig benzine. Het gaat om een Kawasaki ZZR600 uit 1993 en 55.000 op de teller.

Vandaag, 2 maanden later, wilde hij na veel moeite starten maar:
-ik moest flink chocken en gasgeven wilde hij blijven lopen.
-Ook heb ik het bezinekraantje tijdelijk op "reserve" gezet.
-Er kwam veel witte rook (geen donkere olie rook, geen blauwe rook) uit de uitlaat.
-Ook nadat de motor warm was, viel die stil uit als de choke uitging.

Nu heb ik vaker meegemaakt dat de motor een beetje schokte de eerste kilometer na het starten, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. :(


Mijn vermoeden is dat dat carburateur verstopt is. Wat denken jullie?


Kent iemand een adres om de carburateur te laten reinigen in omgeving Den Haag? Bij voorkeur schroef ik hem er zelf ook niet af (geen eigen garage).
 
Mijn ZZr start altijd, maar wel altijd op de choke.
Je zou ook eens kunnen proberen om een flesje brandstofreiniger in je tank te gooien. Soms krijg je daar net de gaatjes weer mee open en baat het niet schaad het niet.
 
Mijn gsx600f van 96
Draaide ook niet lekker .
Toen heb ik 2flesjes vorte gekocht de 1 en de 2
1 is carb reiniger als ik het goed heb
En 2 die reinigd de kleppen
En dat heeft bij mij heel veel geholpen
Nu draait hij echt een stuk beter

Gr johan
 
Even een update:

Tot mijn verbazing start de Kawa vanmorgen vrij soepel. Echter, onderin de toeren bleef die uitvallen en had hij geen kracht. Bovenin kwam die goed voorruit.

Vervolgens ben ik een langs een garage gegaan en het ik Forté Moto Power I in de tank gegooid. Na flink was gassen over de snelweg, bleef de motor onderin vermogen missen en viel die uit voor het stoplicht.

Toen ben ik maar weer terug naar de garage gegaan die met een handig waterspuitje kon zien of één uitlaatspruitstuk kouder was dan de rest. Dat bleek zo te zijn en dat was natuurlijk het gevolg van een cillinder die niet meeloopt.

Nu trok de motor bovenin de toeren wel erg goed. Schijnbaar zit er voor de lage toeren een aparte sproeikop. Die zal wel verstopt zitten...

De motor heb ik bij de garage achtergelaten.

Vermoedelijke kosten;
-Arbeid (3u) - 180e
-Ultrasoon reinigen - 25e

Daarnaast laat ik meteen de bougies vervangen en het luchtfilter reinigen. Daarvoor moet de tank er namelijk ook voor af... Beter alles in één keer!
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar was er 1 bougie kapot.

Na vervanging liep de motor nog niet lekker.

Toen is ook de carberateur gedomenteerd en ultrasoon gereinigd.

Resultaat is 280 EUR lichter, maar wel een goede fiets terug!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan