Dirtbag

MF veteraan
Donateur
30 nov 2009
7.038
7.828
Deventer
Deze zomer heb ik dit tuinhuisje gekocht om de motor(en) in te parkeren. Tot dusver bevalt het me bijzonder goed.

Het valt me op dat ik de laatste tijd nogal wat condensvorming heb tegen het dak. In eerste instantie dacht ik dat het bij regen binnenkwam via de onderkant.

Toch maar eens naar boven gekeken en het hele dak hangt de hele dag vol met druppels die zo af en toe naar beneden vallen.

Zoals op de website is te zien zitten er twee ventilatie sleuven in de dakhoek aan de voorkant. Nu zit er er over te denken om een ventilator te plaatsen op een van de beide sleuven of beide. Ik heb geloof ik nog wel ergens hygrostaatje liggen hoewel dat op tweede plan komt.

Ik heb de afgelopen dagen de deuren open gehouden om te luchten. Dit heeft niet wat geholpen.

Heeft het überhaupt zin een ventilator er in te zetten?
Blazen of zuigen? ofwel, lucht er in pompen of lucht er uit pompen?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom :)

bvd

db
 
ook naar aanleiding van dit topic en omdat ik toch geen werk meer had heb ik ook eens kritisch naar het optrekkend vocht in mijn schuur gekeken.
ik heb alle tegels eruit gehad en een laag bouwfolie over het zandbed gelegd, daar de tegels weer op en mijn vochtprobleem is over.
mijn dak is echter wel geïsoleerd , 80mm piepschuim om precies te zijn,
overdreven dik natuurlijk maar ik had het over van een klus.
 
Deze zomer heb ik dit tuinhuisje gekocht om de motor(en) in te parkeren. Tot dusver bevalt het me bijzonder goed.

Het valt me op dat ik de laatste tijd nogal wat condensvorming heb tegen het dak. In eerste instantie dacht ik dat het bij regen binnenkwam via de onderkant.

Toch maar eens naar boven gekeken en het hele dak hangt de hele dag vol met druppels die zo af en toe naar beneden vallen.

Zoals op de website is te zien zitten er twee ventilatie sleuven in de dakhoek aan de voorkant. Nu zit er er over te denken om een ventilator te plaatsen op een van de beide sleuven of beide. Ik heb geloof ik nog wel ergens hygrostaatje liggen hoewel dat op tweede plan komt.

Ik heb de afgelopen dagen de deuren open gehouden om te luchten. Dit heeft niet wat geholpen.

Heeft het überhaupt zin een ventilator er in te zetten?
Blazen of zuigen? ofwel, lucht er in pompen of lucht er uit pompen?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom :)

bvd

db

Heb het ook gehad, niet veel aan te doen behalve een goede isolatie, bv piepschuimplaten van 5 cm of dikker, welke strak tegen het dak moeten. Heb nog wel 3 kleine platte ventilatoren liggen van ong 10 cm rond. Kan eventueel een foto maken

Lucht in of uitpompen is het zelfde, als je uitpompt komt het lucht van buiten binnen, als je inpompt komt de lucht van..............................
 
Laatst bewerkt:
Ja Oma, nu ook weer oprotten :)

Wederom een update,

Het heeft een tijdje geduurd voordat al het vocht dat nog in de houten vloer zat was weggedampt, Vervolgens begon de schuur ook daadwerkelijk droog te worden.

Op dit moment heb ik de deuren wel open staan behalve als ik er aan denk dat het gaat regenen. Echter ook tijdens enkele weken regen achter elkaar met de deuren dicht bleef het binnen droog.

De twee ventilatoren die ik heb ingebouwd gebruik ik nu alleen maar als ik de frituurpan daarbinnen aanzet ;)

Voor mij heeft het dus geholpen om de folie onder de vloer te leggen.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan