Honda Cr250 slechte stationair

RedDustRiddle

Rookie
5 jun 2014
8
0
Nijmegen
Als de motor op bedrijfstemperatuur is gaat ie vanuit stationair ..tja ik weet eigenlijk niet hoe te omschrijven...moeilijk lopen?
Luister zelf maar:
Iemand enig idee ?
 
Nieuwe keering in zetten en hij loopt weer als nieuw.
Kijk gelijk even naar de lagerspeling, door de as op en neer te bewegen in het blok.
Iets speling heeft het altijd bij deze blokjes.
Zit daar te veel ruimte op, ook vernieuwen..
 
Laatst bewerkt:
Dan als je blokje weer fris is, ga je de luchtschroef opnieuw afstellen...
Is bij een 2t crosser een makkie, en kan jij makkelijk zelf.
Je laat hem op temperatuur komen, dan geef je een heel weinig gas en gaat hij pruttelen. Dan draai je de schroef zo dat hij klimt in zn toeren en sneller gaat draaien tot hij niet meer sneller gaat en lekker klinkt... Dan laat je het gas los en kijk hij loopt goed.
Dan probeer je of hij goed reageert op het gas, en ja hoor je hebt het gefikst...
Als er n klein dipje in zit bij het wegrijden, draai je de schroef n heel klein beetje terug in +- 1/10e
 
Bedankt Ruud!
De techniek van afstelling ken ik en heb ik al gedaan, motor loopt verder ook goed en kan rijden, reageert goed op gas etc.
Maar dus wel deze kwaal en daarom wil ik hem nog niet echt gaan open draaien en allerlei onheil riskeren.
Ik ga de keerringen aan beide zijden vervangen en dan maar eens zien of het verholpen is.
Nog speciaal gereedschap nodig om die keerringen te doen?
 
Hij loopt stationair veel te snel voor een crosser, je moet hem zo afstellen dat hij net niet afslaat tijdens het rijden en stationair draaien.
Ik liet hem bij afstellen stationair draaien, als de motor warm was, ging ik de luchtschroef afstellen.
De schroef eerst indraaien tot de motor slechter gaat lopen, dan uitdraaien zodat hij weer beter gaat lopen, verder uitdraaien tot hij weer slechter gaat lopen.
Nu weer indraaien tot je in met midden tussen de twee "slechtlooppunten" uitkomt.
Tijdens het afstellen v.d. luchtschroef, zonodig het stationair toerental aanpassen.

Als dit is bereikt, kan je verder fine tunen door te zoeken naar het punt waarop de motor het hoogste stationaire toerental haalt.

Veel succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan