GPZ 500s bobine vraag

Quenten

MF'er
30 jan 2008
67
0
Beste mede rijders,

Ik heb even een probleem met mijn GPZ 500s uit 2001. Ik vermoed dat er iets niet goed is met me kabels van me bobine. Wat is het probleem, Vorige week zomaar ineens begon mijn GPZ te stotteren en in te houden met plofjes uit de uitlaat alles gecontroleerd en tot de conclusie gekomen dat het aan me bobine lag. Die is vervangen en daarna een goede test rit gemaakt alles goed.

Vanmorgen pak ik hem weer uit de schuur en nu deed hij weer inhouden en nu werd de uitlaad bocht ook niet meer warm.

Ik ben vanmiddag verder gaan zoeken en kwam een beschadiging in de kabel tegen nu wil ik een stuk van me kabel vervangen maar ik weet niet waar de kabel helemaal naar toe loopt omdat hij vrij snel in me kabelboom verdwijnt en of hij af gezekerd is wie kan mij helpen?

waar loopt de kabel naar toe?

en is de bobine af gezekerd? (kan dan ook zijn dat ik een stuke zekering heb)

ik heb de bobine al omgedraaid en dan doet hij het aan de andere kan goed dus tot daar gaat het goed.
 
Een bobine is niet apart gezekerd dus dat kan je overslaan. Als na verwisselen de bobine op de andere cilinder(s) wel goed werkt is die dus ook heel. Blijft dus over de beschadiging die jij tegengekomen bent. Isolatie herstellen of een stuk draad vervangen.
 
Bedankt.

Ik wil wel de draad vervangen maar voor de zekerheid dan maar gelijk zo lang mogelijk dan weet ik zeker dat ik alle beschadigingen heb maar waar zit het einde van de draad? gaat die naar me grote zekeringen kast of ergens anders naar toe?
 
kan het zijn dat dat kabeltje in het verleden eens klemgezeten heeft?
ik zou eerst het stukje vervangen waarvan je zeker weet dat daar een breuk zit, dan hoef je ook niet de hele kabelboom open te peuteren.
 
Tip van flip. De bougiedoppen van zo'n gpz ken je helemaal uit elkaar halen. Je hebt dan de volgende onderdelen: koperen busje waar je bougie in gaat. Een weerstand, en een veertje.

Ze willen Nog wel eens lostrillen, en dan maken ze slecht contact.
Met een kleine platte schroevendraaier kan je die koperen bus losdraaien.

maak de onderdeeltjes schoon met een stukje fijn schuurpapier en zet de boel weer in elkaar. Het liefst met een drupje loctite.
 
Het is niet de bougiedop want als ik hem aan de andere kant aansluit doet hij het gewoon het zit in het stroom naar de bobine.
Nou heb ik al een klein kabel beschadiging gezien maar ik wil de kabel langer vervangen.

Ik wil graag weten waar hij helemaal naar toe loopt zodat ik hem helemaal kan omleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan