suzuki gsxr 600 srad niet boven 5000 rpm

awitteveen

Rookie
3 nov 2014
21
0
ZWOLLE
Hallo ik ben Arrold Witteveen.

Ik heb een probleem met mijn srad 600cc uit 1998 carburateur.

De motor wil slecht lopen en kan niet boven de 5000 rpm komen.
Nu heb ik de carburateur schoon gemaakt en na gekeken alles is daar goed.
Hij is door gemeten door een Suzuki dealer en die kan daar niks verkeerds aan vinden.

alle 4 de uitlaat uitgangen worden even warm, dus alle bougie's zijn goed en die heb ik wel voor de zekerheid vervangen.
Maar wat nu blijkt is dat alle 4 de bougie's zwart worden (TEKEN VAN TEVEEL BEZINE)

Alle rubbertjes in de carburateur zijn goed.

Ik ken niet alle benamingen van onderdelen maar er is een Suzuki monteur mee bezig geweest en die heeft ruim 40 jaar ervaring met Suzuki.

Nu is mijn vraag weet of herkent iemand dit probleem.

Ik hoor het graag wil dit jaar graag nog een x kunnen rijden ben nu al ruim een maand aan het sleutelen.
full
 
Hallo ik ben Arrold Witteveen.

Ik heb een probleem met mijn srad 600cc uit 1998 carburateur.

De motor wil slecht lopen en kan niet boven de 5000 rpm komen.
Ineens gekomen?
Wat is er daarvoor gebeurd?
Nu heb ik de carburateur schoon gemaakt en na gekeken alles is daar goed.
Hoe kundig ben je met schoonmaken en controleren, als het gaat om carburateurs?
Hoe en wat heb je precies schoongemaakt?
Wat heb je gecontroleerd?
Hij is door gemeten door een Suzuki dealer en die kan daar niks verkeerds aan vinden.
Vond die monteur het dan niet raar dat de motor niet boven de 5000 rpm komt?
Wat is er gemeten?
Hoe?
Wat waren de meetresultaten?
alle 4 de uitlaat uitgangen worden even warm, dus alle bougie's zijn goed
Waarom is het zo dat het even warm worden betekend dat alle bougies god zijn :?
en die heb ik wel voor de zekerheid vervangen.
En waarom zou je nou juist dát doen, terwijl je 100% zeker wist dat het wel goed was :?
Maar wat nu blijkt is dat alle 4 de bougie's zwart worden (TEKEN VAN TEVEEL BEZINE)
He :? Alles was toch goed :? :?
Alle rubbertjes in de carburateur zijn goed.

Ik ken niet alle benamingen van onderdelen maar er is een Suzuki monteur mee bezig geweest en die heeft ruim 40 jaar ervaring met Suzuki.

Nu is mijn vraag weet of herkent iemand dit probleem.

Ik hoor het graag wil dit jaar graag nog een x kunnen rijden ben nu al ruim een maand aan het sleutelen.
[afbeelding]
Je bent dus zelf al een maand bezig.
Dat betekent een groot risico op vervelende dingen aan de motor.

Tip van flip: motor naar goede motorzaak, paar dagen later weer goed lopend ophalen.
 
Nou mischien heb ik niet alles goed verwoord is dat erg zo ja rot lekker op en ga je moeder pesten.

Ja luchtfilter was goed maar ook zonder luchtfilter liep hij niet anders.

Flip als ik hem naar een goede motorzaak moet brengen dan praat ik over een suzuki dealer. Daar heeft mijn monteur 26 jaar lang gewerkt als eerstemonteur dus dan kom ik nog niks verder
 
Nou mischien heb ik niet alles goed verwoord is dat erg zo ja rot lekker op en ga je moeder pesten.
Ja luchtfilter was goed maar ook zonder luchtfilter liep hij niet anders.

Flip als ik hem naar een goede motorzaak moet brengen dan praat ik over een suzuki dealer. Daar heeft mijn monteur 26 jaar lang gewerkt als eerstemonteur dus dan kom ik nog niks verder


het begint al goed.
 
Nou mischien heb ik niet alles goed verwoord is dat erg zo ja rot lekker op en ga je moeder pesten.

Ja luchtfilter was goed maar ook zonder luchtfilter liep hij niet anders.

Flip als ik hem naar een goede motorzaak moet brengen dan praat ik over een suzuki dealer. Daar heeft mijn monteur 26 jaar lang gewerkt als eerstemonteur dus dan kom ik nog niks verder
Je kunt de antwoorden op mijn vragen beter hier neerzetten, dan i een privébericht.
Anderen kunnen dan meedenken :)

Oja ik had net daarvoor getankt en het kwam daarna in 1x.

Nog steeds beste tip: zoek een andere garage.

die srad's zijn echt geen rocketsience.
En zeker iemand die al jaren als vak aan motoren sleutelt, moet hier gemakkelijk uit kunnen komen.
 
De motor, en al helemaal t probleem niet.
Vanaf hier of bij anderen met internet alleen kun je dat niet verwachten.. wij zien alleen een plaatje en de woorden die jij schrijft..

Ik denk dat iedereen het wel eens zal zijn dat je toch voor zoiets eerst de motor bij je moet hebben..
Als jij moet gaan doen waar de eerste dealer niet uitkomt, via n beeld zal het zeker niet sneller van overgaan, en misschien meer kosten, dan dat je hem even door een andere laat controleren die de motor op zn duimpje kent.. Dat is diegene die ze repareerd, en niet iemand die er ooit gewerkt heeft.. Is hij zn baan kwijt? En jij laat hem aan jouw probleem geval sleutelen?
Moet toch niet gekker worden.
 
Alle vacuum slangen van en naar de carburateur al nagelopen?

Als alle bougies het zelfde beeld geven zou ik het niet in de bougies of de 4 bobines zoeken maar wel eventueel in het gedeelte wat daarvoor zit. En dus waar het nog 1 ding kan zijn.
 
Suzuki dealer heeft je motor doorgemeten en goed bevonden.
Ga je terug naar de basis. Wanneer en hoe is dit begonnen.
Dus controleren, wat zit er in mn brandstoftank... Alleen benzine?

De man voor mij zou best eens gelijk kunnen hebben...
 
Laatst bewerkt:
is het spontaan gekomen?...of zo gekocht...en zit er een 11 kw setje of 25 kw setje in?...

was het een 25 kw machine...die misschien met een simpel verstopt (maar toch benaderd knopje) opeens op 25 kw staat?.

die 5000 toeren..is dat belast of onbelast?....

heb je een rev limiter erop zitten en mischien perongeluk zo ingesteld?.....
 
Hij is door gemeten door een Suzuki dealer en die kan daar niks verkeerds aan vinden.



er is een Suzuki monteur mee bezig geweest en die heeft ruim 40 jaar ervaring met Suzuki.
is er door de dealer aan gewerkt of ie er door iemand die bij een dealer heeft gewerkt naar gekeken?
Ik ben nu al ruim een maand aan het sleutelen.

o, de monteur mag alleen heel goedkoop diagnose stellen en het mag niets kosten.

als ik hem naar een goede motorzaak moet brengen dan praat ik over een suzuki dealer. Daar heeft mijn monteur 26 jaar lang gewerkt als eerstemonteur dus dan kom ik nog niks verder

het was eerst 40 jaar.

Gelukkig ken ik de dealer in Zwolle en weet dat de huidige chef werkplaats daar heel wat meer kan met een SRAD dan de monteur die nog in de contactpunten tijd is blijven hangen waar jij het waarschijnlijk over hebt.

De huidige chef werkplaats daar vertrouw ik mijn eigen motor toe en daar zijn er maar een stuk of 10 van in Nederland

Wat denk je dat ze op dit forum kunnen vinden wat de suzuki dealer in Zwolle niet kan?

_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan