BMW S1000XR

Maar zonder dollen, er zijn toch nog maar weinig exclusieve motoren meer. Elke sjoppert lijkt op un harley, elke recente racer lijk op elkaar.... en elke dikke off road op een GS....?

De nieuwe kawasaki blower H nogwattus is weer eens wat unieker qua uiterlijk (en over smaak valt te twisten) maar deze bmw is een kopie van vele andere bestaande hypermotards :Y

Dat krijg je als de onderdelen van motoren steeds meer bij dezelfde externe fabrikanten vandaan komen.
Toch.....Brembo?
 
Joostst schreef...:

Ik weet niet hoe je dat verzonnen hebt maar deze Suzuki uit......1987!!! stond naast de tekentafel van de GS-mensen.


[afbeelding]
...ho..., FF ingrijpen nu... ;)

...de oer-GS, en dan wel de R80G/S (nog met streepje in de typeaanduiding) is in 1980 op de markt gekomen...

...midden jaren 80 was de R80G/S mateloos populair in de Parijs-Dakar...


...en daaruit ontwikkelden ze bij BMW de race-going GS 800 R, de GS 980 R, en later zelfs nog een GS 1050 R (vanaf 1984)...



...leuk filmpje van vroeger ook wel weer : klik...
 
...ho..., FF ingrijpen nu... ;)

...de oer-GS, en dan wel de R80G/S (nog met streepje in de typeaanduiding) is in 1980 op de markt gekomen...

idd.... Maar zonder snavel, want die zat het eerst op de DR Big van Suzuki. :+
En is het nu net de snavel die zogezegd altijd maar wordt gecopieerd van BMW?


Begrijp trouwens uw kritiek niet zo goed dat deze BMW op de Multistrada, Aprilia of Versys lijkt.
Zet 5 merken racemotoren naast mekaar en ze vertonen ook een pak gelijkenissen. Voor een noob zien ze er, buiten de kleuren, hetzelfde uit.
 
Laatst bewerkt:
...oooooh..., bedoelde je die snavel-toestand...
...ja..., dat was inderdaad geen dingetje van de vrienden van BMW...

...enne..., tis geen kritiek dat die BMW op 'n Multistrada, Appie, of Kawasaki lijkt, maar..., BMW wordt vaak bekritiseerd vanwege een moeilijk te begrijpen (in eerste instantie, want later went het) vormgeving...

...en dan komen ze nu plotseling met een fiets die op een hoop andere motoren tegelijk lijkt... ;)
 
alle merken kijken naar elkaar, dit is idd rechtstreekse concurrent van de multi, maar deze vind ik toch ietsje mooier, leuke specs ook, ben benieuwd hoe het eruit ziet irl, toch altijd maar even afwachten.
 
alle merken kijken naar elkaar, dit is idd rechtstreekse concurrent van de multi, maar deze vind ik toch ietsje mooier, leuke specs ook, ben benieuwd hoe het eruit ziet irl, toch altijd maar even afwachten.

Het is leuk maar de grote vraag is wel wat je met zoveel vermogen op zo'n motor moet.
Zou zo'n MT-09 Tracer van Yamaha niet meer dan genoeg bieden?
 
ik vraag me af wat die grote 4 cilinders nou te doen hebben met een all road ??

ze zijn snel zat, vermogen genoeg, wat is de meer waarde ?
toermotoren(geknepen sportblokken ) met een dun all road sausje ??
 
Laatst bewerkt:
ik vraag me af wat die grote 4 cilinders nou te doen hebben met een all road ??

ze zijn snel zat, vermogen genoeg, wat is de meer waarde ?
toermotoren(geknepen sportblokken ) met een dun all road sausje ??
Dus gewoon een sportfiets voor mensen die ietsje meer comfort willen ;)
 
In Duitsland gaat het rond de 15k kosten geloof ik, dus zal hier wel 16+ zijn.......ik wil er wel een proefritje op maken, erg benieuwd hoe het rijdt :Y

Dat lijkt mij wel heel optimistisch....

Volgens mij gaat deze in DE of BE vlotjes richting 17000-18000€.
 
Dus gewoon een sportfiets voor mensen die ietsje meer comfort willen ;)


nou,, ik denk als het daarom te doen is, koop dan een GS, tegenwoordig lopen die zo hard met die 125 pk en wel een bak koppel,, een 600/750 cc sportfiets word compleet afgedroogd en een oudere 1000 cc ook

maar met die lange veren en kuip zit je als een vorst.
 
Laatst bewerkt:
nou,, ik denk als het daarom te doen is, koop dan een GS, tegenwoordig lopen die zo hard met die 125 pk en wel een bak koppel,, een 600/750 cc sportfiets word compleet afgedroogd en een oudere 1000 cc ook

maar met die lange veren en kuip zit je als een vorst.


:?

Als het allemaal zo simpel was he....




Niet iedereen heeft dezelfde smaak he... Bekijk het eens anders, de S1000XR is misschien de ideale motor voor iemand die graag wat meer comfort en een rechtoppositie wil, maar eigenlijk niet af wil van een sportmotor...
 
Laatst bewerkt:
nou,, ik denk als het daarom te doen is, koop dan een GS, tegenwoordig lopen die zo hard met die 125 pk en wel een bak koppel,, een 600/750 cc sportfiets word compleet afgedroogd en een oudere 1000 cc ook

maar met die lange veren en kuip zit je als een vorst.
Ben een 4 cilinder rijder, dus een GS gaat 'm niet worden.

:?

Als het allemaal zo simpel was he....




Niet iedereen heeft dezelfde smaak he... Bekijk het eens anders, de S1000XR is misschien de ideale motor voor iemand die graag wat meer comfort en een rechtoppositie wil, maar eigenlijk niet af wil van een sportmotor...
Dat is dus exact hoe ik het zie.
 
Laatst bewerkt:
:?

Als het allemaal zo simpel was he....




Niet iedereen heeft dezelfde smaak he... Bekijk het eens anders, de S1000XR is misschien de ideale motor voor iemand die graag wat meer comfort en een rechtoppositie wil, maar eigenlijk niet af wil van een sportmotor...

zo kan je het zien,, maar om dan het woord enduro te gebruiken, dat doe ik met mijn F 800 GS niet eens, die van alle 2 cilinders onder de 1000 cc het meest off road te gebruiken is die nu nog nieuw te koop is.....
 
Vind ik deze toch echt veel mooier:
MTS-1200S_2015_Studio_R_F01_1920x1080.mediagallery_output_image_[750x423].png


MTS-1200S_2015_Studio_R_C01_1920x1080.mediagallery_output_image_[750x423].png
 
Laatst bewerkt:
zo kan je het zien,, maar om dan het woord enduro te gebruiken, dat doe ik met mijn F 800 GS niet eens, die van alle 2 cilinders onder de 1000 cc het meest off road te gebruiken is die nu nog nieuw te koop is.....


Je kan natuurlijk blijven moeilijk doen omdat ze dit een allroad durven noemen.

Foei BMW, Aprilia en consoorten, bedenk snel een andere naam voor dit soort motoren, want er zijn er die er moeilijk mee om kunnen. :Z


#whatsinaname?
 
Je kan natuurlijk blijven moeilijk doen omdat ze dit een allroad durven noemen.

Foei BMW, Aprilia en consoorten, bedenk snel een andere naam voor dit soort motoren, want er zijn er die er moeilijk mee om kunnen. :Z


#whatsinaname?

hahahaha :+

naar mijn inzien heeft een All road minstens een 19" voorwiel, lange veerwegen om over slechte wegen te kunnen rijden, en een soepel motor karakter met koppel.
en geen pure straatbanden,,

laten ze die wannabee dingen maar cross over of MPB of softroader noemen of zo iets.
 
hahahaha :+


laten ze die wannabee dingen maar cross over of MPB of softroader noemen of zo iets.

Kan/wil je geloven dat ik dit maar belachelijke commentaar vind?


Komen verschillende constructeurs met mooie, sportieve hoogpoters in hun gamma krijgen ze een hoop commentaar enkel en alleen omdat ze het een naam geven die volgens de criticasters niet past??


Komaan man... het zijn allemaal motoren, of ze het nu een sportieve hoogpoter noemen of een allroad... :X
Ik snap heel die heisa niet.


Feit is dat deze soort motoren een ideale compromis is tussen comfort en sportiviteit. Wie voor deze motor kiest wil geen GS.... toch niet zo moeilijk om te begrijpen denk ik dan?

Leg er u gewoon bij neer dat ze die hoogpoters nog wel even een "allroad" zullen blijven noemen.
 
Ach, in 1998 had ik al zo'n motor : de HONDA CBR 1100 XX Super Blackbird.

En dan zit je comfortabel op een PK-kanon en dan denk je :"jammer dat-ie zo zwaar is".

En dan ga je weer voor een échte sportmotor...


In die tijd hadden ze nog geen sportieve hoogpoters zoals we ze nu kennen, zou misschien iets anders geweest zijn dan?

Ik kan me goed inbeelden dat motorrijders die wat uitgekeken zijn op hun racer de perfecte motor zullen vinden in zo'n sportieve hoogpoter, zonder dat de stap heel groot wordt (GS)
Als je houdt van sportiviteit, maar toch nog wat comfort en/of bagagemogelijkheden wenst, als de stap naar een echte allroad te groot is en als je zo'n sportieve toermachine a la FJR niet ziet zitten....





Dat ze maar snel een (voor sommigen) beter passende naam bedenken voor dit type motor. :)
 
Laatst bewerkt:
Kan/wil je geloven dat ik dit maar belachelijke commentaar vind?
we leven in een vrij land ;)
Komen verschillende constructeurs met mooie, sportieve hoogpoters in hun gamma krijgen ze een hoop commentaar enkel en alleen omdat ze het een naam geven die volgens de criticasters niet past??
de techniek is prachtig, maar die marketing mensen schieten maar door
Komaan man... het zijn allemaal motoren, of ze het nu een sportieve hoogpoter noemen of een allroad... :X
Ik snap heel die heisa niet.


Feit is dat deze soort motoren een ideale compromis is tussen comfort en sportiviteit. Wie voor deze motor kiest wil geen GS.... toch niet zo moeilijk om te begrijpen denk ik dan?

Leg er u gewoon bij neer dat ze die hoogpoters nog wel even een "allroad" zullen blijven noemen.

ik slaap er evengoed prima om
 
Terug
Bovenaan Onderaan