BMW S1000XR

Ik verwacht/hoop dat de S1000XR een stuk voordeliger zal zijn dan de GS. Hij is gebasserd op de S1000R en die zit qua prijs ook netjes.

Dit lijkt me echt een geweldige fiets, ik ben namelijk al enige jaren op zoek naar zoiets. Maar eerst een proefrit.
Al iets bekend over wanneer de eerste in Nederland verwacht worden?


Ik heb ergens iets gelezen dat er vanaf juni geleverd zou kunnen worden.

Prijs? Ik gok op minstens de prijs van de GS, ben eigenlijk wel benieuwd.
Als 'm niet veel duurder dan de S1000R gaat zijn zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik kan het gewoon moeilijk geloven dat 'm goedkoper gaat zijn dan de GS.
 
...van de NieuwsMotor site :

BMW Motorrad heeft de Duitse prijzen bekend gemaakt voor 2015.

Daarbij heeft het Beierse bedrijf ook de op EICMA onthulde S1000XR en F800R van een prijskaartje voorzien.

De Duitse prijzen zijn vastgesteld op 15.200 euro voor de S1000XR en 8.900 euro voor de F800R inclusief BTW.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend voor 2015, maar de eerder genoemde prijzen zullen nog beïnvloed worden door de toevoeging van BPM.

In vergelijking met de S1000R is de XR in Duitsland 2100 euro duurder.
Ten opzichte van de oude F800R is de prijs van de vernieuwde naked niet veranderd.




...ter info...
...de kale-vanaf-basisprijs voor de R1200GS ligt in Duitsland op 14.400 Euro...
 
...van de NieuwsMotor site :

BMW Motorrad heeft de Duitse prijzen bekend gemaakt voor 2015.



In vergelijking met de S1000R is de XR in Duitsland 2100 euro duurder.


...ter info...
...de kale-vanaf-basisprijs voor de R1200GS ligt in Duitsland op 14.400 Euro...


Als we dat bedrag mogen gebruiken zal 'm in Be net iets duurder worden dan de R1200GS, die hier start vanaf 15250€.
De S1000R kost hier 13190€
 
Laatst bewerkt:
...van de NieuwsMotor site :

BMW Motorrad heeft de Duitse prijzen bekend gemaakt voor 2015.

Daarbij heeft het Beierse bedrijf ook de op EICMA onthulde S1000XR en F800R van een prijskaartje voorzien.

De Duitse prijzen zijn vastgesteld op 15.200 euro voor de S1000XR en 8.900 euro voor de F800R inclusief BTW.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend voor 2015, maar de eerder genoemde prijzen zullen nog beïnvloed worden door de toevoeging van BPM.

In vergelijking met de S1000R is de XR in Duitsland 2100 euro duurder.
Ten opzichte van de oude F800R is de prijs van de vernieuwde naked niet veranderd.




...ter info...
...de kale-vanaf-basisprijs voor de R1200GS ligt in Duitsland op 14.400 Euro...
Dat valt me niet mee :X
 
...voor meevallers moet je bij de Plus zijn, niet bij de BMW-dealer... ;)
 
Laatst bewerkt:
Reactie van een dealer: Prijs en levertijd zijn nog niet bekend, maar de verwachting is dat de "kale" versie rond de €16.500,-- zal liggen.
 
Laatst bewerkt:
...nope...

...vandaag iemand aan de lijn gehad die mij kon vertellen dat het karretje net niet 18.000 gaat kosten...
...17-negen-nog-wat...
 
Ok, dat is jammer dat hij dan niet mee kan doen in de voor de vergelijkingstesten van sportieve hoogpotige fietsen van volgend jaar.
 
het valt me op dat de nieuw prijzen van veel motoren best heel behoorlijk (hoger) geworden zijn.
 
het valt me op dat de nieuw prijzen van veel motoren best heel behoorlijk (hoger) geworden zijn.
Is helaas wel de juiste conclusie, maar eigenlijk ook wel logisch. Tegenwoordig zit er abs, tc en al dat soort meuk op. Moet ook betaald worden.
 
dat vind ik zo knap van Yamaha met de MT 07 die je voor een 7 K koopt met ABS , en best een leuke motor ook nog. voor dat geld krijg je alleen een 2e hands F 800 R

het kan dus wel voor 7 K een leuke motor

en de MT 09 voor 9,5 K is ook gewoon een hele scherpe aanbieding

de Japaners komen weer op stoom, ook al hebben de europese merken eerder zich aangepast aan de veranderde wensen van de door snee motor(st)er
 
Verwachte levering half juni, en de meerprijs van de pakketten/opties is echt des BMW's :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan