BMW S1000XR

beugeltjes zitten er bij mij op. 1 schroefje wat lastig vast te zetten, maar verder gemakkelijke klusje en in kwartiertje te doen. Staan goed bij de brommer; vind ze mooier dan de beugels van BMW zelf. Hoop dat ze nooit hun waarde zullen bewijzen ;)

Roadtec 01 schijnen wel lekker te sturen. Zelf nog wel te spreken over de Dunlop roadsmart 3
De beugels zitten er inmiddels op, misstaat 'm zeker niet *D

Laat het voorjaar maar komen :]
 
Laatst bewerkt:
Iemand al naar de dealer geweest voor de modi tegen het trillen in het stuur?
 
Moet al paar honderd kilometers geleden voor de beurt; wordt het nu standaard gefixd bij de dealer? Anders moet ik nog de zwaardere stuurgewicjten aanschaffen
 
Iemand al naar de dealer geweest voor de modi tegen het trillen in het stuur?
blijkbaar zou je er zelf achter moeten vragen, in Belgie althans toch, anders doen ze er niets aan.
na contact opname met Mofra motoren in Gilze (Nederland), liggen mijn nieuwe rubbers ondertussen te wachten.
 
blijkbaar zou je er zelf achter moeten vragen, in Belgie althans toch, anders doen ze er niets aan.
na contact opname met Mofra motoren in Gilze (Nederland), liggen mijn nieuwe rubbers ondertussen te wachten.
Is hier niet anders.
Gister met de dealer gebeld, en het wordt op verzoek van de klant en dan dus ook onder garantie aangepast. Schijnt ongeveer een uurtje werk te zijn.
 
Laatst bewerkt:
dat vind ik nog is slechte service van BMW uit.
aangezien ze de rubbers onder garantie vervangen erkennen ze het probleem, nochtans moet de klant zelf bij zijn dealer achter een vervanging vragen :?
dit zou een algemene terugroepactie moeten zijn, waarbij BMW zijn klanten contacteert en niet andersom..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een ruitje besteld, de 300mm van Powerbronze
Heb het toch graag wat rustiger rond mijn hoofd of beter gezegd minder turbulent
Zo nodig kort ik die nog in, dat vond ik toch te jammer voor de originele
 
dat vind ik nog is slechte service van BMW uit.
aangezien ze de rubbers onder garantie vervangen erkennen ze het probleem, nochtans moet de klant zelf bij zijn dealer achter een vervanging vragen :?
dit zou een algemene terugroepactie moeten zijn, waarbij BMW zijn klanten contacteert en niet andersom..


Bij dealer in Groningen viel het niet onder garantie... heb de rubbers ook laten vervangen en kreeg de mededeling dat ze de vraag nooit eerder hebben gekregen en ook geen andere garage's erover gehoord hadden.. Uiteindelijk wel korting op de factuur gekregen mede ook nadat ik de berichten van dit forum heb laten lezen. Kan in elk geval nu wel zien wie achter mij rijdt :]

rubbertjes kosten overigens maar 4 euro per stuk
 
Bij dealer in Groningen viel het niet onder garantie... heb de rubbers ook laten vervangen en kreeg de mededeling dat ze de vraag nooit eerder hebben gekregen en ook geen andere garage's erover gehoord hadden.. Uiteindelijk wel korting op de factuur gekregen mede ook nadat ik de berichten van dit forum heb laten lezen. Kan in elk geval nu wel zien wie achter mij rijdt :]

rubbertjes kosten overigens maar 4 euro per stuk

nou, mooie dealer heb jij..
het maakt toch helemaal niets uit of de rubbers nu 4€ of 40€ kosten, het komt erop neer dat wanneer de klant bij zijn dealer aangeeft dat hij de verbeterde rubbers wil, de dealer met BMW een afspraak heeft dat deze geheel gratis vervangen worden..
ik heb ze gisteren bij mijn dealer (Mofra in Rijen) laten vervangen, en zoals het hoort geheel gratis, papiertje ondertekenen en klaar was kees precies zoals het hoort..
ik was de 2de waarbij Mofra de rubbers heeft vervangen..
 
Vandaag proefgereden op een 2017 demo, en een tweedehands 2016. De 2017 loopt soepeler, pakt iets beter op en stuurt en remt geweldig. Hij maakt minder geluid dat de 2016. Echter, de vibratie in het stuur was bij de 2017 (met nieuwe rubbers) erger dan bij de 2016 (oude rubbers, helemaal origineel). De oude vibreerde zeker ook rond 5000 RPM, maar een versnelling hoger of lager en het was meteen weg. De 2017 had het ook in de versnellingen eromheen. Echter, er zit wel 4000 km verschil tussen. Wellicht dat de vibratie met kilometers beter wordt. Iemand al ervaring met bar end weights op een 2017?

Edit: Wie gebruikt er bar ends, welke en waar hebben jullie ze gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag proefgereden op een 2017 demo, en een tweedehands 2016. De 2017 loopt soepeler, pakt iets beter op en stuurt en remt geweldig. Hij maakt minder geluid dat de 2016. Echter, de vibratie in het stuur was bij de 2017 (met nieuwe rubbers) erger dan bij de 2016 (oude rubbers, helemaal origineel). De oude vibreerde zeker ook rond 5000 RPM, maar een versnelling hoger of lager en het was meteen weg. De 2017 had het ook in de versnellingen eromheen. Echter, er zit wel 4000 km verschil tussen. Wellicht dat de vibratie met kilometers beter wordt. Iemand al ervaring met bar end weights op een 2017?

Edit: Wie gebruikt er bar ends, welke en waar hebben jullie ze gekocht?


je moet de xr ook flink inrijden, dan gaan de trillingen ook deels weg
 
Heb op vorig jaar op diverse motoren test gereden waaronder de kawa, de duc en Triumph. De kawa is echt een fijne motor. Maar kun je echt niet vergelijken met de XR. Als je regelmatig sportief wilt rijden valt de kawa echt af. In dit segment gaat het wat mij betreft tussen Ducati met de multistrada, KTM met de 1290 en de XR. Heb uiteindelijk voor de XR gekozen. De kawa is echt een ander segment maar wel met een goede prijs / kwaliteit verhouding. Maar hoort wat mij betreft niet in het rijtje duc, ktm en XR thuis
 
Terug
Bovenaan Onderaan