Motor-Forum

Select Forum

BMW S1000XR

Van Bratwurst naar Sushi

Reg. datum:
03 aug. 2015
Is de liefde voor de 4-cilinder over, dan ?

Te woest of te nerveus ???

Reg. datum:
08 jul. 2009
quote:
Is de liefde voor de 4-cilinder over, dan ?

Te woest of te nerveus ???

Nee, ga nog wel eens aan terug denken ben ik bang. Nerveus is tie eigenlijk niet maar vraagt wel steeds om gas geven. Het is en blijft een geweldige fiets, geweldige acceleratie als je hem niet in de ketting laat klimmen. Met veel plezier 25000km op gereden en ook de meer daagse uitstapjes geen enkel probleem.

Echter, heb te weinig zelfbeheersing en dat gaat een keer fout of kost me mijn rijbewijs. Verder kan ik bij de RS veel beter bij de grond, was ook een dingetje bij de XR altijd uitkijken waar je stopt.

S1000XR

Reg. datum:
16 apr. 2005
quote:
malaga schreef op 03 oktober 2017 @ 19:00:

[...]

Nee, ga nog wel eens aan terug denken ben ik bang. Nerveus is tie eigenlijk niet maar vraagt wel steeds om gas geven. Het is en blijft een geweldige fiets, geweldige acceleratie als je hem niet in de ketting laat klimmen. Met veel plezier 25000km op gereden en ook de meer daagse uitstapjes geen enkel probleem.

Echter, heb te weinig zelfbeheersing en dat gaat een keer fout of kost me mijn rijbewijs. Verder kan ik bij de RS veel beter bij de grond, was ook een dingetje bij de XR altijd uitkijken waar je stopt.

Ik kan me er iets bij voorstellen, maar blijft jammer.
Ringteller: 97 ronden
Just because you're breathing, doesn't mean you're alive!!!

Reg. datum:
19 jun. 2015
Bij de BMW Motorrad dealer, is deze maand de BMW acculader afgeprijsd, naar € 79,95.
Ik ben van plan om deze aan te gaan schaffen.
Heeft iemand hier positieve, of negatieve ervaringen mee?
En wil je deze hier posten?

Bedankt en groeten van Frank.

Van Bratwurst naar Sushi

Reg. datum:
03 aug. 2015
quote:
fvdaa schreef op 10 oktober 2017 @ 09:41:
Bij de BMW Motorrad dealer, is deze maand de BMW acculader afgeprijsd, naar € 79,95.
Ik ben van plan om deze aan te gaan schaffen.
Heeft iemand hier positieve, of negatieve ervaringen mee?
En wil je deze hier posten?

Bedankt en groeten van Frank.

Ik ben er niet zo wild van (i.e. het oude model van de BMW druppellader).

Mét de NAVIGATOR V op de GS LC lukte het laden vaak niet en zonder GPS, viel-ie soms ook uit.

Ik heb meer vertrouwen in de Dual versie van de Optimate (geschikt voor canbus, indien de XR dat ook heeft)... tijdelijk ook aan een lagere prijs en gratis verzending :

https://www.rad.eu/nl/c/p/54483-optimate-4-dual-1a.htm

Deze heeft nog geen klap verkeerd gegeven en is zichtbaar voortdurend met de batterij in de weer.

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
Je hoeft geen speciale canbuslader te gebruiken als je een stekkerverbinding direct op je accu aansluit.

Reg. datum:
17 mrt. 2016
Ik heb goede ervaring met de bmw oplader. Werkt prima en altijd. Ik heb m vorig jaar gekocht. Wel meteen het snoer katen verlengen bij Mofra. Werkt prima

S1000XR

Reg. datum:
11 aug. 2003
bij tenkate €69.-

quote:
Modesth schreef op 10 oktober 2017 @ 17:58:

[...]

Ik ben er niet zo wild van (i.e. het oude model van de BMW druppellader).

Mét de NAVIGATOR V op de GS LC lukte het laden vaak niet en zonder GPS, viel-ie soms ook uit.

Ik heb meer vertrouwen in de Dual versie van de Optimate (geschikt voor canbus, indien de XR dat ook heeft)... tijdelijk ook aan een lagere prijs en gratis verzending :

https://www.rad.eu/nl/c/p/54483-optimate-4-dual-1a.htm

Deze heeft nog geen klap verkeerd gegeven en is zichtbaar voortdurend met de batterij in de weer.
een dag niet gesext is een dag niet geleeft (of zo iets)

Reg. datum:
19 jun. 2015
quote:
fvdaa schreef op 28 september 2017 @ 23:57:
Ik ben op zoek naar een zijstandaardverlenger, omdat ik mijn BMW S1000 XR, te schuin vind staan, vooral als de zijkoffers vol zijn geladen, tijdens een vakantie.
Heeft iemand goede ervaringen, met een bepaald merk, zo ja welke?

Deze van GS-Power vind ik er wel goed uitzien, omdat hij niet te breed is en dus niet tegen je middenbok, ketting of achterbrug kan komen.

https://gs-power.eu/bilde...w-S-1000-xr-kugelflex.jpg

Groet Frank.

Vandaag heb ik deze standaardverlenger laten monteren, van GS-Power.
Ik ben er heel tevreden mee, de motor staat niet zo flink schuin.
Je slingert je been over het zadel en kan nu veel makkelijker zonder al te veel kracht te gebruiken, de motor van de zijstandaard halen.
En hij past ook heel goed, op de standaard en komt nergens tegenaan.
Ik heb voor deze gekozen, omdat hij veel hoger is, als die van de andere bekende accessoires merken leveranciers.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.