BMW S1000XR

Ik ben nog niet zo bekend met de S1000XR, echter wil ik een Givi tanklockring bevestigen.
In de handleiding staat , dat ik de tankring moet loshalen en eruit trekken, echter kan ik dat zo maar doen, want de ring zit behoorlijk vast?
Maak ik niets stuk?

Laat maar, verkeerde tanklock ring geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Gaat toch weer een XR worden voor mij. Mat blauwe gespot bij Joppen motoren, over paar weekjes van mij.
Zal gelijk maar extra sloten kopen, geen zin in nog een gestolen motor
 
Gaat toch weer een XR worden voor mij. Mat blauwe gespot bij Joppen motoren, over paar weekjes van mij.
Zal gelijk maar extra sloten kopen, geen zin in nog een gestolen motor

Al veel rijplezier gewenst, op je nieuwe motor. Is een GPS Tracker, niet iets voor op je motor, als ie dan toch nog gestolen wordt, dan kan je altijd zien waar hij is. :Y
 
Ik heb ook de handtekening onder de koopovereenkomst voor een S1000XR gezet. En ik heb ook meteen een vraag. Welke navigatiesystemen zijn compatibel met de navigatievoorbereiding? Zit je vast aan de BMW navigator? Of zijn er ook standaard garmin systemen die op de mount passen?
 
Wil je met het bedieningswiel werken ben je volgens mij “getrouwd” met bmw navigator. Overigens, wel doen want bediening is super met dat wiel.
 
Wil je met het bedieningswiel werken ben je volgens mij “getrouwd” met bmw navigator. Overigens, wel doen want bediening is super met dat wiel.


had zelf al een zumo 590, houder/draadjes omgewisseld. Nu deze ook weg is door die malloten die mijn motor hebben gejat ga ik denk ik toch ook maar voor de dure navigator... straks de nieuwe, hopelijk dat marktplaats dan vol komt te staan met de navigator V
 
Op de "standaard" bmw mount passen de BMW Navigator serie en ook de Zumo 660, (De Zumo 660, heeft alleen geen BMW wiel mogelijkheid, maar past verder wel).
Het is een hoop geld voor de Navigator, maar persoonlijk zou ik voor de Navigator 6 gaan, het scherm is geweldig scherp en verder heeft de navigator, praktisch alle functionaliteiten van de Zumo 595.
Ik verwacht wel een firmware update, want het bedienen van een Virb camera kan alleen vanuit de app, niet als je op het navigatiescherm staat.
Daarnaast, geen mogelijkheid voor Garmin TPMS.
 
straks ook weer een nieuwe verzekering regelen... Voorwaarden zijn nogal verschillend; van slechts 1 art4 slot t/mVbV/SCM startonderbreker met eigen autorisatie. Iemand enig idee of de diefstal beveiliging van BMW onder dat laatste valt?
 
straks ook weer een nieuwe verzekering regelen... Voorwaarden zijn nogal verschillend; van slechts 1 art4 slot t/mVbV/SCM startonderbreker met eigen autorisatie. Iemand enig idee of de diefstal beveiliging van BMW onder dat laatste valt?
Volgens mij wel, maar for the sure even bij de dealer checken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 660 en zoals gezegd past die op de XR.
Toch heb ik ook nog een Nav6 gekocht.
Vind hem heeel erg duur, maar gelukkig is het scherm het beste wat ik tot nu toe heb gehad
Het draaiwiel gebruik ik nog het meest voor in en uitzoomen.

De maand maart, zal ik maar uit Duitsland wegblijven.
Fahrverbot!

Opgelopen toen ik met een huurauto om 3.30 u werd geflitst bij een 60km bord op de snelweg.
Mijn eigen auto had ik achter moeten laten, omdat het loopvlak een geheel eigen leven was gaan leiden bij ongeveer 140km.

Als het nog een tijdje blijft vriezen is het minder erg :/
 
Bedankt voor de info. Ik ga maar op zoek naar een 660 denk ik. Dat in en uitzoomen is me niet zoveel geld waard
 
Het bedieningswiel is niet alleen voor in en uit zoemen hoor. Je kunt er eenvoudig mee door de menu’s scrollen. Een navigator 6 is kostbaar maar zal betekenen dat de navigator 5 wellicht goedkoper wordt. Ik raad je aan om voor een bmw navi te gaan. Je kunt je handen aan het stuur houden. Wel zo veilig
 
Mn zwager heeft een Navigator 5 te koop mocht je interesse hebben. Hij gaat voor een iPhone houder van BMW.
 
Vandaag is de XR weer teruggebracht van een beurtje, laat het mooie weer maar komen :]
 
Na jaren Yamaha te hebben gereden heb ik nu deze aangeschaft.
Vering wordt nog verlaagd, (HyperPro), dus met behoud van electronische veer instellingen, verlaagd zadel, (ik ben niet zo groot), origineel scherm, stuur en BMW logo's worden teruggeplaatst, (vind ik mooier).
Navigator 6 met BMW navilock, (GS variant), worden gemonteerd, uitlaat wordt wel de Bos, maar dan rooster optisch naar achteren maar uitstoot gaat naar onder.]
Wat voor Yamaha reed je?

Prachtige fiets! Erg strak. Veel rijplezier ervan.
 
Ik heb inmiddels wat kleine aanpassingen uitgevoerd.
Bevestigingen voor de Virb camera's (2), was even zoeken naar een mooi en vibratievrije bevestiging, maar ik denk dat ik deze voor heb gevonden.
Achter heb ik een zelfklevende mount gebruikt en als de originele bagagedrager erop zit, dan weer een andere bevestiging, welke op de bagagedrager zelf zit.
Ik had nog een Givi tanklock ring over en deze heb ik bevestigd op de originele bagage drager. (3 gaatjes geboord). Op de tank zit ook een tanklockring maar dan voor de S1000XR, kost nog geen 2 tientjes.
Ik heb onder het zadel een gecombineerde 12V / dubbele USB aansluiting rechtstreeks op de accu gemonteerd. De USB is uitschakelbaar (gekocht op alie).
Tevens via Alie een TkStar tracker (magnetisch en waterproof), aangeschaft, die kan ik ergens in de motor leggen en evt. voorzien van voeding vanuit de usb.
Als de motor iets beweegt of men stoot er tegenaan, dan zal de tracker gaan reageren en stuurt een SMS en tevens ook nog een alert via de APP.
Het laatste is wel prettig, want op je telefoon gaat dan een sirene geluid klinken.
De tracker heeft een interne batterij, die erg lang meegaat, zeker als je het apparaat instelt, dat het wordt geactiveerd bij beweging.
Voor de ketting heb ik een Cobrra Nemo2 gemonteerd. (dit is meer bedoeld voor de meerdaagse evenementen, dan hoef ik niet te slepen mat een spuitbus kettingsmeer, maar gewoon een kwartslag draaien elke dag is voldoende.
Ik zal binnenkort de foto's hier gaan plaatsen!
 
weet iemand hoe ik direct een plaatje kan posten zodat men deze meteen ziet, zonder een link te moeten activeren?
 
Foto's van mijn Givi setup
Ik heb 2 Givi tanklock tassen, eentje van 4L en eentje van 15L

IMG_2578-Mobile496501e028e246c2.jpg

IMG_2574-Mobile5ecae45b035dbbae.jpg

IMG_2568-Mobiled089041048f8e1ab.jpg

IMG_2562-Mobile3e653c08a9d191bc.jpg

IMG_2560-Mobile0150b354f24ac486.jpg

IMG_2538-Mobile08c33426ab9b2614.jpg

IMG_2554-Mobilea374cc6f25a4292a.jpg

IMG_2542-Mobile424f7048c1943a4c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan