Kymco DownTown 350

5.000 beurt zit erop, ik had de keuze tussen luchtfilter uitblazen of nieuwe, ik heb een nieuwe laten plaatsen en de oude (eigenlijk nog zuivere) mee naar huis genomen. Uitblazen kan ik zelf ook nog wel. Verder nog een nieuwe oliefilter, motorolie en benzineadditief, scharnierpunten smeren en kabelspelingen bijgesteld.
Kosten: 103,5€
 
Zeer schappelijke en normale prijs, heel goed en bedankt voor de update.

Filter gewoon netjes in een dichte zak opbergen en als je ooit gaat uitblazen dan alleen van binnen naar buiten, en met lage druk ± max 1 bar
Nog beter is bij zo'n knap en fris filter enkel en alleen een beetje uitkloppen en dan ook enkel en alleen van binnen naar buiten uitkloppen.

Het filter komt later wel weer eens van pas als je uit de garantie bent en zelf je keuzes kan/mag bepalen ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
1 : 28

Toch zou ik dan voor de nieuwe 350 gaan.
Natuurlijk ben je 1500 meer kwijt, maar bij verkoop later, is die ook 1500 meer waard.
En dan heb je toch n paar jaar op eentje gereden met meer vermogen etcetera.
 
Voor de 2 berichten hierboven: Zo is dat ;)


En voor de liefhebbers van een avatar, take your choice, & feel free to use.

Copy/Paste een van de url's in je "gebruikers profiel" en viola.
De gebruikte url's + foto verwijder ik uit dit bericht na eventuele ingebruikname.


1/ http://freeimagehosting.nl/site2/image.php?di=2NEG

2/ http://freeimagehosting.nl/site2/image.php?di=LWID

3/ Deze avatar is reeds in gebruik genomen op MF, please enjoy!

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Kosten: 103,5€

Goh Bertocello,

ik betaalde veel meer voor de 5000 km beurt B| nl. 171 Euries...maar ik had al eerder aangegeven dat mijn groenteboer erg duur is. Baal ik wel van. Maar ja, ik kan weer lekker sturen.

Ik kan wel een vergelijking maken, ik heb nl.de 300i ook gehad. Wat me opvalt is dat de 350i fors duurder is geworden. Toen ik m kocht was ie 5999. Zal wel een introductieprijs zijn geweest, want ik was denk ik een van de eerste in nl die op een 350i reed. Niet om af te geven op de 300i, dat is werkelijk ook een dijk van een motorscooter, maar de 350 is gewoon beter. In alle opzichten, behalve het standaard windscherm. Die is van de 300i veel beter. De 350 is sneller, in acceleratie en in topsnelheid. Is stabieler, stijver frame, stuurt beter, heeft een beter bochtengedrag en heeft betere remmen. Mijn Shark systeem helm paste niet in de 300i, wel in de 350. Ik zou de 350 aanbevelen, ondanks deze 1500 Euro duurder is dan de 300.

Ugh ik heb gezegd ;)
 
Ik heb toen ex. luchtfilter 84 euro betaald voor de 5000service beurt van de 400cc.
MP is gewoon altijd :X
Het beste is daar eenmaal gekocht daarna wegwezen naar een klein lief zaakje met niet zo'n dikke toonzaal.
Over het algemeen ontlopen B & Nl. elkaar niet zoveel qua service prijs, ook met de banden gaat het ongeveer gelijk op.

Ik ben het helemaal met jou uiteenzetting eens, geen boutje moertje is het zelfde van zijn voorganger en ook nog eens een rappe Bosch 9.1 ABS module.
"1op28" forum naam veranderen in "1op30" is ook nog wel te regelen met Bolski.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
...
"1op28" forum naam veranderen in "1op30" is ook nog wel te regelen met Bolski.

Mvg. Jan

Hallo Forum, WebEngine,

"1op28" forum naam kwam voort uit mijn eerste brandstofverbruik op
de Honda SH300. Realistischer met mijn gashendelgedrag zou "1op26" moeten
zijn. LOL. De SH300 is jaren geleden (circa 5 jaar) ingeruild voor de
Kymco Downtown 300. En inderdaad "1op30" is daarmee haalbaar als je rustig
aan doet. Ons bint zunnig? Ja en nee. Het gaat mij meer om veiligheid dan om
een paar euros te besparen. Vandaar rustig en soms vlot om de weg zoveel mogelijk
voor mezelf te hebben. 8-)

@ Ferry34 en Bigsingle, bedankt voor jullie meningen over de 350 versus
de 300. Voor 50cc extra is de 350: 1550 euros duurder. Ik denk aan het volgende:
Voor circa 500 euro extra (6999 euro) is de Xciting 400i te koop. Het prijsverschil van
de 300 naar de 350 lijkt(?) daardoor te groot. Geen vuist op tafel trouwens want ik weet
het niet. Proefritten zouden het kunnen bepalen.

- Downtown 300 = € 4949,-
- Downtown 350 = € 6499,-
- Xciting 400 = € 6999,-

Maar ik begrijp nu wél dat de 350 op een aantal punten beter is dan de 300. Het is dus
niet enkel het aantal cc's.

Ik zit nu nog enkel in een orientatie-fase. Het leuke van de 300 is het praktische dagelijkse gebruik en comfortabel (voor motorbegrippen) op de snelweg. Ook op 130 km. p. uur wegen. Voor mijn gevoel heb ik niet méér vermogen of snelheid nodig dan de 300. Ik heb vroeger ook op 650cc en zelfs 1100cc motoren gereden. Ik mis dat soort bikes absoluut niet. Ze zijn/waren te zwaar qua gewicht en vermogen: daardoor had ik
minder plezier in het rijden.

Zware bikes gaan naar mijn ervaring minder vlot door de bochten en door de stad.

Sinds de Honda SH300 (circa 4 jaar gehad) ben ik een fan van lichte motorscooters.
Rap, vlot, praktisch, veilig (abs e.d.) en comfortabeler dan gewone motoren.

ps: de Honda SH300 mis ik soms wel (ontzettend snel en veilig in stadsverkeer) :}

ps 2: naar België om een Downtown 350 te kopen? Hoe werkt dat met kenteken e.d.?

Groeten,
1op28
 
Laatst bewerkt:
Oh ha ha ik heb al die tijd gedacht dat de naam was gekozen via het gebruik van de DT.

Ik wilde er eerder niet over beginnen maar in België kopen is 1000% niet van toepassing.... iets met BMP ;)

Lees b.v. maar eens "HET INVOER" topic van Roy "R"
Je kunt via dat topic ook een calculatie maken om te zien wat de kosten zijn, alsook lezen vanaf wanneer het wel de moeite waard is om te importeren.

How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bij de huidige temperatuur van 33° heb ik nogmaals een olietemperatuurtest gedaan.

Als ik er de temperatuurmeter indraai zie ik ook op het display 33°, ik kan starten.
Allereerst valt op dat nu de olietemperatuur wel erg snel stijgt, na 1,5 km 50°, en na 3,5 km 70°om bij 9 km aan 92° te komen Nu draai ik de autosnelweg (120km/h) op, bij 13,2 km zie ik 100° op het display en langzaam gaat de temperatuur naar 109°, dat is de hoogste temperatuur die ik vandaag meet. Ik toer nog 65 km verder over 80km wegen en de temperatuur blijft nu tussen 104° en 106°. Als ik aan verkeerslichten moet wachten daalt de temperatuur even naar 100° om vervolgens weer rond de 105° te blijven. Na 103 kilometer hou ik het voor bekeken, ik weet nu wat de 350 doet bij warm weer.
Als ik de Downtown op stal zet hoor ik de ventilator zachtjes snorren, hij heeft het warm, net als ik. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Nou beste mensen, weer eens tijd voor een update van de Downtown 350i. Terug van vakantie met de camper, en aansluitend een lang weekend in de Eifel. Jawel, met de DT. Goh, ik wist niet dat de Eifel zo mooi is. En wat een boel motoren rijden daar rond zeg. Ik was met een paar ervaren motormaten op stap. Nergens een motorscooter te bekennen, en Harley Davidson voert de boventoon. Alsof die fietsen niks kosten :? Anyway, de DT houdt prima stand bij al dat motorgweld, sterker nog, ik ben verbaasd hoe sterk hij door dat gebied gaat. Ook berg op. Wel even opletten, want niet alle wegen zijn even goed geasvalteerd, veel gaten en kuilen en dat merk je wel met die kleine wielen. De motoren waarmee ik reed waren een Vmax, VFR en een TDM en die gasten waren ook verrast hoe goed die leipe motorscooter zich gedraagd op die kronkel wegen. En ik ook *D Op de terug weg even gas open gegooid om snel naar huis te gaan, want dat stuk is niet erg inspirerend. 160 km per uur op de teller loopt hij nu standaard. 6200 km staat er nu op. Kort om, ik ben alleen maar enthousiaster geworden over dit apparaat.

Cheers
 
Nou beste mensen, weer eens tijd voor een update van de Downtown 350i. Terug van vakantie met de camper, en aansluitend een lang weekend in de Eifel. Jawel, met de DT. Goh, ik wist niet dat de Eifel zo mooi is. En wat een boel motoren rijden daar rond zeg. Ik was met een paar ervaren motormaten op stap. Nergens een motorscooter te bekennen, en Harley Davidson voert de boventoon. Alsof die fietsen niks kosten :? Anyway, de DT houdt prima stand bij al dat motorgweld, sterker nog, ik ben verbaasd hoe sterk hij door dat gebied gaat. Ook berg op. Wel even opletten, want niet alle wegen zijn even goed geasvalteerd, veel gaten en kuilen en dat merk je wel met die kleine wielen. De motoren waarmee ik reed waren een Vmax, VFR en een TDM en die gasten waren ook verrast hoe goed die leipe motorscooter zich gedraagd op die kronkel wegen. En ik ook *D Op de terug weg even gas open gegooid om snel naar huis te gaan, want dat stuk is niet erg inspirerend. 160 km per uur op de teller loopt hij nu standaard. 6200 km staat er nu op. Kort om, ik ben alleen maar enthousiaster geworden over dit apparaat.

Cheers


ik reed ook regelmatig met mijn Burgman 400 in de eifel / sauerland

dat gaat prima idd, enig minpuntje is als je berg af gaat .. je mist echt een beetje motorrem. Je kan het compenseren met de achterrem maar het slijt dan echt snel.




heel wat anders: ik heb mijn Burgman net verkocht, voor korte vakantie ritten gebruikte ik een tunnel bag. Is het wat vor jou ? vraagprijs 40 €






full
 
@ Bigsingle

leuk bezig geweest, heb ook wel met een DT in de Eifel en dergelijke gereden en dat ging ook altijd goed.
Enige is idd. dat 13" achterwiel wat wel eens wil stuiteren in de sportmodus.

Mvg. Jan
 
heel wat anders: ik heb mijn Burgman net verkocht, voor korte vakantie ritten gebruikte ik een tunnel bag. Is het wat vor jou ? vraagprijs 40 €

Nee bedankt Vale Tek, ik hou niet zo van die tassen.

Even wat anders, de laatste tijd piept/kraakt de scooter een beetje, alsof ie ergens wat smering nodig heeft.. Mijn Vorige DT had ook last van. Ik heb geen iedee waar het vandaan komt. Als je een beetje gas geeft, lijkt het van de motor te komen, maar als je over hobels rijdt lijkt het de vering. Moeilijk uitleggen, maar wellicht klingt het iemand bekend in de oren?

Zonnige groet - wat een heerlijk weer vandaag :)
 
Zelf geen ervaring me piepende scooter, maar die van mij staat vet in het vet.

De bouten van de achter schokbrekers zijn het denk ik niet maar ze zijn vrij makkelijk er uit te halen en in te pappen met goed vet.... de bovenste mogen evt. ook.
Ook kun je dan gelijk de schokbreker ophang bussen (dat is waar de bouten doorheen gaan) met siliconespray behandelen

image.php


De scharnier punten van de middenbok moeten goed dik in het vet, het moet dus goed diep tussen de scharnierpunen gespoten worden met een vetspuit.

image.php


En dan als laatste de moeilijke waarvoor je het motorblok iets moet laten zakken, maar daarvoor moet de uitlaat demper er wel af.
Het gaat dan om de Boven/Onder motor ophang bussen, dat zijn metalen bussen met vetkamers, die kunnen misschien wat extra stevig vet bij jou gebruiken?
De onderste rode cirkel is die van de stabilisator, daar zitten 2 dikke rubber stootkussen aan die je extra mag inspuiten met silicone spray.

image.php


En omdat het oog ook wat wil:

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@Jan,

veel dank, het waren de scharnierpunten van de middenbok. Ingespoten met vet en voila. Geen gepiep en gekraak meer :)

Trouwens, wat een space DT 350i op de foto. Zal wel in Taiwan zijn?

cheers
 
Ja Taiwan, ze hebben daar de meest mooie sticker setjes die ik ooit heb gezien,
o.a. bionisch en amor maar deze vindt ik ook apart.

Fijn dat het zo snel is opgelost.
De middenbok vangt heel wat ellende op, waaronder steenslag en water,
het is dan ook belangrijk om een goed stevig watervast vet te gebruiken.

Ook kan het geen kwaad om bij elke scooter de horizontale dwarsstang van de middenbok
extra in de tectyl te zetten, of in ieder geval eens in de zoveel tijd te controleren
op steenslag, zelf heb ik hem in de tectyl staan en dan als extraatje zo'n stuk grijs isolatie schuim van verwarmingspijp er om heen gemaakt.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de Kymco-dealer het 10.000 km onderhoud laten uitvoeren.Geen waarneembare metaalslijpsel op de (magnetische) aftapbout. Dat was inclusief de Kymco onderhoudsset,bougie, motorolie, werkloon, 108,19€.
p.s. de onderhoudsset omvat oliefilter + de nodige dichtingen van oliefilter en aftapbout.
 
help,

vanmorgen kom ik aan op mn werk, begint het lampje 'olieservice' te branden. Stomme vraag wellicht maar wat houdt dat nu in, oliepeil te laag of is het een indicatie dat ik een olieverversing moet doen? Heb het peil nog niet kunnen meten, daarvoor was de motor te warm. Hij heeft nu 7500 km gelopen...En kan ik er nog mee (naar huis) rijden...

groet,

Bigsingle
 
Op welke kilometerstand is jou service teller ge-reset, bij mij ging dat precies 5.000 km na de reset (door de dealer) branden.
Motoroliepeil mag je gerust met warme motor peilen, dat wijkt slechts minimaal af van koude motor.
 
Ik weet niet bij welke kilometerstand hij is gereset. Ik bracht de scooter voor de 5000 km beurt met +/- 4500 gelopen km's. Er staat nu 7600 op. Ik vermoed dat ie nog helemaal niet gereset is. Het peil is overigens nog goed. Ik kan dus nog rijden...Morgen maar ff bellen met MP. Tnx
 
Dank Jan,

ik had nog niet eens het boekje erbij gehaald, en jij post het al...Ik heb de mode oilservice gereset. Raar alleen dat het lampje bij 7600 km gaat branden. Anyway, even wat anders. Ik was/ben me aan het orienteren op een andere zaak voor het onderhoud van de DT350, want MP is naar ik heb begrepen erg duur. Ik kwam uit op een brommer/scooterzaak in mijn omgeving die ook motorscooters verkoopt en ook nog kymco dealer is. Maar ik werd er niet vrolijk van om eerlijk te zijn. Kosten voor een 10.000 km beurt ligt ronde de 250 Euro. Exclusief de aandrijfriem, want die moet ook vervangen worden bij 10.000 km. :? Op mijn vraag of ze wel eens vaker een motorscooter in onderhoud hebben gehad, antwoordden ze bevestigend. Laat maar dan was mijn reactie. Ik snap niet hoe jullie zulke lage prijzen betalen voor die onderhoudbeurten. bijv 103 Euro van Bertocello.Is de regio Den Haag nou zo duur, of heb ik nu alweer een foute/dure zaak getroffen...

Cheers

Bigsingle
 
Terug
Bovenaan Onderaan