Kymco DownTown 350

Rij overigens wel 12 maanden per jaar met helm open.
Shark Evoline 3 series, dat noemen ze geloof ik een systeemhelm
....bijna 5 jr oud nu dus ga met de tijd weer opzoek naar een andere openhelm/systeemhelm

Heb echt never nooit m'n helm dicht, hooguit mijn vizier bij regen.
Rij altijd met een zonnebril of veiligheidsbril op, het zonnevizier in de helm gebruik ik ook niet.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Zelfde hier, ook altijd open maar wel met zonnevizier omlaag (als dat nodig is).

Heb een Shoei Neotec, ook met de wind er vol op blijft dat ding stil en comfortabel.
Mag wel ook als je naar de prijs kijkt...
 
Ik heb ook de Shark Evoline 3, en met dat Ermax scherm kun je gemakkelijk met je vizier open rijden, ook met hoge snelheid. Het neemt echt heel veel wind weg...
 
Vandaag opgehaald, wat een genot!

Wat me opviel was dat ik geen gemiddeld verbruik in beeld kon krijgen maar wel actueel in l/100 km en km/l.

Is dit überhaupt een mogelijkheid?
 
Ow best koud lijkt me, en dan nog zeggen:
"wat een genot" betekend dan wel iets" :}

"Gemiddeld verbruik"
Ik geloof niet dat dat er b.v. net als bij een burgan 400 op zit maar weet het niet helemaal zeker, het juiste antwoord zal je dan waarschijnlijk nog wel horen van Bigsingle of Bertocello.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Net ff handleiding gelezen, zit verstopt in het trip A of B menu, ODO is enkel actueel.

Zo koud was t niet joh al heb ik het op mijn Pan met -8 wel warmer....

Hij walmt nog helemaal van de nieuwigheid, typisch luchtje.
Remmen vind ik ook nog wat matigjes.
 
De remmen komen straks na een honderdje of 5 of misschien iets later helemaal los, de blokkies moeten nog lekker vlak inlopen op de schijf

mij vielen m'n remmen toen vanaf nieuw ook nog wat tegen maar na een tijdje werden het goeie bijters.

Duurt momenteel wel iets langer voor hij op temp is dus doe maar voorzichtig aan, het is eigenlijk een slecht jaargetij om een brommer in te rijden.
 
Ja, dat is ook zo bij nieuwe blokken of blokken/schijven bij de auto.

Ben van mezelf een rustige rijder dus komt best in orde.

Weet jij iets van die 1000 beurt?

Boekje zegt 500 en 1500.
 
Vandaag opgehaald, wat een genot!

Wat me opviel was dat ik geen gemiddeld verbruik in beeld kon krijgen maar wel actueel in l/100 km en km/l.

Is dit überhaupt een mogelijkheid?

Dat heb je dus al gevonden.
Als je dealer mee is , eerste nazicht op 1.000 km (staat eveneens in de handleiding), dan op 5.000 km en elk veelvoud hiervan in de toekomst.

Ik heb onlangs nog eens het originele scherm terug gemonteerd. Na een ritje gisteren van 40 km weet ik dat dit veeel te koud is nu, geef mij maar het grote GiVi scherm (minus 7 cm.)

Mocht je nu van scherm willen wisselen, Wel uitkijken als je met deze ijstemperaturen het neusje lostrekt, de abs haakjes kunnen nu niet veel gepruts hebben hoor!
 
Heb ik inderdaad gezien in de handleiding, maar het onderhoudsboekje spreekt het weer tegen....vaaag.

Ik vond het originele ruitje ook wat koud op m'n kop, toch maar eens een keer die Ermax bestellen.

Nog ff uitvinden hoe ik dat lipje lostrek.
 
Onderhoudsboekje is een algemeen boekje die je bij elke Kymco het zelfde krijgt 50cc of 400 maakt niet uit is allemaal het zelfde boekje... niks van aantrekken dus wat daar in staat!
Dit boekje is enkel en alleen bedoelt om mee te nemen naar de winkel als je een beurt hebt laten uitvoeren....en voor een 50cc brommer kan dat soms wat vaker zijn.
Je neemt het mee om je stempel van de service beurt in te laten zetten zodat je altijd bewijs hebt van je service beurt.
Bij een beurt niet vergeten mee te nemen dus !

De meeste Kymco's vanaf 200cc hebben de zelfde service interval en gebruiken de zelfde olie en hebben b.v. vaak de zelfde kleppen afstelling etc.

Bertocello geeft het net al aan: 1000km, 5000km, 10.000km.
Elke 10.000km is kleppen bijstellen, bougie wissel, injector reinigen. oliefilter gaasje enkel reinigen vervangen is niet nodig.
Elke 5000km is olie, oliefilter en luchtfilter wissel
Elke 20.000km. is V-snaar wissel, maar wees niet bang het is een echte Mitsuboshi kwaliteits V-snaar uit Japan en die kan ook best wat langer mee als je dat zou willen?

Er staan nog wel wat dingetjes in over koelvloeistof en remolie vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt oliefiltergaasje, er zit in de DT350 een papieren binnenfilterje zag ik.

Neem ik sowieso bij elke oliewissel mee, doe ik bij de auto en de Pan ook, zijn de kosten niet.

Heb aangegeven het onderhoud zelf te willen doen, alleen de 1000 beurt mogen ze doen en ingewikkelde dingen waar ik zelf niet aan begin.

Remvloeistof (geen olie!), vuistregel is 2 jaar, zowel bij auto als bij motorfiets.

Dacht dat kvs tegenwoordig helemaal niet meer vervangen hoefde te worden.
 
Laatst bewerkt:
Oliefilter gaasje:

Nergens voor nodig om te vervangen, gaat 100.000km. mee, wordt daarom ook door de garagist zelden/nooit vervangen.
Hij is ook nooit vuil en zou hij dat wel zijn dan kan je hem uitspoelen,
met een beetje peut, of een keuken ontvetter etc.
Oliefilter gaasje zelf is van duurzaam materiaal en wordt in meerdere merken als extra filter toegepast, o.a. bij de BMW scooters.

Betreffende het motoroliefilter is het nog een kwestie van tijd, en dan komt de "none OEM Hiflo" ook voor de DT350 op de markt.
(scheelt ± 2 knaken, en je hebt niks meer te maken met je zogenaamde dealertje)
Ik hou het in de gaten en zodra hij er is maak ik daar melding van!

Locatie: direct na de pijlstok
image.php


R = Reinigen, V = Vervangen
image.php





Eens in de 10.000km. KVS vervangen kan bij geen enkele verbrandingsmotor kwaad, door spoelen is helemaal mooi.
Onderdelen als waterpomp zijn hier gek op.
Het zijn ook de kosten niet oprekken naar b.v. 20.000km.is ook nog goed, overigens doet niet elke garagist deze handeling bij 10.000km., dus mogelijk zou je zou er zelf nog over moeten beginnen?

C = Controle, V = Vervangen
image.php


Wat betreft zelf onderhouden is alles makkelijk bij Kymco.
"Kymco is eenvoud", daar zijn ze best goed in, alles is dus prima en vrij vlot zonder dat je een hele brommer uit elkaar hoeft te slopen prima zelf te doen.
Loop je ergens tegen aan wat je niet snapt dan vraag je het gewoon aan mij ;)


Hiflo update per September 2016

Hiflo motoroliefilter voor DT 350:

• Hiflo HF566

image.php


image.php


Random voorbeeld voor onze Vlaamse vrienden: (€4,07)
Ophalen in winkel is mogelijk, koop je er meer dan krijg je volume discount

>>> "Click on me"

Random voorbeeld van NL. webshop (€ 3,50)
Gelijk 5 bestellen om verzendkosten te minimaliseren

>>> "Click on me"

Leuk detail, ondanks dat het motorblok meer is afgeleid van de Xciting 400, is
het type oliefilter gelijk aan zijn oudere broertje de DT300

De prijs van het OEM oliefilter in Duitse webshop bedraagt (€ 10,95)

>>> "Click on me"

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je moet weten over Kymco olie en de rest


Aangezien ik dit bericht eerder eens universeel heb gemaakt voor de Kymco's, sluit hij ook weer waterdicht aan op de DT350i

Als je de DT door een dealer laat onderhouden dan krijg je meestal commerciële transmissie olie verpakking (kleine tubes, kleine flesjes van 100cc, etc.)
Daar betaal je veel meer voor... zeg maar ± 10 euro per 2 tubes/flesje = 200cc.

De Eurol transmissie olie voldoet precies aan DT's transmissie olie specificaties.
De 1 liter fles heeft daarnaast een lange dunne uit-trek-tuit, dus makkelijk met vullen en je kunt aan de zijkant van de fles aflezen hoeveel je er uit hebt gehaald.
Daarnaast is het geen "één servicebeurt kinder verpakking".

En wat betreft Kymco's beste motorolie keuze qua specificaties hebben de garagisten in 99% van de gevallen geen 5W50 olie in huis.
Hebben ze het wel (das dan uniek) dan is het meestal de Putoline, die qua specificaties en kwaliteit het zelfde is als de Eurol, maar kost dan in de regel
via webshop ± 4 euro meer per liter.
Voor de rest ook geen fout product, ik ben gek op Putoline, maar de 5W50 hebben ze over het algemeen dus zelfs bij de grootste brommershop niet even zo maar in het assortiment aanwezig.
Ze prakken er dan ook gewoon ongevraagd 10W40 in, en dat kan allemaal wel, maar de breedste specificaties en aansluitend op Kymco's advies luid: 5W50

Dat brommershops het niet hebben heeft soms ook te maken met een specifiek dealerschap van een bepaald merk olie, dit alles ondanks dat ze geautoriseerd Kymco dealer zijn.
Maar hebben wij daar wat aan als consument?






Eurol Transyn 75W90 GL 4/5 (DT 350i transmissie olie)
Artikelnummer E110075-1

€ € 7,65 per literfles, dat is toch wel lekker goedkoop!
DT 350i service inhoud is 210cc, dus je kunt 4X = 20.000km. vullen met 1 liter.
>>> oliehandel.nl

image.php





Eurol Sportbike 5W50 (DT Motorolie)
Artikelnummer E100081-1

€ 7,95 per literfles (bij wissel 1,3 liter nodig)
Er zit ook weer een lange dunne uit-trek-tuit aan dus je kunt (bij)vullen zonder trechter.

>>> oliehandel.nl

eurol-sportbike-5w40.jpg


Verzendkosten: €6,95




Olie filter: Hiflo HF566
Per stuk: €3,40 (6,00 verzendkosten)

Random webshop:
Kymco Downtown 300 i ABS 2012-2013 - Scooteronderdelen - MotoWebShop.com

Goedkoper mag niet :+
 
Laatst bewerkt:
Geweldig man!

Dank voor alle nuttige info, erg waardevol:-)

Duurt nog ff voor ie aan een beurt toe is maar kan t maar vast overzichtelijk hebben.
 
Oh ja, viel me ook nog op!

Zo rond de 50-55 lijkt ie even te zoeken, voelt een beetje als inhouden/rukkerig.

Merkte het ook toen ik langzaam door de straat reed.

Nieuwigheid?
 
Wat me ook opviel, bij inschakelen van contact licht er meteen al 1 van de 3 segmenten van de temperatuurmeter op, m.i. onlogisch.

Als mijn Pan koud is zijn alle blokjes uit, zo ook bij de auto.

Zou misschien dat hikje kunnen verklaren...verkeerd temperatuursignaal.

Viel me bij aflevering al op, blokje was eerst aan, later uit en toen ik ging rijden sprong ie weer bij en bleef best een hele tijd op 1 blokje staan voordat de 2e erbij kwam.
 
Laatst bewerkt:
Het is normaal dat bij contact aanzetten het eerste segmentblokje van de motortemperatuur al zwart is. Ik heb vorig jaar het temperatuurverloop beschreven, ga je naar pagina 9 en 11?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan