Kymco DownTown 350

Het is normaal dat bij contact aanzetten het eerste segmentblokje van de motortemperatuur al zwart is. Ik heb vorig jaar het temperatuurverloop beschreven, ga je naar pagina 9 en 11?

Heb het ff gelezen, wat jouw daadwerkelijk gemeten temperatuurverloop is zegt niets over hetgeen de sensor in het blok meet, als die verkeerde getallen geeft stuurt ie de boel in de war, vandaar dat ik het me afvroeg.

Het is gewoon vreemd als je motor al schijnwarm is terwijl ie in feite ijskoud is, het was namelijk 3 graden.

Bij jouw brand het eerste blokje dus ook al, ook in de winter?
 
Ben toch benieuwd naar jullie ideeën over warmdraaien....

Ik het boekje staat eerst helemaal warmdraaien alvorens weg te rijden, is m.i. onzin en zonde van de benzine.

Ik start altijd en rijd dan rustig weg, altijd gedaan met al mijn motoren en auto's.

Wat doen jullie?
 
Starten en zo goed als direct wegrijden.


Ze spreken zich zelf tegen in het boekje, er staat namelijk even daarvoor dat je de motor niet stationair mag laten draaien omdat dat slecht is voor de katalisator
Ik denk dus dat het een fout in het boekje betreft als ze zeggen dat je dat ding eerst warm moet laten draaien
 
Voor de onafhankelijke Kymco DownTown 350i rijders zijn er nu ook de uitwasbare luchtfilters.

De goedkoopste is de BMC.
Part No: FM701/04
http://www.mlmparts.com/nl/luchtfilter-8268a6-voor-kymco-new-downtown-350-2015.html

De kwalitatief iets betere versie, maar ook duurdere betreft de DNA.
Part No: P-KY3SC11-01
http://www.dnafilters.com/en/products.html?pid=40&sid=2206:DOWNTOWN-350i-16

Beide filters zijn voor de eerste 5000km pré oiled, daarna even een jerrycan met filter- reiniger en een litertje kleef-olie van Novascot bij Easyparts kopen en je kunt de eerste jaren zorgeloos rijden.

Bij circa 20.000km. zijn de kosten voor BMC filter, reiniger en olie er uit ;)

V-snaar MITSUBOSHI KYMCO DOWNTOWN 350i
Momenteel op zijn goedkoopst via Ebay Italie (incl. verzend kosten) voor 123 euro
 
Laatst bewerkt:
Ja BenFJR het is niet anders, straks als de Duitse webshop hem heeft
kost hij daar circa 141 euro ex 9,60 euro verzenden, dus nog altijd duurder als de Italië route.

Maar de prijs die MTeun-03 opgeeft ga jij ook betalen als je hem bij de zaak waar je je brommer hebt gekocht zou laten monteren.
En wacht even.... inflatie, voor je het weet komt er weer wat boven op.

De OEM snaren komen al een paar jaar op zijn goedkoopst uit Italië, en soms Taiwan.
Je kunt trouwens ook voor 3 geeltjes een Malossi snaar krijgen of mogelijk nog wel een tientje goedkoper een Dayco, maar ik raad alleen maar Mitsuboshi snaren aan omdat deze als OEM product door veel scooter merken en ook door Kymco worden gebruikt.

Zoek gegevens voor EBAY:

Zoek opdracht precies zo overnemen als ik hem hieronder heb neergezet:
Kymco DownTown 350 i
Vink vervolgens op de linker kolom in Ebay "wereldwijd" aan voor max hit's

Vervolgens eens in de zoveel tijd alle pagina's even doorlopen.
Ik koop zelf vaak in Italië

Momenteel krijg je dan 865 aanbiedingen te zien, OK er zit nog veel rommel en 150X de zelfde topkoffer en nogal wat universele prularia tussen.
Maar je kunt uiteindelijk vanzelf de goede van de slechte dingen scheiden.
Elk uur van de dag komen er advertenties bij, zo kan de V-snaar in de ochtend nog een stuk duurder zijn als s'avonds etc.
Ook staan nieuwe artikelen vaak als eerste of in ieder geval snel op Ebay, en merk je dat ze elkaar regelmatig beconcurreren door te stunten met de prijs of verzendkosten.

Alhier de zoek opdracht even helemaal ingevuld Klik hier EBAY
Naar maten de maanden/jaren gaan verstrijken zal het aantal aanbiedingen groter worden, uiteindelijk staan er na een aantal jaren circa 4000 aanbiedingen.

Je kunt vaak ook nog wat extra's van Ebay leren.
Klik b.v. maar eens op de advertentie van Malossi of Poline vario etc. in Ebay advertentie.
Je komt dan tot de ontdekking dat de vario van de 350 het zelfde is als die van de Kymco 200 & 300cc modellen ;)

Let op:
Snaar kopen buiten het Europese continent dan betaal je invoerrechten en daar boven op PostNl/Bpost bemiddelingskosten. Snaartje 75 euro uit Taiwan wordt dan in zowel Be. als NL. circa 103 á 105 euro.
 
Laatst bewerkt:
Heel vreemd, had gister een reactie geplaatst....

Wat ik bedoelde is dat ik het verschil nogal groot vind, origineel riempje voor mijn Super 8 50 kostte destijds 2 tientjes, geenszins te vergelijken met een zwaardere riem natuurlijk, maar dat prijsverschil......
 
Daarom moet je ook altijd bij de les blijven met aanschaf van een snaar ;)

Over de jaren heb ik het in diverse scootermerken topic's naar voren gehaald

Daarnaast pikken die Italianen zulke dure flauwe kul niet.
MITSUBOSHI is een echte multinational, en zelfs beurs genoteerd bedrijf er staan op diverse continenten fabrieken en ik dacht zelfs één in Italië.

Kymco brommers etc. en t/m/ 150cc of iets dergelijks gebruiken meestal Bando als OEM snaar, dat is in lijn Japans 2e grootste V-snaar fabrikant, ook een goed merk en sommige zwaardere scooter types gebruiken Bando ook als OEM, maar MITSUBOSHI is altijd de grootste speler op de markt.
Ooit begonnen rond 1910 á 1920 met het vervaardigen van machine aandrijfriemen toen nog van katoen.... ha ha zie je het voor je ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat moet je bij zo'n beetje elke aanschaf...

De onderdelenhandel slaat wel alles!

Als ik mijn auto een grote onderhoudsbeurt geef bestel ik alles in DLD, en dat is allemaal OEM Ford, ben dan net geen 80 Euro kwijt voor een benzine-, olie-, lucht- en interieurfilter en 4 bougies + een kan Formula Ford olie!

Bij de stealer kosten alleen de 4 bougies al 80 Euro :?

Kannetje olie bij de stealer, 60 Euro...zelfde olie bij oliewereld.nl voor 22 Euro ofzo :}

Nog een mooi voorbeeld, als je bij de stealer je voorremmerij laat vervangen kost het je een kleine 500 Euro, als ik het bestel in DLD en zelf monteer ben ik voor 140 Euro klaar!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 100 Km getoerd, beviel prima!

Wat me wel opviel was dat mijn brandstofmeter na 100 Km nog op vol stond en er toch 3.4 liter in de tank ging...

Ook bleef soms na het starten het motormanagement lampje wat langer branden, seconde of 5 a 6.
 
Laatst bewerkt:
Haha, nou lekker accuraat dan...

Bij mijn Pan met 29 liter tank gaat het eerste blokje uit na ongeveer 80Km, de 2e bij 150 en de 3e zo rond de 240, dan heb ik er nog 5 over.
 
Meter van mijn Xc werkt het zelfde niks mis mee, "in het begin wat langer op vol"

Je bent er zo aan gewend heb nog nooit zonder peut gestaan en kan gewoon prima volgen wat de stand van zaken is, maar daarvoor moet je de motor even kennen, en dat kennen duurt niet lang.

Het werkt mogelijk pas verwarrend als je het gaat vergelijken met andere motors/auto's en vliegtuigen.

Mvg. Jan
 
Ik dacht dat ie vastzat of zo, zo'n klein tankje en dan zo lang op vol staan:-P

Was al met al een heerlijk ritje, maximaal 100 gereden en verder veel 80 en 50 wegen.
Stabiliteit valt me niet tegen op de basissetting, wel jammer dat de uitgaande demping niet in te stellen is, met name achter hinderlijk, dat had wel wat meer gemogen.

Volgende keer draai ik de veervoorspanning een tandje hoger, kijken hoe dat rijdt.

Verbruik kwam uit op 1:28,8 (berekend) en dat vind ik zeker niet verkeerd voor een scoot in de inrijfase!
 
13" achterwiel houdt daarnaast ook niet over, voor mij nooit meer!
Hoe groter de wielen hoe beter ik het vindt.
Ik denk dat jij die Pan op een gegeven moment steeds minder gaat pakken ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, is inderdaad een tikkie ondermaats....stuurt daardoor wel onwijs licht en is met name stapvoets heel goed merkbaar.

Zojuist de Pan weer gepakt na een week of 6 (dankzij weer en pekel), voelde toch weer als thuiskomen hoor....
 
Vandaag de druppellader in orde gemaakt, lader in schuur en kabel getrokken naar plaats waar scoot staat in de tuin, met een mooie 12V plug eraan.

Nu nog ff kijken waar ik het stopcontact in de scoot ga monteren, had gehoopt hem kwijt te kunnen in het plaatje voor de accu maar die schuift omhoog, gaat hem dus niet worden....
Denk dat ik hem maar in de bak onder het zadel monteer.
 
Ben nu net aan m'n 4e jaar begonnen met de factory accu, en dankzij de extra Optimate aansluiting in de buddybak.
Maar accu zit bij mij voorin dus een andere plek als bij DT350i
Heb flink wat stroom verbruikers er op zitten, waarvan het alarm zelfs in ruststand een gering aantal milli-ampère weg snoept.
 
Terug
Bovenaan Onderaan