Kymco DownTown 350

Je accu gaat er bewezen langer van mee, in de Pan heb ik een tracker zitten die ook stroom verbruikt en wil er ook een in de DT bouwen.
Moet de buddybak even loshalen, even uitvinden hoe, zonder het te slopen:-P
 
Oh ja, de dag na aflevering heb ik schade ontdekt op de voorvelg, waarschijnlijk veroorzaakt door het kabelslot dat er elke dag doorheen gejast werd.

Was hier en daar toch wel wat gekrast en heb dit natuurlijk meteen aangekaart.
Motoport heeft toegezegd de juiste kleur op te vragen en mij een lakstift te leveren waarmee ik het bij kan tippen.
Ben benieuwd.....
 
Reken ongeveer hier op:

• Mogelijk 2x parker van accu klepje verwijderen?
• Accu klepje verwijderen
• 2 boutjes uit scharnier van zadel verwijderen
• Telescoopveer moertje aan onderkant van veer verwijderen
• Zadel verwijderen
• 2 moertjes en 2 boutjes uit buddybak verwijderen
• Buddybak iets optillen en aan achterkant stekker van buddybak verlichting verwijderen

Het hele klusje duurt nog geen 5 minuten.

image.php


image.php



Overigens vergeet ik je de hele tijd te vertellen dat je ondertussen allang je "crankcase breather" slang had moeten ledigen.
Dat is in het Nederlands: "carter onluchting-slang"

Je vindt hem naast de jiffy en de middenbok.
Omdat je scooter nog maagdelijk is zal er mooi wit vocht/schuim uit komen.
 
Laatst bewerkt:
Makkie, dank voor de info!


Euro 4, is voor zo ver ik weet een gesloten systeem hoor.
Zelfs bij mijn 15 jaar oude Pan is de boel dicht.
 
Nope zit als het goed is gewoon een ontluchtings slang op, makkelijk te zien ook het is een transparante slang die aan de zijkant bengelt, of achter een haakje zit geklemt...soms een beetje uit het zicht.
Hij komt uit het luchtfilterhuis.
Klemmetje omhoog en zwarte dopje eraf en ledigen.
Heeft voor de rest niets van doen met verschillen in euro 3 of 4.

In het begin als je brommer nog maagdelijk is elke 200km. even ledigen, vooral in de winter.
In de zomer komt er een stuk minder uit en hoef je minder vaak te ledigen maar dan stinkt de mix van olie/water wel enorm.
Alleen de eerste paar duizend is het nog mooi schoon vocht wat niet stinkt en voornamelijk water is.
Schrik niet het is juist goed dat er vocht uit komt, als het er niet uit zou komen is je motor niet in orde, en zou je je erstig druk moeten gaan maken.
Wees dus blij dat je er vanaf kan, en ledig altijd optijd.
Periodiek onderhoud meld dat het tijdens de service beurt moet, dat is niet waar het moet vaker en is ook beter om vaker te doen... helemaal in de winter.


Kijk hier zittie, je kunt hem zo naar voren trekken,
maar kan de slang vaak beter via de linker zijkant naar beneden laten lopen.

image.php
 
Laatst bewerkt:
Hmm handig dat de dealer dit ook verteld heeft, en het ook in het boekje staat (NOT).

Kom zelf (opleiding) uit de auto/bedrijfswagentechniek en daar kennen we dit niet, vandaar mijn verbazing, nog nooit van gehoord.
 
Het staat wel gewoon in je boekje, het staat in de statuut van het periodiek onderhoud.
alleen gaf ik al aan dat de interval daarvan niet juist is.
Je moet het gewoon vaker doen en zeker als een brommer nieuw is en zeker in de winter.
Wat later in het jaar zul je merken dat het wat minder vaak hoeft te gebeuren.


Ik zal proberen in het kort hier te omschrijven waarom het niets met euro 3 of 4 te maken heeft.

De smurrie in de slang bestaat uit onverbrande koolwaterstoffen (benzine), koolmonoxide, stikstofoxiden, lucht, olie- en waterdamp
(dit alles door condensatie in een koude motor).
Zonder goede carter-ventilatie kan zich ook het zogenoemde black sludge vormen in de motor.
Black sludge, vrij vertaald: "Zwart slib" is een ernstige vorm van inwendige vervuiling!

voorlopig zal het allemaal nog wel mee vallen met de smurrie bij een nieuwe brommer, zoals jij hebt en is het voornamelijk heel mooi wit vocht met een beetje schuim er op.
Maar op tijd ledigen moet je gewoon een vast ritueel van maken.

Het carter ontluchting systeem van Kymco werkt op en top, zonder namen te noemen zijn er scooter merken waarbij het er maar lullig uitziet en ook zelfs niet optimaal werkt waardoor er smurrie in het luchtfilter terecht kan komen
Dat is bij de Kymco's onmogelijk.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Doelde idd op de interval ja....

De mijne heeft er nu nog maar 140 op staan:-)

Al het ander genoemde komt voor bij inwendige defecten en ernstige slijtage, slecht of geen onderhoud of een lekke koppakking maar niet bij normaal gebruik.

Zal er binnenkort ff naar kijken, benieuwd of er iets uit komt.
 
Oh dan kan je nog wel even wachten, dacht dat je misschien al aan de 400 zat.
Anderzijds is het momenteel beter vertoeven in de auto.
Beetje ruitepieser vloeistof er in and GO.

Heb zelf al een paar maanden niet gereden, terwijl ik andere jaren wel in de winter reed.

Mvg. Jan
 
Ik reed vroegah ook gewoon door maar sinds ik mijn Pan heb doe ik het niet meer, ben ik veel te zuinig op en als je ziet wat pekel met je fietsje doet.....word je niet vrolijk van!
 
Ik reed vroegah ook gewoon door maar sinds ik mijn Pan heb doe ik het niet meer, ben ik veel te zuinig op en als je ziet wat pekel met je fietsje doet.....word je niet vrolijk van!
Nou, dan heb ik een goeie tip. Koop een brommer/scooter, gaat wel maar 45 km/uur maar is heerlijk om op te rijden. Ik rijd echt wel heel graag op mijn Downtown maar maak toch meer kilometers met de Sym Symphony 50cc.
 
Heb ik er ook een tijdje naast gehad.

Maar gezien mijn werktijden (vol-continu) stap ik liever en net zo makkelijk in de auto.

Op een brommert doe ik er 2x zo lang over.
 
De druppellader aansluiting zit erin hoor!

Heb zo'n mooi 12V contactdoosje (voor 12V plug) in de buddybak weggewerkt, net onder het lampje.

Lange kabel moeten trekken vanuit de schuur naar ongeveer de tuindeur waar ie naast staat, werkt prima!
 
Nieuw bericht geplaats.... Oops foutje dit bericht was niet de bedoeling O-)
Maar ik ben er nu toch dus....

Omdat ik aan het bekijken ben of ik 'OP' misschien ga aanpassen aan alleen DT350i
En dan vervolgens X-Town mischien nu beter ga verwijderen uit 'OP' in dit topic.
Dit was namelijk eigenlijk eerst alleen een kennismakings- topic voor 2 nieuwe Kymco scooters maar is uiteindelijk uitgedraaid op een enkel en alleen DT350i topic.

evt. veranderingen in 'OP' die er eigenlijk niks aan zullen veranderen voor DT350i gebruikers worden desondanks later uiteraard medegedeeld aan de DT350i gebruikers in dit topic

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Update!

Sinds de laatste rit van 100 Km heb ik er 0 Km bij gereden....

Te danken aan het weer en de idiote hoeveelheid pekel die ze neerknallen hier.

Ik heb 1 pekelrit gedaan en dat was toen ik hem ophaalde bij de dealer en dus maar 25 Km, de ellende komt er nu nog vanaf, wat een kolerezooi is dat zeg!
 
Vanwege de eerder gemelde lakschade aan de voorvelg vrijdag de lakstift ontvangen, verf leek wel stroop, gaat hem dus niet worden....

Dit aangegeven waarop ik een beetje een domme reactie kreeg, of ik wel op de hoogte was van de verkoopcondities want er kan lichte schade op zitten (was verzekeringsverkoop na brand aldaar).
Uhm ja, daar ben ik van op de hoogte maar er staat niets vermeld in het koopcontract en de schade was niet aanwezig ten tijde van de koop op 11 januari, heb hem namelijk minutieus nagelopen, heb deze schade ontdekt op 25 januari na de aflevering en er meteen melding van gemaakt.
Gezegd dat ik nu een concrete oplossing wil waarop mij de vraag gesteld werd wat ik een concrete oplossing vind....nou dat de schade hersteld wordt of desnoods een nieuwe velg (blufte een beetje) maar dat een goed werkende lakstift ook oplossing kan bieden.

Krijg ik vandaag een mail wanneer ik hem langs kan brengen, ze laten de velg spuiten....ook weer geregeld!
 
Vandaag op de motorbeurs geweest, bij de stand van Kymco stonden 2 miniatuurtjes van de DT350i, hebbuuuh dacht ik.....helaas, niet te koop.
Dat is dan weer jammer, morgen ff de importeur contacten:-)
 
En zo is het maar net ;)
Ik rij elke dag op de DT350i zelfs in dit bagger weer, en het blijft elke keer weer een feestje. Ik heb nooit problemen oid en ik heb nu bijna 11.000 km er op zitten. Ben erg tevreden, maar ik betrap mezelf erop dat ik kwijlend kijk naar de AK550. Maar dan zijn er weer die momenten dat ik na een lange rit thuis kom en bij me zelf denk, waarom groter en zwaarder? Ik wil eigenlijk ook helemaal niet sneller. Ik rij eigenlijk bijna nooit topsnelheid, want dat gaat al rap genoeg voor mijn beleving en ik rij behoorlijk wat snelweg. Ook daar is de DT350i heel comfortabel. Daarbij rij ik altijd alleen, mijn vriendin heeft haar eigen motor. Maar dan zie ik weer die AK550....ahum..
Anyway, jullie herkennen dat vast wel :Y
 
Ik heb hem ook zien staan op de motorbeurs...op een voetstuk met een briefje eraan dat je er niet aan of op mag zitten, was dan weer jammer.
 
Leuk,
overigens ook in het wit tegen gekomen in Taiwan.

image.php


image.php


Hoest anders met het Ermax windscherm, zit dat er ook aan te komen?
 
Mooi dingetje, laat ik ze nou net verzamelen:-)

Nog niet echt veel gereden dus nog geen goed beeld van de originele ruit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan