Kymco DownTown 350

Toppie!

even over de banden: ik heb de orginele Kenda banden er nog steeds onder, maar die slijten nauwelijks. Hoe lang gaan die krengen mee?
 
Te lang, omdat ze te hard zijn waardoor ie, zeker als de banden nog koud zijn, gewoonweg eng stuurt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening Kenda is niks, veel te harde compound de scooter komt pas tot zijn recht met andere banden, b.v. de metzeler feel free of de fijne metzeler feel free wintec
De wintec is super in NL
 
Vandaag eindelijk weer ff lekker gereden en de grens van de bandjes eens opgezocht, bij deze temperatuur kun je aardig ver gaan ben ik achter...ben op den duur maar gestopt met hellingshoek doortrekken uit angst dat m'n onderkuip aan de grond zou gaan, zou zonde zijn.
Viel me vandaag iig niet tegen!

Gelijk het modelletje van de DT350 opgehaald, schaal 1:12.
Op het onderdeelnummer gezocht (jaaaha, die staat er ook op!) en gevonden in Taiwan voor 1680 Taiwanese Dollars, omgerekend zo'n 51 Euro!

Leuk cadeautje van Kymco NL:-)
 
Yes, eindelijk is het sinds 1 dag helemaal voor elkaar, werd laatst al ongeduldig dus voor de 3e keer aangevraagd.

Maar nu is het dan ook daadwerkelijk aan de webshop toegevoegd.

Kymco-Original-Teile-New-Downtown-350i-ABS


De url is ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic!

★ OEM Onderdelen voor de New Downtown 350i-ABS
via Duitse webshop 'ersatzteilshop.de'
Kymco-Original-Teile-New-Downtown-350i-ABS


Zo maar een greep uit de OEM onderdelen (verzendkosten 9,60 euro)

• Luchtfilter-17211-LEA7-E00 (14,40 EUR)
• V-snaar-23100-LEA7-E01 (140,47 EUR)*
• Rollen 15,4 Gr. per stuk-22121-LEA7-E00 (4,69 EUR) *
• Olie filter-1541A-LEA7-E00 (10,95 EUR) *
• Olie filter O-ring-91303-3G77-001 (0,98 EUR)
• Olie filter gaasje-15421-LEA7-E00 (11,50 EUR)
• Magnetische olie aftap schroef (7,50 EUR)
• Bougie NGK CR7E (12,82 EUR) *
• Lakstift Diamand Mat Zilver NH263FA (J2P)(10,95 EUR)
• Lakstift Pearly Black NH359PA (JEP)(10,95 EUR)
• Sleutelbaard-35111-LBA2-306-T (6,49 EUR)
• Remblokken voor-45105-LGE5-305 (26,95 EUR) *
• Remblokken achter-43105-LGE5-306 (27,82 EUR) *
• KopLamp per stuk 12V55W H7 (17,66 EUR)*
• Uitlaat pakking-18291-PWB1-900 (2,73 EUR)
• Kleppendeksel pakking-12391-LEA7-E00 (35,25 EUR)
• Rivet-90652-LCA4-E00 (1,17 EUR)

Alle onderdelen hierboven met sterretjes * alternatief hieronder.



EBC remblokken V/A type nr. research

Via Bolski NL. webshop

KYMCO New Downtown 350i 15 EBC Scooter
• Remblokken voorzijde EBC normaal: SFA324 (9 EURO)
• Remblokken voorzijde EBC gesinterd: SFA324HH (17 EURO)
Webshop

KYMCO New Downtown 350i 15 EBC Scooter
• Remblokken achterzijde EBC normaal: SFA607 (12 EURO)
• Remblokken achterzijde EBC gesinterd: SFA607HH (18 EURO)
Webshop

NGK CR7E standaard bougie.
Gemiddelde webshop prijs (8,50 EURO)

NGK Iridium CR7EIX (12,55 EURO) (levensduur: 2 t/m. 4X zo lang)
NGK Bougie CR7EIX - 7385

Hiflo oliefilter HF566 (3,50 EURO)
NL. webshop mlmparts

BMC uitwasbaar luchtfilter (57,50 EURO)
NL. webshop mlmparts

Dr.Pulley Sliding Roll SR2012/8- & Dr.Pulley Slide Piece SP2012AA (38,00 EURO)
Rollen gewicht 10 t/m. 16 gr.
maksor-scooterparts

Philips RacingVision H7 12V 55W Set (29,49 EURO)
deolieconcurrent

Mitsuboshi OEM V-snaar via Ebay incl. vrz. (95 EURO)
Ebay Italië

Mitsuboshi OEM V-snaar via Ebay incl. vrz. (123 EURO)
Ebay Italië
 
Laatst bewerkt:
Weer een paar 100 kilometer verder.....

Punt 1:

Wat me als eerste opvalt is dat het lang duur voordat ie op bedrijfstemperatuur is, of voordat ie aangeeft dat ie dat is (2e blokje).
Gisteravond ruim 7 kilometer rond de 90km/u gereden voordat het 2e blokje erbij kwam!

Vanmorgen viel me op dat ie weer sneller op temperatuur was (binnenwegen) maar zodra ik richting de 80 ging viel ie weer een blokje terug en toen het gas eraf ging kwam ie er weer bij.
Heb het idee dat het koelsysteem berekend is op warme Aziatische landen en niet op koud Europees zeikweer.

Valt jullie dit ook op?

Punt 2:

Na een rit staat de boel onwijs na te tikken, ik herken dit niet van mijn vorige motoren of van mijn huidige Pan, je hoort wel iets maar dit is gewoon knetteren.
Ook is de eindaandrijving behoorlijk warm, zo warm dat je na een paar seconden je hand terugtrekt, dit was bij mijn SH niet zo.
Valt me ook op dat het achterwiel, als ie opgebokt is, behoorlijk zwaar draait, zit een zwaar punt in zogezegd, dat heeft elke motor wel een beetje (kromming remschijf) maar dit is wel vrij zwaar, misschien komt het door de kleine wieltjes (minder moment en dus zwaarder lopen).

Punt 3:

Ik vind het best windgevoelig op sommige punten, de ene keer wel en de andere keer niet.
Gister en vandaag bijvoorbeeld gereden met een rugzak op en merk dan dat ie behoorlijk wiebelig kan worden, denk dat ik de veervoorspanning achter maar eens een tandje op ga schroeven en toch serieus na ga denken over andere bandjes.
 
Laatst bewerkt:
@ punt 1
Ik rijd normaal binnen de 5 km in het 2de blokje, en daar blijft hij dan ook.
@ Punt 2
Na het stilzetten is er mij nooit getik opgevallen( je bedoeld toch afkoelend metaal?), het is er misschien wel maar zeker niet opvallend.
 
Ik 'normaal' ook, als ik binnen de bebouwde kom blijf, maar zodra de snelheid toeneemt, neemt ook de opwarmtijd toe, misschien een Euro 4 dingetje, zo arm mogelijk lopende motor.

Met getik bedoel ik inderdaad afkoelend metaal, kan ook aan mij gelegen hebben dat ik het beter hoorde, stond gisteravond tussen 2 muurtjes, vanmorgen in de 'open ruimte' weinig gehoord.
 
Tweede blokje is er bij mij vrij snel, ik denk zeker binnen de vijf kilometer, ik denk zelfs eerder. Nog niet meegemaakt dat hij weer terug gaat naar 1 blokje. Getik na een rit: niet noemenswaardig, vrij normaal. Maar ik laat m vaak buiten staan. Hij gaat pas in de avond weer naar binnen, tenzij het regent. Dan gaat ie meteen naar binnen.
Ik zit al een jaar na te denken over andere bandjes, maar het komt er niet van. Ze slijten niet, dus er is geen noodzaak en het is wel lekker goedkoop. Ik zit aan de Metzeler wintech te denken. Zijn een soort van all weather banden. Heb ik op mn auto ook :-) Maar dan van Goodyear.
Die wintech banden schijnen wel goed te zijn, en aangezien ik in de winter altijd doorrij is dat wel een goede kandidaat.
 
Ik ben ook niet tevreden over deze kenda banden hoor, laat dat duidelijk zijn. Behoorlijke spoorzoekers. Op de motor had ik plakbanden Pirelli diablo. Maar ook de Metzeler roadtech vond ik uitstekend.
 
Valt me ook op dat het achterwiel, als ie opgebokt is, behoorlijk zwaar draait, zit een zwaar punt in zogezegd, dat heeft elke motor wel een beetje (kromming remschijf) maar dit is wel vrij zwaar, misschien komt het door de kleine wieltjes (minder moment en dus zwaarder lopen).

Niks mis mee, beetje weerstand is normaal op de transmissie, daar merk je niks van als er gewicht op komt.
Transmissie van Kymco en MaxSym moto's is perfecto, beter en simpeler zelfs als van de 'happy met' fabrikant.

Die Kenda's kunnen wel 25 á 30.000 mee maar dat moet je niet willen.
De Metzeler feel free wintec's gaan absoluut geen 30.000km mee maar het is ook niet normaal als een band 30.000km mee zou gaan.
Achterbandje feel free is met 10 a 15.000km. wel als eerste aan de beurt
 
Laatst bewerkt:
Als een band zo lang meegaat dan is ie gemaakt van plastic en niet van rubbah/silica etc.

Op mijn 330 Kg zware Pan liggen Michelin Pilot Road 4 GT's, die knal ik met 55 over een rotonde heen (halfrond) en heb ik als ik wil in elke bocht met de steps en zelf een x de onderkuip aan de grond.

Met de DT durf ik het simpelweg niet, iig niet met deze banden al heb ik de grens al wel opgezocht maar als het een beetje koud is dan stribbelen ze tegen en dat is niet prettig....

Vanmiddag veervoorspanning op 4 gezet, merk al verbetering.

Vwb de transmissie, was mijn vorige SH'tje gewend, die draait net wat lichter.
 
Gisteren startproblemen, had tot een uur or 2 in het zonnetje gestaan.

Starten, niet lopen....en dat x 3.

Toen starten en lopen met een onwijze benzinewalm en brandend motorblokje en niet of bijna niet op het gas reageren met een hoop bokken.

Daarna alles weer prima, niets meer aan gemerkt....nieuwigheid???
 
Gisteren startproblemen, had tot een uur or 2 in het zonnetje gestaan.

Starten, niet lopen....en dat x 3.

Toen starten en lopen met een onwijze benzinewalm en brandend motorblokje en niet of bijna niet op het gas reageren met een hoop bokken.

Daarna alles weer prima, niets meer aan gemerkt....nieuwigheid???
de mijne doet dat als ik goedkope benzine heb getankt...
 
Ik had het regelmatig bij m'n 50cc Super 8, maar die had een carburateur....

Ik vind het voor een scoot in deze prijsklasse een beetje slecht, eigenlijk heel erg slecht....

Bij de 1000 beurt ga ik het melden, tenzij het zich nu blijft herhalen, dan ga ik er meteen mee aan de gang.
 
Net ff bij de Rai Vereniging zitten neuzen, blijkt dit jaar nog maar 1 DT verkocht te zijn en wel in januari....da's de mijne:-)

Best weinig eigenlijk!
 
Ja, dat was me ook al opgevallen. Dat heeft m.i te maken met de relatief onbekendheid van Kymco motorscooters. In Nederland kent men Kymco als bromsooter merk. Dat is anders in bijv. Frankrijk of Italië. Toen ik in 2015 mijn DT350 kocht had ik hem al in Parijs zien rondrijden. Je weet niet wat je ziet als je daar bent. Alleen maar motorscooters :-)

En ik vind dat de Kymco motorscooters ook redelijk in prijs zijn toegenomen. Voor hetzelfde geld heb je tegenwoordig ook motorscooters van de Japanse merken. Dan kiest men toch eerder voor Honda, Yamaha of Kawasaki omdat die merken als 'veilig' gezien worden. In Nederland dan..Ik heb inmiddels alle Japanse merken gehad, en ik vind Kymco echt niet onderdoen. Ik vind het wel erg jammer dat ze in prijs naar de concurrentie zijn toegegroeid. je ziet dat bij de Koreaanse auto merken ook gebeuren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan