Kymco DownTown 350

Veervoorspanning op maximaal gezet om hem wat meer op zn neus te zetten, hij is echt te licht aan de voorkant!

Bij vlagerige wind zwiebelt ie alle kanten op en dat is bijzonder oncomfortabel....

Hielp niet echt, wel merk ik dat ie achter rustiger is in de bochten waardoor ze ook mooier lopen.
 
Veervoorspanning op maximaal gezet om hem wat meer op zn neus te zetten, hij is echt te licht aan de voorkant!

Bij vlagerige wind zwiebelt ie alle kanten op en dat is bijzonder oncomfortabel....

Hielp niet echt, wel merk ik dat ie achter rustiger is in de bochten waardoor ze ook mooier lopen.
rij je nog op de standaard banden?
 
Mijn vorige DT kon ik makkelijk aan de grond krijgen, ik geloof dat het dan de zijkant van middenbok was, vooral op of net uit de rotondes.
Even vonken trekken :] ik vond dat wel geinig })
Met m'n xciting heb ik een keer met mijn crashpad die onder aan de voorvork zit de straat geraakt, stond er zelf versteld van dat dat kon, die kan ik helaas niet reproduceren want dat was echt een schuinert *D
 
Laatst bewerkt:
Nou dan heeft daar wat gelegen, dat is praktisch onmogelijk, zit je ruim over de 45 graden heen.
Geluk dat je hem niet neer hebt gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Vondt het ook al zo'n extreme hoek, stuurde wel wat flink in vanuit stilstand stoplicht rechts af maar nooit bij stil gestaan dat er misschien iets op het asphalt heeft gelegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag net in de maandrapportages dat er in maart weer een DT is verkocht, er rijden er nu 2 rond die dit jaar nieuw verkocht zijn.
 
Op de mijne staat nu een kleine 700 Km....nog 300 te gaan tot de 1000 beurt.

Tijdens de beurt moeten ze nog wel ff wat dingen nakijken.

1. Slecht starten als ie niet helemaal koud is.

2. Vrije slag gashendel afstellen.

3. Klonk in voorvork bij drempels oprijden nakijken.

4. Rukkerig rijden bij constante snelheden tussen de 30 en 60 Km/u.

5. Langzaam op temperatuur komen bij koud weer (bijna 10 Km of 15 minuten).
 
Op de mijne staat nu een kleine 700 Km....nog 300 te gaan tot de 1000 beurt.

Tijdens de beurt moeten ze nog wel ff wat dingen nakijken.

1. Slecht starten als ie niet helemaal koud is.

2. Vrije slag gashendel afstellen.

3. Klonk in voorvork bij drempels oprijden nakijken.

4. Rukkerig rijden bij constante snelheden tussen de 30 en 60 Km/u.

5. Langzaam op temperatuur komen bij koud weer (bijna 10 Km of 15 minuten).
het lijkt wel of je niet helemaal happy met de 350 bent wat jammer is met een nieuwe mooie scoot?
klonk kan speling in de remschoen zijn
rukkerig rijden deed mijn 300 dt ook drp erin en het was weg is volgens mij iets typisch kymco. de 400 van jan doet het geloof ik stuk minder?
en je rijd niet veel km's hij moet nog ingereden worden mischien dat het scheelt
 
Laatst bewerkt:
Jazeker wel!

Maar ben nogal kritisch, dingen moeten gewoon in orde zijn en goed werken.

Als dat rukkerige iets typisch is dan zij het zo, heb het idee dat het van de vario af komt.

Wat is trouwens een DRP, hetzelfde als een FPR? (Fuel Pressure Regulator).

Het zijn niet de remblokken, die hoor je zichzelf al zetten bij de 1e keer aanleggen, daarna is het weg.

Als ik een drempel op rijd dan hoor en voel ik een soort klonk.
 
kymco. de 400 van jan doet het geloof ik stuk minder?

Ik kon toen op DT niet stapvoets rijden dan ging die ook bokken.
Doet standaard XC helemaal niet, de vario is van een heel ander type... (zonder glijnokken) denk dat het daar door komt?
Ook met al die toeters en bellen van malossi en techpulley koppeling geen bokken.
Techpulley koppeling kan je sowiezo ook zijdezacht instellen.

Voorvork kan te soft zijn althans vindt ik, maar kan ook een kabel zijn die ergens onder spanning komt te staan en tijdens inveren loskomt en 'tok' doet (heeft DT300 ook soms)

DRP betekend: dokter pulley...de rollen die vanaf aanschaf al bijna vierkant zijn maar kan niet beloven dat bokken weg is.

Mvg. Jan
 
Stapvoets lukt wel aardig, het is meer bij constant rijden ongeveer vanaf 30 dat ie af en toe rukt, soms ook als ik 50 rijd binnen de BK.

Kabel onder spanning lijkt me onmogelijk bij inveren voor te kunnen komen, is dan eerder bij uitveren en zelfs dat komt eigenlijk niet voor, alle kabels zijn gelegd met voldoende speling om bij volledig uitgeveerd (dus op bok) nog niet strak te staan.
Lijkt wel onder de kappen vandaan te komen, is geen balhoofd of daaraan gerelateerd geluid.
Voorvering is inderdaad ondermaats ja, bij flinke wind gaat ie echt met z'n kop schudden maar daar zijn de banden ook deels debet aan.
 
Met bokken hebben we het over het zelfde naast stapvoets kan het ook bij 30 t/m. 50, ik ben wat moe en heb niet helemaal de juiste tekst geschreven.


Dat van die voorvork kan ook bij uitveren inplaats van inveren.... het is 4 jaar terug dat ik zo'n DT maar in iedergeval kwam de 'tok' bij een kabel of connector weg. Bij J300 zou het software matig zij opgelost.... maar dat vindt ik vaag klinken.

Zwabberen voorvork zegt mij niet zo heel veel, ik weet het niet heb ook op die van mij standaard een ander soort voorvork.... is een van de weinige type met normale doorlopende voorvork.

In Taiwan hebben ze van die beugels die ze extra om zo'n voorvork doen om het meer stijf te laten overkomen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt inderdaad vaag ja, een mechanisch geluid softwarematig oplossen....

Wat is er dan anders aan jouw vork?

Onder mijn DT zit ook een normale, niet anders dan bij mijn Pan iig, al is die 2x zo dik en zitten er progressieve veren in, maar het is hetzelfde type.

Ik denk dat er al veel te winnen valt als er progressieve veren voor de DT350 te leveren zijn, ander type vorkolie erin en je hebt een heel anders sturende scoot.

Achterveren zelfde verhaal, heb de voorspanning op max. staan omdat er anders helemaal niet fatsoenlijk mee te sturen is, scoot is denk ik meer berekend op een Taiwanees van 1m50 die 50 Kg weegt en niet op een doorsnee Hollander van 1m85+ en 100+ Kg.

Ga het eerst eens met 'echte' banden proberen, denk dat dat al een berg scheelt, wat er nu onder zit is plastictroep.
 
Laatst bewerkt:
bij mij moet ook alles kloppen zeker als het nieuw is heeft me al een hoop geld gekost zo denken .
en nieuwe bandjes scheelt een hoop op die harde banden ga ik niet eens rijden gooi der gelijk goeie op.
 
Laatst bewerkt:
Aloha,

even weer eens een berichtje van mij. Ik wil even melden dat ik niet iets herken in rukkerigheid bij stapvoets rijden, hoogstens op snelheden waarbij de koppeling aangrijpt, of loslaat. Maar dat is vrij normaal lijkt me. Zwabberende voorvork? Niets van gemerkt, ik vind m juist erg stabiel, ook met veel wind. Het Ermax scherm is daar wellicht debet aan, maar in vergelijking met veel andere motoren waarop ik heb gereden, en dat zijn er best veel :] vind ik deze motorscooter zeker niet onder doen in stabiliteit. Beetje als een motorfiets eigenlijk. Banden zijn niet goed, daar ben ik het absoluut mee eens. Die ga ik ook wisselen.

Groet,

Bigsingle
 
Nou, dan zal het wel aan mijn gewicht liggen of zo.
Als de wind een beetje vlagerig is of als ik een vrachtwagen inhaal of er achter rijdt is het een drama, voelt een beetje alsof het voorwiel te weinig asdruk heeft.

Mijn Pan daarentegen is net een trein op rails (nu ff niet, achtershock is rot).
Maar die vergelijking moet ik niet maken.

Heb nog wel het originele lage ruitje.
 
Ik weeg 81 kg schoon aan de haak, ben vrij kort dus ik kan bijna helemaal wegduiken achter het scherm. Dat scheelt wellicht ook een boel. Vrachtwagens inhalen gaat probleemloos, geen last van wind. Toen ik het orginele schermpje nog had had ik meer last van wind, vooral bij inhalen van grote voertuigen.

Ik denk dat een hoger scherm al veel zal schelen. Je zou kunnen overwegen om het Ermax scherm aan te schaffen. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee. Een wereld van verschil. Het is een stevig scherm, ik dacht 15cm hoger en zorgt voor een stabiel weggedrag. De prijs valt ook erg mee vind ik. Iets van 105 Euro of zo..Heb ik dacht ik ergens in het begin van het topic gemeld.

Of er kan werkelijk iets zijn met je voorvork. Terug naar MP zou ik zeggen en laat ze er naar kijken. Of vraag even of iemand er op kan rijden voor een testrit. Dat doen ze in Wateringen ook. Je hebt tenslotte nog garantie.
 
Ik ongeveer 30Kg meer en ben 1m86.

Zit er prima op, nergens last van, genoeg beenruimte en prima zadel (had ik niet verwacht trouwens).

Wel beetje last van de wind ja, heb een erg degelijke en comfortabele helm (Shoei Neotec) maar zelfs die kan de hoeveelheid wind maar moeizaam verwerken.
Ruit projecteert het precies op mijn vizier....

Denk niet dat er iets mis is met de vork, af fabriek gewoon een beetje tam voor de veeleisende rijder.
Laat er iig naar kijken bij de 1000 beurt.
 
De quote hieronder is een tekst van Bitubo

The standard “base set-up” springs are specific for a rider’s average weight of 70/80 Kg,

Bitubo levert voor 128 euro ex. verzenden vanuit Italië een vervang setje voorveren met fles olie.
De set voor de DT350 is hoogstwaarschijnlijk de zelfde als die van de DT300, of dat echt zo is kan ik mogelijk via mijn Taiwan kennissen proberen te achterhalen, of zelf regelrecht aan Bitubo vragen zou ook een optie zijn.

Moet zelf eigenlijk ook nog eens een setje Bitubo veren + olie er in stoppen, achterveren laat ik wel gewoon zo, daar heb ik geen last van.


MF039_1-500x500.JPG


Standaard vork olie SAE10W iets verhogen naar SAE15 of misschien zelfs naar SAE20 helpt ook wel, maar misschien geeft de viscositeit een probleem bij het wisselen van seizoenen?
Dus een echt setje met veren erbij werkt waarschijnlijk het beste.
Bitubo setje is circa 25% stugger

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
SAE 15 of zelfs 20 is wel erg aan de dikke kant, gaat ie helemaal stuiteren, heb het idee dat dat er nu in zit;-)

Heb in mijn Pan SAE 7,5 zitten, zomer of winter geen probleem.

Wel vreemd dat de standaard vering voor rijders van 70/80 Kg is terwijl het ding toch een behoorlijke max. belading mag hebben, met duo zou geen probleem moeten zijn....ik durf t niet aan iig, ben bang dat ik dan op m'n achterwiel ga eindigen.
 
Laatst bewerkt:
Zo lijkt het iig niet;-)

Maar ja, als het gebaseerd is op een persoon 30 tot 40 kg lichter dan ik dan snap ik wel dat ie door z'n hoeven gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan