Kymco DownTown 350

Volgens de scooterzaak zouden die blokjes merkbaar beter remmen dan OEM. Ik heb diverse soorten gehad en merk eerlijk gezegd geen verschil met remmen. Maar dat kan aan mij liggen. Levensduur kan natuurlijk ook nog schelen.

Zelf gebruik ik allerlei merken onderdelen voor het onderhoud. Alleen voor de snaar van de CVT gebruik ik OEM Mitsuboshi op aanraden van andere scooteraars. Je hebt je DT pas, maar DR Pulley rollen/sliders kan ik je aanraden. Is die 4 tientjes zeker waard.

Klinkt interessant....wat ga ik daarvan merken?

Is er niet iets met technische wijzigingen en garantie?
 
Ik rij behoorlijk wat snelweg met de DT350i vooral de route Den Haag - Almere en ik ervaar totaal geen problemen. Kruissnelheden van 130 km/pu zijn makkelijk vol te houden en de stabiliteit is vergelijkbaar met een 400 cc scooter.

Met het Ermax scherm is het appeltje eitje om langere afstanden te rijden met DT350

Tenminste, dat is mijn ervaring..

Het ligt ook lengte/gewicht berijder en de set-up van de vering, heb jij de originele banden nog?
 
Yep de originele banden heb ik nog steeds ;( kun je nagaan. Dit jaar wil ik die gaan wisselen want zoals al eerder gezegd, ze gaan gewoon niet op. Ik verwacht dat het ding nog veel beter gaat sturen met de Metzelers. En idd het is wel zo dat ik kort ben, niet heel zwaar en een Ermax scherm heb. Ik kijk er net overheen en soms doorheen :] Toegegeven dat zal zeker veel schelen.

Ik ben dan ook wel weer geïnteresseerd in de AK550, maar ik weet niet hoe hoog die zit. Ik wil namelijk niet een te hoge scooter. DT350 zit perfect
 
Klinkt interessant....wat ga ik daarvan merken?

Is er niet iets met technische wijzigingen en garantie?
Garantie weet ik niet zeker, dat kan Jan (web engine) je misschien vertellen. je kan iets sneller accelereren. Verder kun je net als bij gewone rolletjes variëren met gewicht. Ik heb niet zulke lichte genomen waardoor het toerental ongeveer gelijk blijft met standaard. Met mijn setting gaat hij wat meer van zijn plaats als ik een keer wilt, maar er is juist prima rustig mee te rijden.

Technische wijziging is maar hoe je het bekijkt. Je vervangt alleen de rolletjes en behoudt verder je standaard vario.

Verder hebben diverse mensen hier de ervaring dat ze langer mee gaan dan standaard rolletjes. Bij mij zitten ze er nog maar 10k in maar ik merk nog geen verslechtering.

Verder reageert je CVT wat soepeler. Dat is niet het sterkste punt van bepaalde Kymco's, ik weet niet of de 350 in dat opzicht anders is als de 300. Nu is het wel zo dat na een paar duizend km er wel weer wat rumoer is teruggekomen in de CVT, maar het schokkerige blijft weg.

Al met al moet je er ook weer geen wonderen van verwachten, maar ik vind het die 4 tientjes zeker waard. Ik heb de ze eri ingezet toen ik de snaar verving, anders had ik ook gewone rolletjes gekocht en nu heb ik de DR Pulley gekozen. Ik weet maar 1 winkel die ze verkoopt, dus als je dit wilt moet je er wel rekening mee houden dat je ze niet zomaar even met de rest van je onderdelen kunt bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Rollen vallen buiten garantie, kun en mag je gewoon doen, en ook laten doen.
Al zet je er een Jcosta in dan maakt dat voor de garantie nog niets uit.

Primeur:
Ondertussen heb ik goed nieuws want ik heb het wphb.
Mooi in kleur en overzichtelijk als die van de andere Kymco's, uiteindelijk zal mijn HQ versie zo'n dikke 100Mb groot worden. (exlusief extra's)
Vrijgeven kan/wil ik hem alleen nog niet omdat ik hem helemaal los aangeleverd heb gekregen en er nog even wat PDF software op los moet laten om te boel netjes op te bouwen in 1 pdf etc.
Daarnaast heb ik ook nog een ECU rapport referentie van een schone setup er bij.

Het complete pakket bied ik aan zodra ik er klaar mee ben

image.php


Voorproefje van de kleurvolle afbeeldingen
image.php
 
Laatst bewerkt:
Ik rij behoorlijk wat snelweg met de DT350i vooral de route Den Haag - Almere en ik ervaar totaal geen problemen. Kruissnelheden van 130 km/pu zijn makkelijk vol te houden en de stabiliteit is vergelijkbaar met een 400 cc scooter.

Met het Ermax scherm is het appeltje eitje om langere afstanden te rijden met DT350

Tenminste, dat is mijn ervaring..
Welk scherm heb je er op? Ik zie dat er diverse Ermax schermen zijn.
 
KYMCO Downtown 350i Service Manual & More

Alle losse 15 hoofdstukken van het wphb mooi samengevoegd in één grote pdf in HQ formaat.
Gemaakt met "Master PDF Editor"
Na uitpakken zit alles netjes in een folder met de naam:
KYMCO Downtown 350i Service Manual & More

Opmerking:
Omdat de file grote meer als 100Mb bedraagt, loopt "My Google Drive" een beetje
te janken: "Google Drive kan dit bestand niet controleren op virussen."
Trek je niks aan van deze onzin want WebEngine brengt nooit niet een virus.
Eventueel via de Zippyshare url kun/mag je ook downloaden.

• Zie screenshot 1 voor alle losse en uiteindelijk samengevoegde hoofdstukken.
• Zie screenshot 2 voor het uiteindelijke complete pakket wat ik er van heb gemaakt en zoals je alles na uitpakken aan gaat treffen in de folder.

1
pK2UYj.png


2
5QTMDO.png


Voor download zie bericht 1 van dit topic:

WebEngine in "Kymco DownTown 350"

Veel plezier ermee gewenst.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Paar uur rommelen en klaar,
was er wel gisteren avond ook al mee bezig ;)
Ik hou van snel daarom ook voor het vlotte scroll werk het 'wiring diagram' ook nog omgezet naar HQ. Jpeg formaat.
 
Laatst bewerkt:
Van mij ook alle complimenten Jan.

Je levert altijd een snelle en goede bijdrage. Mooi om te zien dat er mesen zijn die zo enthousiast met scooters bezig zijn. Het sfeertje onder de scooteraars bevalt mij wel, maar dat terzijde.

Mvg, Bob
 
Welk scherm heb je er op? Ik zie dat er diverse Ermax schermen zijn.


Ik heb het volgende Ermax scherm: 014154015 - Pare Brise HP +15 ermax DOWNTOWN 125I/350I ABS 2015 FUME GRIS Clear grey

+15 duidt dat het 15 cm hoger is als het orginele scherm
 
Heb je geen last dat je er net wel of net niet overheen kijkt? Ik zie ze ook + 10cm. Het verschilt natuurlijk per berijder. Maar ik wil niet door het scherm kijken, dan ben ik bang dat ik fietsers niet meer zie als ik met donker in de regen rij.
 
Zit nu het WPHB eens door te bladeren, valt me op dat er toch een paar lullige vorkpootjes onder zitten!
Je bedoelt dat ze niet doorlopen met een kroonplaat zoals bij een motorfiets? Dat is een van de oorzaken die invloed hebben op de wegligging. Er schijnt wel een stabilisator voor te krijgen zijn, althans voor de 300. Ik weet niet of de 350 anders is op dit punt.
 
Pocket versie LQ. t.b.v. smartphone/tablet 19Mb.

KYMCO Downtown 350i Service Manual

Ik heb ook nog een pocket versie gemaakt, (19Mb. totaal) waarbij je makkelijk en snel op een klein scherm (denk aan smartphone/tablet) het desgewenste hoofdstuk kunt kiezen.
Dit is een gereduceerde versie van enkel en alleen het wphb, in ook een kleinere bestandgrote (Pocket versie LQ.) zodat je ze makkelijk op de smartphone of tablet kunt zetten.
Resolutie is wel wat lager maar dat valt niet zo op bij een smartphone/tablet.
Deze files zijn hap klare brokken in pdf formaat, hoeven dus niet te worden uitgepakt met Winrar, it's just,: 'Download & Go' op de smartphone/tablet.

Instant smartphone PDF links:

• 0 KYMCO Downtown 350i

• 1 Quick Reference

• 2 Periodic Maintenance

• 3 External Components

• 4 Engine-v1

• 5 Cooling System

• 6 Fuel System

• 7 CVT

• 8 Final Drive

• 9 Electrical Systems

• 10 Brake System

• 11 Steering

• 12 Front Suspension

• 13 Rear Suspension

• 14 Wheels






Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat ze niet doorlopen met een kroonplaat zoals bij een motorfiets? Dat is een van de oorzaken die invloed hebben op de wegligging. Er schijnt wel een stabilisator voor te krijgen zijn, althans voor de 300. Ik weet niet of de 350 anders is op dit punt.

Precies ja!

Bedoel je een stuurdemper? die dingen zijn best prijzig....

Voor motorfietsen heb je ook een forkbrace, die gaat om beide poten heen en zou voor meer stijfheid moeten zorgen tussen de poten (onafhankelijke beweging van de poten wegnemen).

Weet dat deze configuratie bij bromscootertjes normaal is maar bij een motorscooter....volgens mij had mijn SH dat zelf niet, weet ik alleen niet zeker.
 
Die forkbrace. Jan (van het wphb hierboven) had die op zijn DT300 gemonteerd.

Mvg, Bob
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan