Kymco DownTown 350

Welkom op dit topic Bartocello... De motortemperatuur wordt bij de DT350i aangeduid met blokjes, evenals de benzinemeter. Verder voltmeter, buitentemperatuur weergave en gemiddeld verbruik weergave. Uiteraard klok, odo en trip aanduidingen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet alles heb uitgeprobeerd, bij mij staat hij standaard op volt. Ik ben bang dat als je van een Honda Integra afkomt, deze motorscooter wat stuiterig overkomt als je over hobbels rijdt. De vering is in te stellen, stand 1 t/m 5 waarbij stand 5 de stugste stand is. Ik heb m standaard op stand 3. Ik heb geen problemen met het stuiterige, dat was ik al gewend bij de DT300i. DT350i heeft een iets prettigere vering in mijn beleving. Er rijden volgens mij nog weinig demo's rond, maar er zijn vast lezers die dat wel weten, dan zou ik zeggen ga lekker proefrijden. Ik ben wel nieuwsgierig waarom je van je Honda af wilt? Ik heb geen ervaring met de Honda, maar de DT lijkt me toch iets heel anders...
 
De Integra is mij te zwaar, ook topzwaar, verder wel uitstekende scooter, zeker op lange afstand, super zuinig ook.Ik rijd meestal in D modus.
Maar ik wil lichter, en ik ga zeker eerst proefrijden, en de Downtown 350i heeft een 2,5 cm. grotere wielbasis dan de Integra en das ook in het voordeel van comfortabeler over putten en bulten rijden.
Bertocello
 
Beste wensen allemaal, en veel veilige kilometers gewenst in 2016!

Insgelijks ;)

En ook de beste wensen voor alle andere MF'rs


@ bertocello

De cockpit kun je via de volgende url even bekijken, de blokjes van de
benzinemeter zitten aan de rechter kant.
WebEngine in "Kymco DownTown 350"

Ook in de gebruiksaanwijzing kun je nog wel wat terug vinden van de cockpit
download en unpack het Winrar zip bestand van 5,3 Mb in PDF >>
www.kymco.nl/documenten/gebruikershandleiding/gebr_New_Downtown_125i-350i.zip

Wil je proefrijden op een DT bij jou in de buurt stuur dan een mailtje naar Kymco nl,
met de vraag waar er bij in de buurt een pilotstore zit die een DT350 heeft staan.
Zij zullen je dan redelijk snel een antwoord geven waar zich bij jou in de buurt een pilot store zit
die mogelijk een DT350 klaar heeft staan.
Email jou vraag aan: Home - Kymco

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan, had me al rot gezocht naar een handleiding van de Downtown 350i, zelfs op de Kymco site was ze niet te vinden, nu staat ze al op mijn harde schijf. :)
De testrit zou ik het liefst bij mijn dealer in Belgie maken, ik ga volgende week eens polsen of dat kan.
Bertocello
 
Geen dank,
ik ben het complete PDF manual pakket zo zoetjes aan al aan het samenstellen ;)

En Oh ja, had ik uit het verleden kun weten dat je een Vlaming was, helaas bij jullie hebben ze geen pilotstore's en zijn de Kymco dealers iets schaarser doch zijn ze er wel en als toetje al snel 500 euries goedkoper als in NL.
Affijn je weet de weg beter als ik in het mooie Vlaamse land.

Succes gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij nog wat fotootjes van het fraaie Ermax windscherm


Downtown.jpg



Kymco standaard OEM scherm met daarachter het Ermax medium scherm
image.php



Ermax medium "transparant"
image.php



Ermax medium "light black"
image.php


Ermax Frankrijk ....: ermax: home

Minder fraai maar toch ook nog even het hoge Givi scherm met zijn optimale bescherming
image.php



De oer degelijke Givi topkofferdrager Monokey SR6107
image.php


De topkofferdrager Monokey SR6107 is bijna gelijk aan die van de DT300 en dat zat goed.
image.php


Te koop bij o.a. bikersbuyit en consorte, afserveren met Givi Monorack Monokey Topplate M5/M7
is wat mij betreft altijd wel het mooiste, ik rij zelf ook altijd monokey en dat komt op mij steviger over als monolock.

image.php


image.php


Url....: Givi Topkofferdrager Monokey Kymco Downtown 350


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht vandaag een testrit maken op de Downtown 350i, splinternieuwe machine met 0 km.
Het eerste wat opviel was dat ik er maar net in (op) pas, ik ben 1,80 groot maar heb wel iets langere benen dan normaal, en dat voelde nogal krap aan. Op het einde van de testrit bleek ik wel als gegoten op de Kymco te zitten. Bij traag en stapvoets rijden véél handelbaarder dan mijn Integra, duidelijk minder topzwaar, ook bij stilstaand manoevreren. Motor trekt beschaafd op, loopt mooi en reageert vlot en doortastend op de gashandle 10 op 10 hiervoor. Iets minder stabiel dan de Integra maar daartegenover staat dat de Kymco veel handelbaarder is dan de Honda, lichter en vloeiender te besturen.
Het enige wat tegenviel was het verbruik, de digitale verbruiksmeter gaf constant een consumptie aan van 3,5 a 4 liter/100 km en dat is 1 liter meer dan mijn Integra. Waarschijnlijk evolueert dit wel nog positief naarmate er meer kilometers op de teller komen.
Ik heb gelijk ook een offerte laten maken voor de aankoop van een witte 350i, dit vertaalde zich naar een prijsopgave die er op neerkomt dat ik voor 4750€ met een nieuwe Kymco Downtown 350i rijd, alles inbegrepen.
Ik denk dat ik dat maar ga doen, afhankelijk van hoe snel ik de Integra kwijt ben.
Bertocello
 
Laatst bewerkt:
THX voor update
Mooie prijs en wit is ook wel wat, en zover (nog) niet leverbaar in NL.
Probleem met de oude DT, de nieuwe DT, Kawa J300 en de Yamaha Xmax is dat je idd. niet helemaal je benen kunt strekken omdat de punten van je schoenen tegen de schuine kant aankomen, mogelijk hebben kleinere mensen dat probleem niet maar ja wat is nou 180cm tegenwoordig?
Ben zelf 182 cm. en kom toch voornamelijk mensen tegen die minimaal zo groot zijn.
Let goed op dat dit je niet gaat opbreken, want ik kan me zo voorstellen dat op lange ritjes
juist het niet kunnen wijzigen van de beenstand je gaat opbreken.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook wel aan gedacht Jan, dit loste ik op al mijn scooters op door 5 of 10 minuten op de duozit te gaan zitten. dat oogt voor geen meter maar het helpt wel om je benen en romp even te ontspannen.
Ik deed dit ook op de Downtown en was verbaasd dat het zo goed lukte zonder dat de rijeigenschappen er noemenswaardig door veranderden.
Bertocello.
 
Herkenbaar want ik heb een paar jaar terug een DT gehad en heb dat toen ook meerdere keren toegepast, ik bedoel dat naar achter opschuiven tot op de passagiers plaats, zodat je de benen voorwaarts kunt strekken.
En idd. gaf dat niet het gevoel dat het de rijeigenschappen beïnvloede

Ik rij nu een Xc en daarbij speelt dit probleem een stuk minder omdat bij dat model je niet dat recht op stukje hebt waar je tenen tegen aankomen, bij Xc kan je ook de benen voorwaarts op het schutboord omhoog brengen weliswaar niet zover naar voren gestrekt als bij b.v. een YamahaTmax of BMW, maar wel dusdanig dat het een prettig afwisseling is, en eigenlijk gebruik ik alleen maar de voorwaartse been-stand omdat ik me dan beter schrap kan zetten als ik de ankers uitgooi.

Misschien is het zadel eventueel ook nog aanpasbaar door de rand achter je kont te verleggen of door eventueel het zadel hoger te maken?
Nou ja goed je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat goed voor je is.
Succes gewenst met een eventuele wissel.
 
Scherpe prijs hoor! Ik moest wat verder in de buidel tasten. Dank voor je update Bertocello, leuk om te horen dat DT350i je bevalt. Tsja ik ben een stuk kleiner (165 cm) en heb dus geen problemen met de zit....Maar dat had ik ook niet op hoge motoren. Gewoon met 1 been en teen bij stoplicht. :Y Ik ben nu bijna bij de 700 km, te weinig tijd om veel te rijden. Hij snijdt wel door de files zeg...Ik wordt steeds enthousiaster. Kan niet wachten op het nieuwe scherm. Ik heb het grijze scherm besteld, dat is dezefde als op de foto op de de site va Bikers buyit, die de downtown inmiddels ook online hebben staan.
 
Waarom maak je geen testrit op de kymco xciting 400?
Forse scoot, snel en heel stabiel.

Tegenvallend verbruik op de 350 kymco 3,5 tot 4 liter per 100 km?
Dat is 1:25 tot 1:27 en dat lijkt me netjes. Mn 278cc aprilia doet hetzelfde.

Doet n integra serieus 1 liter minder?
Dan hebben we t over 1:40 1:35 dat lijkt me erg gunstig.

Maar nogmaals, rij s op de xciting 400
Prachtig uiterlijk, mooie leds.
Enige nadeel vond ik de digitale snelheidsmeter en t korte ruitje, verder n plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Scherpe prijs hoor! Ik moest wat verder in de buidel tasten. Dank voor je update Bertocello, leuk om te horen dat DT350i je bevalt. Tsja ik ben een stuk kleiner (165 cm) en heb dus geen problemen met de zit....Maar dat had ik ook niet op hoge motoren. Gewoon met 1 been en teen bij stoplicht. :Y Ik ben nu bijna bij de 700 km, te weinig tijd om veel te rijden. Hij snijdt wel door de files zeg...Ik wordt steeds enthousiaster. Kan niet wachten op het nieuwe scherm. Ik heb het grijze scherm besteld, dat is dezefde als op de foto op de de site va Bikers buyit, die de downtown inmiddels ook online hebben staan.
prijs in belgie neem ik aan
 
Ach dat is ook zo (toch Bertocello?) Daar zal het goedkoper zijn...Misschien is het mijn verbeelding, maar het is net of de DT350i meer agressiviteit genereert in het verkeer. Auto's die met piepende banden me willen bijhouden als ik bij het stoplicht vertrek, andere motoren die perse harder willen, of in een buitenbocht versnellen zodat ik niet meer kan invoegen als de weg weer naar 1 rijstrook gaat etc...Hebben jullie dat nou ook met jullie scooters? Misschien ligt het aan mij ;-)
 
Ligt dus niet aan mij :) Toch is het merkwaardig. Op de motorfiets had ik daar veel minder last van. Op de motorscooter is het zo dat zodra ze je in de smiezen hebben gaan ze ineens veel harder en agressiever rijden. En ik doe echt niks raars...Ik rij echt doodnormaal. Ik had daar met de DT300i ook iets minder last van naar mijn idee, maar dat komt misschien omdat dat model iets meer op een motorfiets lijkt van afstand....
 
4750€ is inderdaad de prijs in Belgie.
Ik heb weinig last van auto's omdat ik er rekening mee hou dat het kan, dus zeker defensief rijden.
Bertocello
 
Ligt dus niet aan mij :) Toch is het merkwaardig. Op de motorfiets had ik daar veel minder last van. Op de motorscooter is het zo dat zodra ze je in de smiezen hebben gaan ze ineens veel harder en agressiever rijden. En ik doe echt niks raars...Ik rij echt doodnormaal. Ik had daar met de DT300i ook iets minder last van naar mijn idee, maar dat komt misschien omdat dat model iets meer op een motorfiets lijkt van afstand....


Heel bekend fenomen.
Als n motorrijder n motorscooter in de gaten krijgt die voorhem rijdt, zal hij er alles an doen om deze in te halen.
Ook als dit gevaarlijk is of niet mag zoals doorgetrokken strepen.

Ze halen me op punten in waarvan ik denk moet dat nou, om vervolgens af te slaan.
Als ik op mn motor reed gebeurde dat nevernooit.

Aan de andere kant....als ik n motor zie waarvan ik denk dat ik m aan kan, ga ik er ook voor haha!
Maar geen gevaarlijke of illegale dingen
 
of deze je dringt voor bij het stoplicht tussen 2 auto's en voordat het licht op groen is gaan ze al half rijden omdat ze bang zijn dat je eerder weg bent....wat ook zo is
 
De prijs in België is nog goedkoper als in Italië/Spanje want daar kost hij 5200 euro.
Ik dacht altijd dat hij juist in België/Luxemburg/Frankrijk iets duurder was als in Italië/Spanje...kennelijk niet dus :)

Wat wel onacceptabel is in Belgie/NL. zijn de prijzen + soms ook levertijd voor Kymco onderdelen, maar geen nood aan de man, de DT 350 wordt ook in Duitsland door importeur MSA geleverd, en dat betekend dat het alleen nog een kwestie van tijd is voordat de DT 350 onderdelen ook op " kymco-ersatzteilshop.de" te koop worden aangeboden.

Afgaande op mijn ervaringen zal dat nog enkele maanden duren maar dan vervolgens kan je alles bestellen voor 9 euro verzendkosten en heb je het met een dag of 5 in huis.
Elke via MF ingelichte Kymco rider in België/Nederland zou moeten kunnen weten dat dit de enige echte vriendelijk geprijste bestel route voor onderdelen is.
Zodra de parts leverbaar zijn zal ik er uiteraard melding van maken in dit topic.

Afterparts onderdelen van b.v. Malossi/Polini/J-Costa zoals sportvario's, koppelingen, vering etc. etc. zijn wel al vollop leverbaar, dit komt voornamelijk doordat de meeste aftermarket onderdelen 1:1 uitwisselbaar zijn met de voormalige DT300 en andere Kymco 300cc modellen.

Op een foto zoals hieronder van de DT350 met op de voorgrond de doos van de J-Costa
hoeft dus alleen nog maar de text uitgebreid te worden met : DT350. ;)

image.php


De DT 350 wordt sinds begin 2016 ook geleverd in Japan, Kymco verkoopt in Japan pas sinds 2002, maar nu met de DT 350 schijnen ze zeer goed in de smaak te vallen bij de Japanners.
Niet alle modellen van Kymco worden in Japan verkocht/geleverd, dus het is best wel uniek dat de DT350 daar wel in de verkoop gaat.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn Kymcodealer (waar ik ook mijn Sym Symphony st kocht) zijn ALLE onderdelen door de invoerder (Kymcolux) in 48 uur leverbaar. Op een Duits Kymco forum las ik herhaaldelijk dat voor de Downtown moeilijk is om onderdelen te krijgen volgens de officieel weg, d.w.z. langs de dealer om. Downtown 300 i / 350i - www.Zzip.de
Bertocello.
 
Afgaande op alle ervaringen o.a hier op MF en voornamelijk op mijn persoonlijke ervaringen in de afgelopen jaren en juist in jou land België leert dat het vaak niet zo is als het jou wordt voor geschoteld.
Dat het in Duitsland moeilijk is om aan onderdelen te komen bestrijd ik ook en is helemaal niks van waar, en complete onzin, mogelijk hebben wat simpele zielen ergens op fora wat opgeschreven die jij hebt gelezen.

Sorry maar mijn knowhow/berichtgeving staat 100% haaks op jou bewering.

Mvg. Jan

p.s.
De kneep zit hem voornamelijk in het feit dat officieel Kymco + onderdelen importeur 'MSA' uit Duitsland als enige zijn onderdelen wel zonder tussenkomst van dealers online via webshop verkoopt.'
Dit systeem is in NL niet mogelijk en is afgeschermd door de importeur, de importeur voor NL. levert namelijk alleen onderdelen aan dealers, het zelfde geld voor de importeur België/Luxemburg/Frankrijk.
Hier zijn zelfs in het verleden hele rechtzaken over geweest, zo moest bijvoorbeeld Easyparts
een aantal jaren geleden afgedwongen bij de rechter zijn verkoop van Kymco parts staken omdat Kymco NL het niet wilde hebben dat 3e ook OEM parts gingen verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Zopas terug van het auto & moto salon van Brussel.
Een paar foto's genomen van de nieuwe exclusive uitvoering van de Downtown.
Zag er wel een indrukwekkend scootertje uit.
En een fijne prijs voor het salon ook: 4690 euro, alles erop en eraan.
Dan toch maar geen Honda kopen???


iCloud Photo Sharing
 
Joepie! Mijn windscherm is binnen! Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Idd heel mooi scherm. Alleen heb ik een vraag wellicht dat een van jullie dat weet. De zwarte lijst om het OEM scherm zit aan de voorkant vast met een soort van plastic doordruk nagel. Geen schroef. Dat had ik namelijk verwacht. Hoe haal je die eruit? Ik wil niet te veel kracht gebruiken. Kun je die er zo uit wippen of moet ik kracht zetten aan de achterkant? Graag hoor ik van jullie! Web engine?

cheers
 
Terug
Bovenaan Onderaan