Kymco DownTown 350

Zo, weer tijd voor kleine update. De DT350i heeft een 1000 km beurtje gehad. Ik heb gevraagd of ze het stationair even willen bekijken - die liep zo'n 1800 tpm. Ze hebben het iets lager kunnen krijgen - Injectie motoren daar valt niet zo veel aan af te stellen is de reactie. Hij loopt nu 1500 a 1600 tpm stationair. Nu is de teller ook niet echt makkelijk af te lezen, maar het is Prima zo. Motorblokje loopt soepel, voor mijn gevoel iets feller. Zal wel tussen de oren zitten. Ik ga binnenkort eens de topsnelheid opzoeken, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Wat ik wel merk is datie soms wat moeilijker start, terwijl er genoeg spanning op de accu staat. Dat had de DT 300i ook. Kymco kwaal? Je moet ook iets gas geven, anders gebeurt er niet veel. Bekend? Tot zover

cheers
 
zit `m dat niet in die standaard afstelling van rond de 1800?
Misschien een bewuste keus geweest van de fabrikant?.....de gulden middenweg voor alles? :')
 
Stationair op 1500 a´ 1600 is zoals het hoort te zijn, dus dat is goed afgesteld.
De diagnose tool van Kymco kan de tpm. gewoon na behoeve afstellen en dat hebben ze dan ook gedaan.
De Kymco diagnose tool heeft ook verborgen afstel opties die niet toegankelijk zijn voor jou groenteboer, afgaande op jou verhaal doelen ze daar op. Echter hebben ze precies gedaan wat je wensen waren dus is dat zover voldoende.

Zelf eigenlijk nooit start problemen gehad met mijn Kymco´s, ik zit ook nooit aan de gashandel, brommer staat wel altijd binnen en dat kan soms wel het verschil maken.
Ik rij ook wel altijd met de voorgeschreven olie namelijk: SAE 5W-50 vol synthetisch GSJ (API serviceclassificatie), dat is de zelfde olie die er ook weer bij jou in hoort te zitten, maar zit die er ook in?
Restant carter olie a' 0,7 liter ook netjes mee naar huis gekregen?

Misschien is het leuk voor de statistieken om nog even te vermelden wat je hebt betaald voor deze beurt.
Ik heb toen bij mijn Xc400 de eerste 1000 km. beurt gratis gehad, maar dat is niet altijd voor iedereen vanzelfsprekend... een MF lid in België betaalde voor de zelfde servicebeurt rond de 100 euro
Kymco's eerste beurt prijzen ongeacht 280/300/400/500cc variëren normaliter tussen de 60 en 110 euro.

1000 km beurt houd in:
Olie-filter wissel
Carter Olie wissel ± 1,3 liter
Transmissie olie wissel ± 200cc (SAE 75W/90)
Diverse afstellingen controleren zoals:
gashandel, voorvork speling, vrij loop van wielen, en banden spanning & eenmalig aan de
diagnose tool hangen om ABS, tpm, 'tilt-switch', carter-ontluchting en dergelijke te controleren.

Mvg Jan

image.php
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik weet dat mijn Groenteboer Motoport Wateringen niet een van de goedkoopste is. Dat blijkt ook nu weer als ik jouw prijzen hoor Web...Ik heb 112 Euries betaald voor de 1000 km beurt. Dit houdt in: Nieuw oliefilter, motorolie en cardanolie verversen (ze rekenen dat in dl - dus ook geen restant terug gekregen), banden op spanning zetten, smeermiddelen en klein materiaal. Ik heb geen flauw idee welke olie ze hebben gebruikt, dat valt niet uit de nota op te maken. Op zich is het wel een fijne zaak, dat Motorport, ik kom daar al een tijdje. Maar ik moet toegeven dat ik er wel eens aan gedacht heb om voor een andere Kymco dealer te kiezen voor onderhoud. Maar of er zaken zijn die echte veel goedkoper zijn in omgeving DH betwijfel ik, of zijn er wellicht lezers die dat wel weten?
 
Nou, ik weet dat mijn Groenteboer Motoport Wateringen niet een van de goedkoopste is. Dat blijkt ook nu weer als ik jouw prijzen hoor Web...Ik heb 112 Euries betaald voor de 1000 km beurt. Dit houdt in: Nieuw oliefilter, motorolie en cardanolie verversen (ze rekenen dat in dl - dus ook geen restant terug gekregen), banden op spanning zetten, smeermiddelen en klein materiaal. Ik heb geen flauw idee welke olie ze hebben gebruikt, dat valt niet uit de nota op te maken. Op zich is het wel een fijne zaak, dat Motorport, ik kom daar al een tijdje. Maar ik moet toegeven dat ik er wel eens aan gedacht heb om voor een andere Kymco dealer te kiezen voor onderhoud. Maar of er zaken zijn die echte veel goedkoper zijn in omgeving DH betwijfel ik, of zijn er wellicht lezers die dat wel weten?
koude garage of buiten veroorzaakt start problemen met dit weer.
 
Tsja, hij staat altijd binnen, verwarmd. Hij start wel altijd, maar vaak pas bij een tweede keer (met koude motor). Ach het is niet echt een probleem, het valt me gewoon op. Zolang hij maar blijft starten ;)
 
Ik heb het nog even na gekeken:
MF'r "Kymco Xciting" uit België betaalde 115€
Ik had de max. prijs met 110 euro voor de 1000km beurt enigszins uit gemakzucht nog 5 euro te laag ingezet ;)

De 1000km. beurt is qua arbeid ±45 minuten.
Qua materiaal: Oliefilter, Motor-olie (per Dl.), Transmissie-olie + klein materiaal is maximaal 35 euro...werk je met liters dan totaal 42 euro via webshop

Ik had het stickertje van die zaak reeds op je voor spatboard zien zitten.
5W50 hebben ze daar in de regel niet, misschien nu wel ? Of per filiaal verschillend ?
Meestal gebruiken ze daar 10W40, en zeggen ze dat dat ook kan en prima is...eerlijk gezegd kan dat ook wel, maar ik heb toch liever gewoon wat er in moet.
Puloline en Eurol leveren de 5W50 olie met de juiste specificaties, voor de Kymco 280/300/400/500cc maar 5W50 hebben de groenteboeren in de praktijk praktisch niet op voorraad of zelfs nog nooit in huis gehad, terwijl er wel altijd wel een flinke voorraad 10W40 aanwezig is.

De volgende Kymco kan je ook gewoon bij een Kymco pilot (brommershop) bestellen dat scheelt vaak ook al in de afleverkosten, daarnaast ook wel eens wat toegankelijker.... b.v. meekijken/meedenken en dergelijke.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag in de druilerige regen de Downtown 350i opgehaald bij de dealer. Helemaal vol getankt en voorzichtig een 40 kilometer rit gemaakt, de weg was nat en dit in combinatie met nieuwe banden is geen feest om mee te rijden.
Eerste indruk, .... een stuk minder stabiel dan de Integra, en je zit meer "in" de scooter dan erop.
Gisteren ook het hoge Givi scherm besteld en ik ben benieuwd of dat zo zijn invloed heeft op de stabiliteit.
Ik hoop morgen een foto te posten.
Bertocello
 
Vandaag in de druilerige regen de Downtown 350i opgehaald bij de dealer. Helemaal vol getankt en voorzichtig een 40 kilometer rit gemaakt, de weg was nat en dit in combinatie met nieuwe banden is geen feest om mee te rijden.
Eerste indruk, .... een stuk minder stabiel dan de Integra, en je zit meer "in" de scooter dan erop.
Gisteren ook het hoge Givi scherm besteld en ik ben benieuwd of dat zo zijn invloed heeft op de stabiliteit.
Ik hoop morgen een foto te posten.
Bertocello
nieuwe banden in de regen is nooit fijn,denk dat je op een droog ritje een veel betere indruk krijgt ,veel plezier ermee hij is in ieder geval wel heel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Ja jammer van dat weer, een brommer ophalen met zonneschijn is een stuk aangenamer.

idd. zit je in de scooter, dat heeft mij overigens eens een hoop letsel gescheeld, ik werd frontaal aangereden en had op een conventionele motor zeker een paar gebroken benen gehad...nu niks

Bandjes zijn dacht ik van Kenda, nu ken ik dat merk al een jaartje of wat en vindt eigenlijk: Kenda> Kenie, en Maxxis is overigens net zo erg.
Spoorzoekers zijn het, daar kan een padvinder niet tegenop.
Een paar "Metzelers Feel Free Wintec's" horen er onder, pas dan heb je wegligging met zo'n DT350


Geluk gewenst met de nieuwe scooter Bertocello
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op redelijk droog wegdek reed ik al veel meer ontspannen, bij tijd en wijle zelfs gezwind door de bochten, echt leuk om een lichtere fiets te rijden.
Na 140 kilometer meet ik een verbruik van 5 liter , dat is 3,57 liter/100 km.
dit is hem
x796MaR.jpg

Bertocello
 
De Downtown is bijna half ingereden (400 km) en tot nu ben ik erg tevreden. Hoe meer ik er op rijd, des te meer heb ik het gevoel dat het hele plaatje klopt, dat de Kymco heel harmonieus aanvoelt, zowel op stuurgedrag, in bochten ( valt met minimale inspanning precies op koers )en zithouding. Het geheel nodigt eigenlijk uit om er stevig tegenaan te gaan, nog even geduld dus.
Wel heb ik al het hoge GIVI scherm gemonteerd, eerste conclusie , HET IS TE HOOG! ik kan er nog wel doorheen kijken maar het word natuurlijk gevaarlijk als het gaat regenen. Dit wil ik niet en besluit na nog een proefrit om 7 centimeter te amputeren, die lukt prima met een 125mm slijptol met ultradunne schijfjes.Niet van profesioneel te onderscheiden.
cpafwVY.jpg

Nu kan ik net enkele centimeters over het scherm kijken, mijn lichaamslengte is 180 centimeter met in verhouding redelijk lange benen, iemand van 175 centimeter met "normale" lichaamsverhoudingen zal er ook bij gelijke amputage overheen kunnen kijken.
Al bij al oogt het GIVI scherm toch alsof het erbij hoort.
Het benzineverbruik is nu 3,58 liter/100km.
sfYhbWd.jpg

Bertocello
 
Positieve geluiden, goed hoor :)
Ook ter illustratie perfecte foto van jou zithoogte achter het Givi scherm.
Ik heb ook wel eens succesvol een decoupeerzaag in een scherm gezet.

Prettig weekend gewenst.

Hier nog een paar leuke DT350 fotootjes van Jorsindo scooter forum > Taiwan

image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een kleine update: Topsnelheid. Ik kon op het traject waar ik dat uit teste niet lang aan het gas blijven hangen vanwege te veel verkeer dus ik weet niet of er nog meer in zat. Ik kwam niet verder dan de 150 km per uur op de teller (de snelheidsmeter is niet echt goed af te lezen). Ik weeg 78 kg, de weg was redelijk vlak en er stond weinig tot geen wind. Hij is iets sneller als de DT300, maar echt veel scheelt het niet. Met fikse tegenwind zal het met 140 ook wel gedaan zijn denk ik. Voor mij snel genoeg, maar als je echt harder wilt dat moet je toch echt richting de 400 klasse of hoger. Misschien dat een Beverly 350 nog wat harder gaat.

cheers
 
Ik geloof dat ik rond de 137km per uur op gps reed op mijn DT300, ik schat de DT350 in op
± 5km per uur harder als de max. snelheid van een DT300, dus dat kan wel zo'n beetje kloppen.

De Bev 350 zal zeker iets harder gaan, das immers o.a. door de natte koppeling best een subliem model,
en heeft bijna 10cc meer cilinder inhoud.
Qua gewicht schelen ze niet veel, hooguit enkele kilo's in het voordeel van de BEV.

Met de Xc 400 kan je ± 153 @ gps rijden, rommel je er nog een beetje aan zoals ik heb gedaan, dan kan je uitkomen op ± 159km @ gps.
 
Laatst bewerkt:
@ jep. Ik geloof dat de BV350 153 km/h op de GPS gaat. Maar wie doet dit? Ik rij op de teller af en toe 140 km/h, voor mij wel zo'n beetje de max. op de BV350 (hoog scherm).

Mish
 
Bijna alle 400 cc rijdeden tussen de 150 en 155 gps. Wat dat betreft is de bev350 inderdaad een geweldige prestatie scooter met zijn 330cc en 153gps daarmee is hij letterlijk meer een 400 dan een 300 scooter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan