Suzuki Srad benzinekraan

S-360

MF veteraan
13 okt 2010
1.243
0
Veenendaal
Hallo mede mfers,

Al een tijdje ben ik bezig mijn srad 600 met carburateurs weer aan de praat te krijgen.

Ik was er achter gekomen dat de vacuüm brandstof kraan constant door liep.

Dus heb ik een revisie set gekocht en gemonteerd. Maar.... hij loopt nu druppelend door en hij lekt door een gaatje van 1mm die aan de boven kant van het membraan zit van de benzinekraan.

Dat gaatje is wel gewoon origineel, alleen weet ik niet waar het voor dient.

Het iemand mij uit leggen wat hier mis gaat?

Ik heb het membraan ook op verschillende manieren gedraaid maar ik weet zeker dat ik hem op de juiste manier gemonteerd heb zitten.
 
Wat heb je gekregen in die revisie set?
2x O ring, Membraan+veertje, en een rubber met gaten?
Nu doe ik een gok, en heb jij geen nieuw membraan gehad/genomen?
Als er benzine uit dat gaatje komt ben ik bang dat het membraan stuk/lek is en er ook benzine uit je vacuum slangetje komt?

Sorry voor de vragen, maar ik kan je kraantje vanaf hier niet zien natuurlijk.
 
Membraan is ook vervangen, samen met een nieuw veertje en 4 boutjes en afdichting tank.

Het gaatje zit ter hoogte van de toevoer slang op de kraan. Het lijkt net of hij niet goed afsluit en daarom zowel via het gaatje en via de slang ietsjes lekt.

Maar ik vraag me af hoe dit kan? Lijkt me dat hij niet goed het membraan dicht drukt terwijl alles nieuw is.
 
Membraan is ook vervangen, samen met een nieuw veertje en 4 boutjes en afdichting tank.

Het gaatje zit ter hoogte van de toevoer slang op de kraan. Het lijkt net of hij niet goed afsluit en daarom zowel via het gaatje en via de slang ietsjes lekt.

Maar ik vraag me af hoe dit kan? Lijkt me dat hij niet goed het membraan dicht drukt terwijl alles nieuw is.
 
is het deze ?

1987EX500A1US_F2410.gif
 
Wat ik eigenlijk zoek is een tekening waarop ik precies kan zien hoe hij is elkaar hoort.
Als ik het zo zie, zijn er niet veel mogelijkheden om het fout te monteren (hoewel alles kán natuurlijk).

7244072.jpg


Ik kan het even niet nakijken (heb even geen gsxr600 staan), maar is de hele kraan uit één deel? Of is het tuutje voor aansluiting brandstofslang in de behuizing geperst?

$T2eC16F,!zoE9s5nc3GoBSOLVgiPL!~~60_35.JPG
 
Membraan is ook vervangen, samen met een nieuw veertje en 4 boutjes en afdichting tank.

Het gaatje zit ter hoogte van de toevoer slang op de kraan. Het lijkt net of hij niet goed afsluit en daarom zowel via het gaatje en via de slang ietsjes lekt.

Maar ik vraag me af hoe dit kan? Lijkt me dat hij niet goed het membraan dicht drukt terwijl alles nieuw is.


Moeilijk te zeggen zo wat er mis is, misschien verkeerde revisie setje, misschien iets vergeten, misschien verkeerd opgebouwd.

Blijkbaar zit er toch iets fout anders had hij niet gelekt, ff uit elkaar halen en checken of alles juist is opgebouwd, evt met foto's voor ons ;)
 
Membraan omgedraaid met veertje op punt?
Weet niet of het bij deze past, maar heb er al eens 1 zo binnen gekregen van knutselaar.

Tekening van Aspencade is duidelijk ook vergroot..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan