Bij 5500 toeren knallende uitlaat en wil niet sneller

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
GS1000 Fiets met CDI ontsteking van een 850.
Machine heeft net een nieuwe koppakking.
Carbs hebben zijn ultrasoon gereinigd en hebben een revisiesetje gekregen, daarbij vlotterhoogte opnieuw afgesteld.

Machine is nog niet op de weg geweest, maar bij het testen in de garage en warm laten worden Tot 5500 geen probleem, daarna begint bij meer gas de uitlaat van Cil 1 of 2 te knallen en wil hij niet harder, pas bij flink meer gas schiet ie omhoog.

Ik heb de zoekfunctie al gezocht maar zo te horen een rijk mengsel. Klopt dat en hebben de pilotschroeven hierop invloed . Schuifcarbs met 2 naalden.
full
 
Laatst bewerkt:
De pilot schroeven ga je het in ieder geval niet mee redden. Ik zou er eerst eens mee gaan rijden om te kijken wat hij onder belasting doet. Onbelast zegt niet zo heel veel...
 
GS1000 Fiets met CDI ontsteking van een 850.
Waarom?
Machine heeft net een nieuwe koppakking.
Carbs hebben zijn ultrasoon gereinigd en hebben een revisiesetje gekregen, daarbij vlotterhoogte opnieuw afgesteld.

Machine is nog niet op de weg geweest, maar bij het testen in de garage en warm laten worden Tot 5500 geen probleem, daarna begint bij meer gas de uitlaat van Cil 1 of 2 te knallen en wil hij niet harder, pas bij flink meer gas schiet ie omhoog.

Ik heb de zoekfunctie al gezocht maar zo te horen een rijk mengsel. Klopt dat en hebben de pilotschroeven hierop invloed . Schuifcarbs met 2 naalden.
[afbeelding]
Heeft het eerder wel ok gelopen?
Zo ja: wat is er gedaan of gebeurt vlak voordat het euvel de kop op stak?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
had de zelfde symptomen,
- had zelf last een draadbreuk in de kabels die een van de injectoren aanstuurde
- en een vacuüm slangetje welke niet goed afgedopt was (valse lucht)

Snap dat je geen FI hebt, maar hoop dat je er wel iets aan hebt.
 
@ Bolski, ik typ te snel.
@Speedphreax. misschien dan vlotterhoogte, ik heb nog geen u buisjes gebruikt, alleen met schuifmaat de hoogte ingesteld.
@vroembert, De vervroeging werkt heb alleen geen nog graden/rpm gekeken.
@ Martel; koppakking ivm olielek rubber distributie. Carbs ivm 14 jaar te hebben stil gestaan. Carbs revisieset ; gedachte na 30 jaar mag dat.
Niet op de weg: wachten op progressieve voorveren.
@Daan72. vacuüm, ik zal eens pilotstarter gaan spuiten, de haarlak methode? is dat bij stationair? injectoren heeft deze machine niet.
@BolletjeBas; dat is toch niet? De fabrikant gebruikt ook stekers.

Al vast bedankt voor het mee denken.

Peter
 
Ik zit nog even aan de vervroeging te denken, heeft de cdi geen ingebouwde vervroegingscurve, die samen met de mechanische vervroeger van het 1000 blok voor een veel te vroeg komende ontsteking zorgt bij hogere toerentallen ?
 
Ja universele shit. Geen fabrikant gebruikt deze.

Maar Peter, hij heeft (nogmaals) in Augustus goed gelopen staat in 3 topics geleden van je.
Wat is er intussen mee gebeurd? (behalve de gebroken magneet)
Heb je dezelfde dempers erop? Ik zie van die korte zwarte pijpjes zitten als demper?
Nog steeds niet je vervroeger gecontroleerd op juiste werking? Is in je vorige topic al gemeld kerel.
Is mechanisch en kan blijven plakken zwakke veertjes door roest of wat dan ook.. Ook kreeg je de ontsteking niet juist afgesteld in je vorige topic, is dat nu wel zo?
Vind je het niet vreemd dat er telkens bougies de geest geven, dat knallen in je uitlaat (detoneren) sloopt ook bougie's de neus van de bougie kan breken/scheuren, en dan kan deze wel buiten de cilinder leuk vonken, maar doet hij dat ook onder belasting? Vonkt deze dan nog wel op top inplaats van binnenin? En weet je zeker dat de nokassen op tijd staan?

Ik denk dat je dezelfde vragen gaat krijgen in dit topic als in het vorige...
 
niet je cdi kapot? had bij mijn motor ongeveer zelfde klachten. tot 3500 toeren goed. dan leek het of de motor begrenst was en kwamen en ook vlammen en klappen uit de uitlaat. nieuwe cdi gemonteerd en was goed. daarvoor had ik ook carburateurs schoongemaakt, benzinekraantje gefixt, bobines vervangen, bougies/kabels, noem maar op. en als laatst was het dus de cdi.
 
@vroembert: De complete ontsteking van een GS 850 is 1 op 1 overgezet (behalve de bobines). Dus vervroeger, CDI en pulsgevers.
@zot, euhm misschien ben ik een beetje te impulsief. maar ik dacht dat dit een carb probleem is, en dat ging over kapotte pulsgevers. (Er is toen meteen een andere CDI opgekomen.)
@ Ruud, ik ben jammer genoeg niet de bestuurder.
Dus : Koppakking, Carburateurs, en na het controleren vd ontsteking tijdstip (dag later) ging de motor opeens op 2 cilinders lopen. Toen kwam het verhaal met de pulsgevers /CDI/ Bougies.
Ik zal de vervroeger eens schoonmaken en dan tijdstippen meten.
Nokkenas staat goed.
 
Zo te zien: is op foto 1 de schroef waarmee je meer brandstof kunt geven, foto 2 is de schroef voor lucht.. Stationair afstelling iswm gasnaald.
Werken niet bij gas open hoor. Daar neemt je hoofdsproeier het over.
 
@vroembert: De complete ontsteking van een GS 850 is 1 op 1 overgezet (behalve de bobines). Dus vervroeger, CDI en pulsgevers.
@zot, euhm misschien ben ik een beetje te impulsief. maar ik dacht dat dit een carb probleem is, en dat ging over kapotte pulsgevers. (Er is toen meteen een andere CDI opgekomen.)
@ Ruud, ik ben jammer genoeg niet de bestuurder.
Dus : Koppakking, Carburateurs, en na het controleren vd ontsteking tijdstip (dag later) ging de motor opeens op 2 cilinders lopen. Toen kwam het verhaal met de pulsgevers /CDI/ Bougies.
Ik zal de vervroeger eens schoonmaken en dan tijdstippen meten.
Nokkenas staat goed.
Je hebt al best veel gedaan.
Veel ook gewoon op de gok, zomaar.

Dat betekent dat het euvel eigenlijk overal kan zitten.
En dat betekent weer dat je ALLES moet nalopen, controleren en 100% zeker moet waten dat het goed is.
 
@Ruud , dus die 2 naalden zorgen samen voor de pilot, verdikkeme , standen wel opgeschreven maar hoe stel je zoiets überhaupt af zonder mengselmeter. Volgens mij is er namelijk aan de luchthoeveelheid gedraaid.
Ik heb ergens gelezen inderdaad dat de hoofdsproeier het overneemt bij 15% gas-open?
Als ik het dan beredeneer zou jij dus gaan verzuipen? zodra de hoofdsproeier het overneemt.
Maar ik zal eerst gaan toewijden op die vervroeger zoals je zei..

Hopelijk heeft HerrJohann geen gelijk, daar zou ik zeer van balen, net een ander CDI erop ivm dat lopen op 2 cilinders.

@Martel, ik zal proberen alles weer te checken.
Alleen die ontsteking opeens gaf roet in het eten. Tijdstip van Carburateurs had inderdaad beter gemoeten. Niet alles tegelijkertijd.
 
Laatst bewerkt:
Je denkt veel te ver vooruit kerel...
Eerst zorgen dat je zeker weet dat je ontsteking naar behoren werkt, werkt die goed en naar behoren dan ga je weer 1 stapje verder..
Je maakt er zelf een chaos van op den duur.

Dat hebben er al meerdere tegen je gezegd en aangegeven.
Werk stap voor stap, anders doet je motor het in 2020 nog niet goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan