luchtmengselschroef bs36ss carburateur suzuki gn 400

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
Wie kan mij even op weg helpen?
Het lijkt niet uit te maken hoeveel ik hem in of uitdraai. Helemaal in loopt hij iets harder lijkt me maar bougie zo zwart als t maar kan...

in is toch rijker want minder lucht of heb ik het mis?
 
Oké, benzinemengselschroef dus. Uitdraaien is rijker, indraaien armer.
Verklaard waarom hij helemaal in iets beter liep.

Heb open filter en vrij open uitlaat dat zou ten opzichte van standaard om een rijkere afstelling vragen. ..
hij krijgt als ik de bougie lees zat.
 
Choke is met uittrek schuifje en sinds rebild niet meer gebruikt. Alles volledig schoon gemaakt destijds
full

full

full

full
 
Als ik de benzinemengselschroef in zou draaien wordt het mengsel armer. Helemaal in zou niet goed zijn. Dan is het dus: niet goed afsluiten van mengselschroef, vlotterhoogte te hoog of choke defect.

Choke dacht ik niet.
Vlotterhoogte niet gewijzigd misschien al geknoeid voor mijn bezit
mengselschroef reageerde wel jets bij dicht draaien.......


morgen ff checken. Helemaal in en tijdje laten lopen, kill switch en bougie check.

Nog tips?
 
Ja das duidelijk. Standaard is 132,5 hoofdsproeier, eerst 150 geprobeerd maar dat was iets te veel denk ik gezien het gebruik nogal fors was en hij nogal pluimde uit de uitlaat.

heb er momenteel 146 in zitten, hij loopt verder ook prima maar als hij stationair liep en afsloeg kreeg ik hem ni meer aan. Bougie vet.
 
Ja das duidelijk. Standaard is 132,5 hoofdsproeier, eerst 150 geprobeerd maar dat was iets te veel denk ik gezien het gebruik nogal fors was en hij nogal pluimde uit de uitlaat.

heb er momenteel 146 in zitten, hij loopt verder ook prima maar als hij stationair liep en afsloeg kreeg ik hem ni meer aan. Bougie vet.
Hoofdsproeier zou niet van belang moeten zijn voor stationair draaien.

Stationair sproeier wel, net als de mengselschroeven.

Misschien kun je er eerst voor zorgen dat die allemaal ok staan, en dan verder gaan.

Het feit dat je ook de choke niet hoeft te gebruiken, zegt al wat over de stand van de carb voor stationair.
 
Originele stationair sproeier, zou niet te groot mogen zijn naar verwachting icm Luchtfilter en uitlaat.

Ik verwacht dat de benzinemengselschroef niet geheel afsluit ofzo. Ga nog eens proberen, helemaal dicht zetten en dan een tijdje laten lopen om vervolgens de bougie te bekijken. Hoop dat dan meer duidelijk wordt.
 
Per ongeluk je gasnaald verzet met schoonmaken?
En sorry maar als dat een immi luchtfilter is, Is de binnenkant zo'n dikker rubber rand die tegen de carb gedrukt zit? Ja? dan werkt je stationair afstelling ook kmp.. Alsof je met een vogelnest in je originele filterhuis zit. Altijd gemieter met zulke dingen en nooit af te stellen door het hele gebied.
 
Nou het kan wel, maar de ene powerfilter is het andere niet.
De goedkope versie heeft een te dik rubber met te kleine opening die tegen de carb aan word gedrukt, waardoor je eigenlijk een 2e venturi maakt.
De duurdere en de K&N hebben dat niet en is de doorgang van de trechtervorm die het hoort te hebben vrij van hindernissen.
Het hele systeem word er door belemmert als de maat te klein is omdat hij dan zelf al meer brandstof aan gaat zuigen ivm lucht... Ook zijn die voordelige/goedkope filters gewoon niet goed als filter, je kijkt er dwars doorheen, terwijl ze veel te klein zijn om volledig lucht te kunnen geven bij vol gas.
 
Hmmm. Was het verschil t.o.v bijvoorbeeld knn filter? Rubber ring sluit behoorlijk aan namelijk. Hij krijgt dus constant veel lucht, waardoor zou het niet willen lukken vraag ik me dan af. Waarom is het kmp of is dat met alle open filters zo?

Let me know
 
Hoofdsproeier zou niet van belang moeten zijn voor stationair draaien.

Stationair sproeier wel, net als de mengselschroeven.

Misschien kun je er eerst voor zorgen dat die allemaal ok staan, en dan verder gaan.

Het feit dat je ook de choke niet hoeft te gebruiken, zegt al wat over de stand van de carb voor stationair.
:^
Huidige stationairsproeier is te klein. Je kunt hem wel meer of minder bypass geven, maar hij blijft te klein.
 
Simpel te controleren, trek het filter er af en kijk hoe hij dan loopt en reageert op de schroef...
Niet in een zandstorm doen he? Zonde als je blok weer open moet voor zuigers en wand.
Reageert hij dan wel goed is het simpel, koop een goed filter. Kost wat maar heb je ook wat.
 
Werkt het niet, zou ik ook eens kijken (zoals al eerder aangegeven door Zero) of het rubber o ringetje die in de choke knop zit wel goed en heel is.. Die geven ook wel eens n probleem.
 
Halflive/martell ? Waarom dan te kleine stationair sproeier?

Mag graag verschillende verhalen aanhoren om dan zelf verder te gaan zoeken. Daar is het forum toch ook voor ;)
Je bent aan het gokken, gissen en aannemen.

Daardoor wordt dit een lang topic, en duurt het nog langer voordat je motor loopt zoals het hoort.

Daarbij heb je te weinig kennis van zaken, waardoor je conclusies sowieso al niet kloppen.

Begin aub bij het begin. En dan stap voor stap controleren en uitsluiten.
 
Martell, dat ga ik ook zeker doen. Maar had graag een logische redenering gehoord ipv de conclusie trekken dat ik te weinig kennis van zaken. Daarom vraag ik hier ook om advies zodat ik weer verder kan en meteen wat bijleer.

Ik zou graag horen waarom de stationair sproeier te klein is terwijl de bougie juist te rijk aangeeft.

Als daar een onderbouwing voor is zou ik het graag willen weten. Aldoende leert men toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan