CBR1000RR '04 optische revisie

CrackeRR

MF veteraan
11 nov 2014
1.236
0
omg. Helmond
Hallo allen,

Ik ben een maand geleden geslaagd voor mijn rijbewijs en heb meteen onderstaande motor gehaald
full

Na een paar mooie zonnige weekenden heb ik besloten te motor uit elkaar te halen om veel delen te laten poedercoaten/anodiseren etc.
Omdat ik ook het frame blauw wil laten poedercoaten moet de motor dus helemaal uit elkaar en daar ben ik vorige week dus mee begonnen:
full

full

full


Ik zal de komende dagen wat meer toevoegen als ik wat meer tijd heb en jullie daarna op de hoogte houden van het project. Zaak is nu zsm het frame en de wielen gereed te maken voor het poedercoaten..

tips/reacties zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Zo, dat zijn er twee, super.
Wees gerust trouwens, ik hoor het alleen rond de 3000 toeren dus een keer op en neer door de straat en ik weet voldoende.

Ik maak er eerst mijn linkpijp onder, daarna spreken we wel een keer iets af, bedankt beiden in ieder geval!

Even uit nieuwsgierigheid laat je hem nog opnieuw taxeren voor de verzekering of niet.
weet niet of ja all risc hebt.

Gezien het feit je er veel aan veranderd hebt lijkt hij me toch wel iets meer waard dan de gemiddelde cbr.

In oktober heb ik een jaar m'n rijbewijs en kan ik eindelijk van die dure KNMV verzekering af (betaal nu al €29.- WA+diefstal).
In het najaar gaat er een nieuwe kuipset op (en dat wordt tijd ook want deze heeft al erg veel geleden door het vele de-monteren en de kinderen) en dan laat ik hem taxeren+all-risk verzekering.
 
Zo... buislaserwerk is binnen.
Even proberen of de 180° bocht klopt, want dat is de makkelijkste om in elkaar te zetten:
full

full

Klopt als een zwerende vinger...
Nu de rest nog... let the puzzle begin...
full
 
Zo, dat zijn er twee, super.
Wees gerust trouwens, ik hoor het alleen rond de 3000 toeren dus een keer op en neer door de straat en ik weet voldoende.

Ik maak er eerst mijn linkpijp onder, daarna spreken we wel een keer iets af, bedankt beiden in ieder geval!In oktober heb ik een jaar m'n rijbewijs en kan ik eindelijk van die dure KNMV verzekering af (betaal nu al €29.- WA+diefstal).
In het najaar gaat er een nieuwe kuipset op (en dat wordt tijd ook want deze heeft al erg veel geleden door het vele de-monteren en de kinderen) en dan laat ik hem taxeren+all-risk verzekering.
zit op nog net geen 26 met 2 schade vrije jaren.
Moet ik er wel bij vermelden dat er een rechtsbijstand bij zit.


Mooi ding heb je er van gemaakt.
Deze mag op zich best uniek genoemd worden :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk weer, ga je nog wel even mee zoet zijn als ik die onderdeeltjes zo zie. :P

Zo te zien is de firma Bavaria ook nog steeds vertegenwoordigd!

Ja dit gaat nog wel even duren ja Frank....
Bavaria is inderdaad weer van de partij.... iemand moet de kar trekken hè!

zit op nog net geen 26 met 2 schade vrije jaren.
Moet ik er wel bij vermelden dat er een rechtsbijstand bij zit.


Mooi ding heb je er van gemaakt.
Deze mag op zich best uniek genoemd worden :+

Ik heb max. no-claim echter omdat mijn motor veel vermogen heeft i.c.m. net mijn rijbewijs verzekeren niet veel maatschappijen me.. nog een paar maanden en dan zakt die €29.- naar nog geen €10.-..

Ziet er weer goed, lekker bezig.

En klussen doe je idd met bier en shag, keep up the goed work!

Juist...jij snapt 'm...

Heb nog wat liggen k*tten met het moeilijkste gedeelte wat, zoals voorgaande al doet vermoeden, een k*twerk is om passend te krijgen:
full

A lot of work ahead of me...
 
Ziet er stoer uit. Hoe heb je ze nu even aan elkaar zitten? getagged of met plakband? Zal ook een aardig kutwerkje geweest zijn om alle losse onderdelen te snijden denk. Gemaakt van RVS?
 
Ik las in het olietopic dat je bent overgestapt van Castrol naar Bel Ray
Heb dezelfde castrol in mijn blade maar denk om over te gaan op een olie met een hogere
api classificatie.
Twijfel nog tussen motorex en bel ray, ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de bel ray.
 
Heb nog te weinig ervaring met de Belray om een goed oordeel te kunnen vellen maar tot nu toe bevalt hij prima :Y

Gisteren heb ik het lasapparaat mee naar huis genomen en ben ik begonnen met lassen.
Ik heb besloten alles uit de hand te lassen en dus niet in een manipulator om de simpele reden dat ik toch niet alle lassen in een manipulator kan lassen en het verschil tussen uit de hand en manipulator te groot worden. De 180° bocht is inmiddels klaar:
full


Heb elke keer andersom gelast, dus de ene keer met de klok mee, de andere keer tegen de klok in om trekken zoveel mogelijk te voorkomen en dat is goed gelukt, mooi 180° graden.

Vandaag en morgen aan de rest van de uitlaat werken, dit was het simpele gedeelte. Alles wat ik gelijmd heb markeer ik en breek ik weer los om de lijmresten te verwijderen...
 
Netjes hoor, zo te zien heb je secuur gewerkt aangezien de uiteinden mooi vlak op tafel staan.

Ben benieuwd hoe die omhoog lopende bocht eruit komt.

(moet toch weer eens op familiebezoek gaan :P )
 
Laatst bewerkt:
Heb nog te weinig ervaring met de Belray om een goed oordeel te kunnen vellen maar tot nu toe bevalt hij prima :Y

Gisteren heb ik het lasapparaat mee naar huis genomen en ben ik begonnen met lassen.
Ik heb besloten alles uit de hand te lassen en dus niet in een manipulator om de simpele reden dat ik toch niet alle lassen in een manipulator kan lassen en het verschil tussen uit de hand en manipulator te groot worden. De 180° bocht is inmiddels klaar:
[afbeelding]

Heb elke keer andersom gelast, dus de ene keer met de klok mee, de andere keer tegen de klok in om trekken zoveel mogelijk te voorkomen en dat is goed gelukt, mooi 180° graden.

Vandaag en morgen aan de rest van de uitlaat werken, dit was het simpele gedeelte. Alles wat ik gelijmd heb markeer ik en breek ik weer los om de lijmresten te verwijderen...
Mooi gelukt :} :}
Wat voor diameter heeft die pijp eigenlijk? Ziet er groot uit.
 
Zo.. weer een stuk verder:
full

full

Heb hem volgens mijn cad-model in elkaar gezet:
full

en dan passen en kijken of ik voorbij mijn accubak kan komen (want daar was die krul tenslotte voor):
full

full

full


Wie had daar ook alweer zo'n mooie uitdrukking voor??? Ow ja!
I-love-it-when-a-plan-comes-together.jpg


Zo... en nu het vlees voor vanavond gaan marineren.... morgen weer verder.
 
Nou... na 5 uur passen, meten, hechten en aflassen is de belangrijkste hobbel overwonnen:
full

Loopt mooi naast de accubak:
full

full

180° bocht zit mooi in het midden:
full

En vanaf hier nog een paar rechte pijpen om aan te sluiten op het bestaande pijpwerk:
full


Nu lekker zondag vieren met een biertje en genieten van de zon en de kinderen... morgen weer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan