CDI unit verherbedraden en de rest ook...

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.001
53.920
Kampen (Overijssel)
Ik wil me moto gaan verherbedraden, 't is een yamaha R1 uit 1998.
Nu zijn de meeste stekkers redelijk universeel maar op de CDI zit een type dat ik niet ken.
Waar kan ik zo'n stekker krijgen/ kopen?

Nochtans bedankt van tevoren alvast :)
 
Foto
full
 
afknippen en aan je nieuwe kabelboom zetten. dat heb ik bij mijn xrv750 kabelboom ook gedaan voor de cdi en throttle position sensor. zijn te specifieke connectors en daardoor redelijk onvindbaar.
 
Wat is verherbedraden?
Is dat een speciale manier van herbedraden?
Ver her bedraden, als je eerste herbedrading mislukt is en je het over moet doen.
;)

Het was niet mislukt maar het is niet naar m'n zin qua netheid, routing en plaatsing van de aangesloten componenten. Het werkt nu storingsvrij.

Verherbedraden, een variatie op verherverbouwing, familie Doorzon/ firma Biereco.


afknippen en aan je nieuwe kabelboom zetten. dat heb ik bij mijn xrv750 kabelboom ook gedaan voor de cdi en throttle position sensor. zijn te specifieke connectors en daardoor redelijk onvindbaar.

Dat kan natuurlijk ook maar is niet m'n eerste keus.
Toch bedankt.
 
Ver her bedraden, als je eerste herbedrading mislukt is en je het over moet doen.
;)

Het was niet mislukt maar het is niet naar m'n zin qua netheid, routing en plaatsing van de aangesloten componenten. Het werkt nu storingsvrij.

Verherbedraden, een variatie op verherverbouwing, familie Doorzon/ firma Biereco.
Dat kan natuurlijk ook maar is niet m'n eerste keus.
Toch bedankt.
Moet daarvoor je motor op zijn kant ;)
 
Niet om je te ontmoedigen;

Maar het gaat je een fortuin aan connectors, draad etc. kosten
Daarbij komt dat meneer Yamaha best wel goed over de routering nagedacht heeft.
(i.v.m. slijtage door beweging)
Als je dat gaat wijzigen is de kans op storing wel groot.

Waarom niet een goede tweedehands draadboom?
(ik denk zelfs dat je een nieuwe kunt kopen voor het bedrag dat je aan connectoren kwijt bent)
 
Terug
Bovenaan Onderaan