Hoe hot wire ik een suzuki SV650

13 nov 2014
12
0
Krakow
Dag iedereen,

Een tijdje geleden leende ik mijn Suzuki SV650 uit aan een vriend die wou beginnen moto rijden. (Ik woon momenteel in Polen)
Resultaat: hij zette er een crash mee. (schade valt al bij al nog mee, stevig model blijkbaar) En slaagde erbij nog eens in om mijn enige sleutel te verliezen. Ben dan ook de moto gaan ophalen en deze staat nu bij me thuis in Krakow. Zelf rij ik met een CBR 1000 RR maar die staat voor het moment in Belgie. Had dus graag de SV aan de praat gekregen zodanig dat ik hier (in Polen) toch ook vervoer heb voor de maand die ik hier vandejaar nog ben. Vermits de SV aan de oude kant is, steek ik er liever geen kosten in. Origineel sleutel contact van Suzuki is alles behalve goedkoop.

Vond er dan maar niets beter op om het sleutel contact te proberen by passen. Tot nu toe zonder enig succes. (Krijg enkel de lichten aan en daar blijft het bij) Heb wat opzoekwerk op internet gedaan. Ik zou een 100ohm weerstand nodig hebben. (heb ik ondertussen en dient om de anti hot wire beveiliging te omzeilen) En heb het elektrische schema opgezocht.

FAQ: Colored wiring diagram --> all sv650 models - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

Het rare is dat in bovenstaand elektrisch schema er in totaal 6 kabels uit het contact komen. Ik heb er 7..

Alle kleurcodes kloppen, maar heb 1 extra rode kabel te veel..
Mogelijk heeft de eigenaar voor de vorige eigenaar enkele modificaties toegepast, (er zijn nog wat andere zaken die niet standaard zijn, en de vorige eigenaar was een extreme leek op vlak van motoren, vandaar..)
waaronder een extra kabel naar het contact en 2 kabels met dezelfde kleur??

Allesinds na een 3 tal dagen vloeken ben ik zowat de wanhoop nabij en sta ik op het punt om een boor te gaan kopen om mn eigen contact uit te boren.. (zucht)

Ik kan ook perfect bewijzen dat het hier om mn eigen moto gaat, door bev gecensureerde eigendomsbewijs te posten..

Mochten er mensen zijn die hier ervaring in hebben. Elke hulp is alvast geapprecieerd!!!
 
Welkom op MF!
Dag iedereen,

Een tijdje geleden leende ik mijn Suzuki SV650 uit aan een vriend die wou beginnen moto rijden. (Ik woon momenteel in Polen)
Resultaat: hij zette er een crash mee. (schade valt al bij al nog mee, stevig model blijkbaar) En slaagde erbij nog eens in om mijn enige sleutel te verliezen. Ben dan ook de moto gaan ophalen en deze staat nu bij me thuis in Krakow. Zelf rij ik met een CBR 1000 RR maar die staat voor het moment in Belgie. Had dus graag de SV aan de praat gekregen zodanig dat ik hier (in Polen) toch ook vervoer heb voor de maand die ik hier vandejaar nog ben. Vermits de SV aan de oude kant is, steek ik er liever geen kosten in. Origineel sleutel contact van Suzuki is alles behalve goedkoop.

Vond er dan maar niets beter op om het sleutel contact te proberen by passen. Tot nu toe zonder enig succes. (Krijg enkel de lichten aan en daar blijft het bij) Heb wat opzoekwerk op internet gedaan. Ik zou een 100ohm weerstand nodig hebben. (heb ik ondertussen en dient om de anti hot wire beveiliging te omzeilen) En heb het elektrische schema opgezocht.

FAQ: Colored wiring diagram --> all sv650 models - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums

Het rare is dat in bovenstaand elektrisch schema er in totaal 6 kabels uit het contact komen. Ik heb er 7..

Alle kleurcodes kloppen, maar heb 1 extra rode kabel te veel..
Mogelijk heeft de eigenaar voor de vorige eigenaar enkele modificaties toegepast, (er zijn nog wat andere zaken die niet standaard zijn, en de vorige eigenaar was een extreme leek op vlak van motoren, vandaar..)
waaronder een extra kabel naar het contact en 2 kabels met dezelfde kleur??

Allesinds na een 3 tal dagen vloeken ben ik zowat de wanhoop nabij en sta ik op het punt om een boor te gaan kopen om mn eigen contact uit te boren.. (zucht)

Ik kan ook perfect bewijzen dat het hier om mn eigen moto gaat, door bev gecensureerde eigendomsbewijs te posten..

Mochten er mensen zijn die hier ervaring in hebben. Elke hulp is alvast geapprecieerd!!!
 
Ja joh, het stikt op MF van de mensen die ervaring hebben met hoe een motor gehotwaaierd moet worden en overige motordieven.

Het betreft hier dus wel degelijk mn eigen moto..
full
 
de juiste manier is het contactslot eruit halen, meenemen naar een goede slotenmaker en een sleutel op maat laten maken. (liever 2)

kost een paar slotsies oid
 
de juiste manier is het contactslot eruit halen, meenemen naar een goede slotenmaker en een sleutel op maat laten maken. (liever 2)

kost een paar slotsies oid


Bedankt, lijkt me zowat de beste optie ... Beter dan verder beschadigen allesinds!
Deze zaterdag ben ik voor 2 weken in Belgie, kan ik (eindelijk) terug met mn CBR de baan op.



Zloties man! Zloties..
full
 
Nope, geen rijbewijs.. (in een dorpje in Lodz (Polen) is dit niet direct zo een probleem) Maar als je iets uitleent moet je er natuurlijk van uitgaan dat het kan mislopen. Vooral dan een moto... Hij heeft de steuntjes die beschadigt waren al vergoed. Het enige dat nog moet gebeuren is moto herspuiten en je ziet het niet meer. Ben ervan overtuigd dat hij dat ook zal vergoeden. Is een oude SV, Waarde rond de 1000 a 1500€ Maak mij er zoveel zorgen niet in. Goede maat en hij is van plan nu zijn eigen moto te kopen. Gewoon jammer dat ik hier nu zonder vervoer zit. Maar dus, morgen proberen het contact eruit te krijgen en dan daarmee naar een sleutelmaker. (Zal ook nog wat worden als ik er aan denk) :)

Soit, iedereen hier alvast bedankt voor de hulp!!!
 
Nope, geen rijbewijs.. (in een dorpje in Lodz (Polen) is dit niet direct zo een probleem) Maar als je iets uitleent moet je er natuurlijk van uitgaan dat het kan mislopen. Vooral dan een moto... Hij heeft de steuntjes die beschadigt waren al vergoed. Het enige dat nog moet gebeuren is moto herspuiten en je ziet het niet meer. Ben ervan overtuigd dat hij dat ook zal vergoeden. Is een oude SV, Waarde rond de 1000 a 1500€ Maak mij er zoveel zorgen niet in. Goede maat en hij is van plan nu zijn eigen moto te kopen. Gewoon jammer dat ik hier nu zonder vervoer zit. Maar dus, morgen proberen het contact eruit te krijgen en dan daarmee naar een sleutelmaker. (Zal ook nog wat worden als ik er aan denk) :)

Soit, iedereen hier alvast bedankt voor de hulp!!!
Zal toch ook nog wel meevallen :P
Vindt een bezoekje aan de tandarts altijd spannende :P:P
 
Bij god, zo'n verhaal en dan kom je nota bene ook nog uit den Vlaamse 'Anale dreihoek' van Kontich-Reet-Aartselaar _O-

Maar on-topic, tankslot is vaak een versimpeld/goedkoper slot t.o.v. het contactslot, deze kan je vaak wel los krijgen met een schroevendraaier, een hamer en enig geduld. Als je de tankdop open hebt kan je hem vaak zo demonteren.

Dus de sloten vervangen voor die van een sloper zoals eerder geroepen is ook een optie.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de originele eigenaar (of de distributeur, niet zeker) ;) ik kom uit Gent maar woon nu in Krakow (Polen)
Toch bedankt voor de tip, ik ga morgen het contact proberen los krijgen en dan daarmee (en de papieren) naar een sleutelmaker.. Heb op YouTube enkele filmpjes bekeken van hoe ze de tuimelaars in de cilinder aanpassen aan een sleutel die in het slot past en zou het met wat frustratie msch zelf kunnen.. Maar heb hier geen sleutel die past, dus slotenmaker lijkt mij de beste optie.. Was gefrustreerd omdat ik er mee wou rijden (zit hier in Polen zonder moto) maar om het contact, tankslot en slot voor het loskrijgen van duo zit te vernielen.. Gaat me net iets te ver. :) dan maar wat geduld hebben, is een oude moto maar heeft altijd trouw z'n dienst bewezen.. Enkel eenmaal mee stilgevallen toen de plus pool van de batterij was losgetrild.. Zou zonde zijn.. Blijkbaar stijgen de sv's trouwens in waarde.. Schat dat ie nu zo een 1500 waard zou zijn (herspoten zonder krassen dan) en hou het liever zo ;) heb er zelf 3 jaar terug 1000 voor betaald.
 
Nope, geen rijbewijs.. (in een dorpje in Lodz (Polen) is dit niet direct zo een probleem) Maar als je iets uitleent moet je er natuurlijk van uitgaan dat het kan mislopen. Vooral dan een moto... Hij heeft de steuntjes die beschadigt waren al vergoed. Het enige dat nog moet gebeuren is moto herspuiten en je ziet het niet meer. Ben ervan overtuigd dat hij dat ook zal vergoeden. Is een oude SV, Waarde rond de 1000 a 1500€ Maak mij er zoveel zorgen niet in. Goede maat en hij is van plan nu zijn eigen moto te kopen. Gewoon jammer dat ik hier nu zonder vervoer zit. Maar dus, morgen proberen het contact eruit te krijgen en dan daarmee naar een sleutelmaker. (Zal ook nog wat worden als ik er aan denk) :)

Soit, iedereen hier alvast bedankt voor de hulp!!!

Verkoop die SV zo aan die maat !
 
Wat vertel je hier nou eigenlijk Robin?.
Je hebt filmpjes gekeken van: hoe ze de tuimelaars IN DE CILINDER AANPASSEN aan een sleutel die in het slot past?
Jij schat dat hij 1500 waard zou zijn herspoten zonder krassen?

Neem je de Honda niet mee naar polen dan als je er toch woont? Ik zou mn motor toch mee nemen.
Met die sleutel komt het wel goed hoor kerel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan