Ducati ST3 teller probleem (lcd scherm)

voorvork

MF'er
16 okt 2012
90
0
Heemstede
Hoi allemaal,

Mijn trouwe Diversion 900 heeft deze week plaats gemaakt voor een Ducati ST3.

Helaas geeft de teller problemen. Het digitale display is niet goed af te lezen. Het werkt wel, dus enkel een probleem met het lcd display. Weet iemand wat ik kan doen? (Zie foto)

Bedankt!

full
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans zitten LCD schermpjes op een geleidend rubbere voet, deze maakt bij jou geen goed contact met als gevolg halve letters/cijfers. Vroeger op rekenmachines veel mee gemaakt. Enige manier is het ding uit elkaar halen en schoonmaken (ontvetten) en weer in mekaar..

lcd_connector_rubber.jpg
 
Doorgaans zitten LCD schermpjes op een geleidend rubbere voet, deze maakt bij jou geen goed contact met als gevolg halve letters/cijfers. Vroeger op rekenmachines veel mee gemaakt. Enige manier is het ding uit elkaar halen en schoonmaken (ontvetten) en weer in mekaar..
Vaak is ontvetten niet nodig omdat bijna altijd vocht de boosdoener is geweest.

Wel demonteren en de contactstrippen op de printplaat met een zacht vlakgom schoonmaken. Vaak is het vlakgom achter op een potlood het beste middel. Eventueel ook de rubber strips even met dat vlakgom behandelen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande oplossingen kloppen, heb het ook meegemaakt in Audi displays van het airco systeem. Neem er de tijd voor het is een secuur werkje, trek iig het dash los van de motor en ga er even goed voor zitten. Ik vraag mij echter af hoe je het dash open krijgt. Normaliter is de fabrikant daar niet zo happig op dus zijn er allerlei maatregelen genomen om te voorkomen dat je zomaar het dash kunt openen en bij de elektronica kunt. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan