Nieuwe Electrische Superbike: Lightning LS-218

Ziet er wel goed uit.

full
 
Ziet er strak uit. Dit wordt straks toch echt wel de toekomst van de motorfiets.
Jammer dat ze nu nog zo prijzig zijn, ze beginnen rond de 30.000 euro zag ik staan.
Maar daar staat tegenover dat je veel minder onderhoud hebt en nooit meer benzine hoeft te tanken.
Keuzes, keuzes.
 
Top ding.

Ik zou graag willen. En deze kietelt de juiste zintuigen behoorlijk......
 
Na de Tesla is er eindelijk een motorfiets equivalent : Lightning LS-218

Snelste productiefiets met: 350km/h top, 228Nm koppel. Standaard accu 160km bereik en met een upgraded accu 290km bereik. Oplaadtijd is 30 min met een snellader.

Dus... :] :}

http://lightningmotorcycle.com/product/specifications/
Wauw eindelijk specs dat het af legt tegen een benzine motor.
Eerst was of de top, actieradius of laaddtijd een belemering.
Met deze specs is het gewoon nog beter dan een benzine variant.
En als je 290 km gestuurd hebt wil je wel een uurtje je reet en polsen rust geven.

*O* :}
 
Als tie stroringsvrij is op lange ;) termijn is het zeker wat,luidspeaker monteren op het zitje met de oude racegeluiden :9
Allen het geluid is gewoon knudde van die electricbike's:N
Rijden zal heel apart zijn met veel koppel zonder dipjes.
 
Raar zeg, geen koppelingshendel???

Inderdaad. Hoe rijdt dit nou? Gewoon gassen? Net een scooter dus?
Design is wel top. Vraag mij alleen af waarom ze dat grote zaagblad achter hebben gemonteerd als die toch ruim 200 nm heeft.

De oplaadtijd van 30 minuten voor een bereik van 290 km is ook niet verkeerd! Denk dat ik met mijn 600 super sport de 290 op 1 tank niet haal.
 
Laatst bewerkt:
Als tie stroringsvrij is op lange ;) termijn is het zeker wat,luidspeaker monteren op het zitje met de oude racegeluiden :9
Allen het geluid is gewoon knudde van die electricbike's:N
Rijden zal heel apart zijn met veel koppel zonder dipjes.

dan geef je per ongeluk bij wegrijden te hard rukje aan de "gas" hendel, lig je meteen achterover :')
 
Leuk weer, die reacties van de nono's. _O- Waarom geen koppeling en een groot kettingwiel :?

Ik wacht even af tot er weer een echt productiemodel is. Een fotoshop en een website zijn mij nog wat te prematuur.
 
Leuk die reacties van zelf benoemde experts die flauwe humor niet herkennen...
 
Ziet er strak uit. Dit wordt straks toch echt wel de toekomst van de motorfiets.
Jammer dat ze nu nog zo prijzig zijn, ze beginnen rond de 30.000 euro zag ik staan.
Maar daar staat tegenover dat je veel minder onderhoud hebt en nooit meer benzine hoeft te tanken.
Keuzes, keuzes.


Je hoeft niet meer te tanken.

Benzine versie € 15.000.
Je betaalt dus € 15.000,= extra. Rente over dat extra bedrag ca. € 750,= per jaar, daar kan je 8000 km voor afleggen. Afgezien dus van het extra geld dat je hebt uitgegeven . Als je dat nog gaat verrekenen dan is dat € 1.500,= per jaar (10 jaar) nog eens 16000 km er bij.
Dus als je 8000 km resp. 24000 km per jaar doet en geen lange ritten doet is het zinnig

Bij auto's is het de truc dat de BPM niet wordt mee berekend , dus dat valt weer een stuk gunstiger uit. Bij motoren heb je dat niet.
Een prius is daarom goedkoper dan de motor in dit onderwerp.
 
Geweldig hoe oude fossiele tegenstanders van deze motoren er als de kippen bij zijn om toch maar vooral deze ontwikkeling af te kraken.
 
Je hoeft niet meer te tanken.

Benzine versie € 15.000.
Je betaalt dus € 15.000,= extra. Rente over dat extra bedrag ca. € 750,= per jaar, daar kan je 8000 km voor afleggen. Afgezien dus van het extra geld dat je hebt uitgegeven . Als je dat nog gaat verrekenen dan is dat € 1.500,= per jaar (10 jaar) nog eens 16000 km er bij.
Dus als je 8000 km resp. 24000 km per jaar doet en geen lange ritten doet is het zinnig

Bij auto's is het de truc dat de BPM niet wordt mee berekend , dus dat valt weer een stuk gunstiger uit. Bij motoren heb je dat niet.
Een prius is daarom goedkoper dan de motor in dit onderwerp.
Je vergeet even dat je ook geen olie, filters en (klepstel)beurten meer hoeft te betalen. En voor de meeste mensen is 150km een lange rit.
Maar hoe gunstig je het sommetje ook maakt, een motor kopen is emotie. De mensen kopen op het plaatje, vriendensmaak, of imago. Ik denk dat je de rationele rekenaars alleen onder W-W rijders tegenkomt, de mannen met een Pan, Deauville, of K75. Dus niet onder de superbike kopers.
Het wachten is dus op elektrische Deauville.
 
Uiterlijk is zeker niet verkeerd en de actieradius+laadtijd is ook niet eens verkeerd! Toch zou ik nog voor de benzinemotor gaan vanwege de sound...
Bovendien lijkt een elektroblok in een cruiser mij geen gezicht...
 
Nou als die specs waar zijn wil ik daar wel eens een keer op rijden :) :)

Lijkt me toch een hele aparte ervaring.

Maar ik zou er niet zo gauw file mee rijden...zonder sound ben je gauw dood.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf, zal wel hard van start gaan. Prijs is (nu nog) erg hoog maar dit kan zomaar de toekomst zijn. Zie mijzelf er wel op rondrijden iig,
 
Terug
Bovenaan Onderaan