Motorblok intruder 750 kapot

15 nov 2014
9
0
Waarschijnlijk heb ik mijn motorblok in de soep gedraaid. Ik had olie bijgevuld en na 10 km begaf mijn versnellingsbak het en kwam er steeds olie uit de plaats waar de oliefilter zit. Ik kan mijn versnelling wel op en neer bewegen maar voel verder geen versnellingen of weerstand.
Kan dit door te veel olie komen of is er iets anders aan de hand en kan ik het maken?
Wie heeft er tips?
 
Waarschijnlijk heb ik mijn motorblok in de soep gedraaid. Ik had olie bijgevuld en na 10 km begaf mijn versnellingsbak het en kwam er steeds olie uit de plaats waar de oliefilter zit. Ik kan mijn versnelling wel op en neer bewegen maar voel verder geen versnellingen of weerstand.
Kan dit door te veel olie komen of is er iets anders aan de hand en kan ik het maken?
Wie heeft er tips?
Welkom op MF.
 
Sorry heren, idd goede dag.
Heb er motorolie ingedaan. Er zat niet echt te weinig in maar hij verbruikt regelmatig olie.
Heb niet gepeild, dat gaat volgens mij niet.
Kan het daardoor komen dat ik heel mijn blok de soep in draai of alleen mijn versnellingsbak...
 
Dus er zat niet te weinig in, maar je giet er maar wat in, terwijl je niet weet hoe je peilen moet en dus ook niet kunt weten of hij olie verbruikt?
Maar je weet ook niet hoeveel er nu inzit!
De zuigers kunnen wel in de olie stampen nu waarop je vraag is of het zo stuk gaat?

Simpel antwoord: JA.
Hoewel ik nu ook niet weet of welke andere kerel/vrouw hier hoeveel er nu echt in zit..
Het moet niet tot aan de vuldop net als benzine..

Laat hem eens leeglopen hou er wat olie bakken in de buurt, je weet nooit hoeveel er straks uitkomt..

Oh Oh Oh..
 
Laat de olie er eens uitlopen, dat kan via een aftapplug onder je blok. Kijk hoeveel eruit komt en kijk in een WPH (dat is een werkplaatshandboek) hoeveel er in zou moeten.
En ga naar een motorzaak want als je niet weet hoe je olie moet peilen moet je niet aan motoren gaan sleutelen.
 
beetje teveel olie, daar draai jij dat blok niet mee in elkaar...
zal wel iets anders aan de hand zijn...
ik heb hier zelf intruders staan......als je aangeeft in welke plaats je zit...
als je hier in de buurt zit dan wil ik wel kijken voor je..
 
Ik zal nog eens kijken waar ik kan peilen maar er zit alleen een peilglaasje en deze gaf aan dat ie tot de helft vol zat.
En even voor ruudje, ik ben een kerel en ben best handig met motoren maar hier had ik geen verstand van.
 
Doggybags, ik woon in Dongen, noord Brabant. Misschien in de buurt?
Heb meer het idee dat het in de versnellingsbak is gebeurt. Dat er bij het schakelen een vertanding niet heeft gestaan ofzo. Want op dat moment gebeurde het....
 
Ik zal nog eens kijken waar ik kan peilen maar er zit alleen een peilglaasje en deze gaf aan dat ie tot de helft vol zat.
En even voor ruudje, ik ben een kerel en ben best handig met motoren maar hier had ik geen verstand van.

Niet flauw bedoeld, maar waarom denk je dat het ding "peilglaasje" heet? Dat is de enige plaats waar je kunt zien hoeveel olie er in zit.
In het midden is wel okee. Zolang je kunt zien hoeveel er in zit (met de motor rechtop!) zit je redelijk goed.
Tot boven het glaasje is echt te veel, onder het glaasje is te weinig.

Hoeveel zit er nu in?
 
Ik zal nog eens kijken waar ik kan peilen maar er zit alleen een peilglaasje en deze gaf aan dat ie tot de helft vol zat.
En even voor ruudje, ik ben een kerel en ben best handig met motoren maar hier had ik geen verstand van.

Ik vroeg me dat ook niet af Bas.
Ik denk dat je t niet goed leest. Ik bedoelde daarmee dat niemand hier weet (man of vrouw) hoeveel olie er nu in je blok zit.

Nu pas geef je aan over je peilglaasje.
 
Laatst bewerkt:
Met de motor op de middenbok, probeer dan met de hand je achterwiel te draaien en dan te schakelen.
In z'n vrij moet je het wiel kunnen draaien, in alle versnellingen uiteraard niet.

Als je het wiel niet kunt draaien in de versnelling, trek dan je koppeling in. Dan hoort je wiel weer te kunnen draaien.

Als je wiel in de versnelling wel kan draaien heb je een probleem. Dan kan dan nog je koppeling zijn, die blijft hangen, of je versnellingsbak is inderdaad kapot. Of je cardan.
 
Je noemt jezelf best handig met motoren, naar het lukt je niet eens om het oliepeil te controleren en dienovereenkomstig te handelen. Met welke aspecten heeft jouw handigheid met motoren wel te maken?
 
Bas, ik zit in lelystad...dus niet echt in de buurt..
ik zou de motor inderdaad eens proberen te schakelen met de motor voor en achteruit te bewegen...
misschien zit er iets geblokkeerd...
en anders blijft er niets anders over dan het blok open te maken..
met een beetje geluk kom je al een eind door het linker carterhelft te verwijderen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan