Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verbouwde W650. Volgens het verhaal is de Aircleaner box verwijderd en zijn er K&N luchtfilters gemonteerd.Ik neem aan dat de sproeiers ook aangepast zijn, maar dat staat er niet bij. En ook niet of de standaard uitlaten er nog opzitten. Ik ben met name benieuwd hoeveel werk het is geweest om de aircleaner te verwijderen en hoe de motor loopt in vergelijking met de standaard uitvoering. Oftewel, of het de moeite waard is om te overwegen.
full
 
Ja ,ik vind het altijd leuk en interessant om te zien en te horen hoe iemand met hart en ziel de zaag in zijn motor zet echter ik ben meer van de caferacer en als ik lang genoeg krom op een motor zou kunnen zitten gingen er bij mij clipons ed. op remschakelsetje erbij al die flauwekul .
Maar gezien de resultaten uit het verleden moest ik er maar niet meer aan beginnen , En Peter uiteraard wil ik er twee ,een op een T-en een op een polo maar hoe gaan we dit financieel doen ,eerst 50 op papier verkopen en betalen en dan pas bestellen , of wou je het voorschieten met de kans dat je er bij in schiet . :9
:W
 
Ik heb een offerte binnen van emblemen-badges.nl waar Jan het ook over had.
Zij adviseren een badge van 9cm doorsnee.
100% geborduurd (hoogste kwaliteit)
Lasergesneden in vorm
Voorzien van strijklaag (eventueel ook opnaaibaar)

minimumafname:
25 stuks 113,98 per stuk= 4,56
of
50 stuks 139,98 per stuk= 2,80 dit scheelt meteen heel fors!

dit zijn all-in prijzen>

Wat vinden jullie?

Ik zou er wel 2 willen kopen

mvg Sjaak
 
Ik heb een offerte binnen van emblemen-badges.nl waar Jan het ook over had.
Zij adviseren een badge van 9cm doorsnee.
100% geborduurd (hoogste kwaliteit)
Lasergesneden in vorm
Voorzien van strijklaag (eventueel ook opnaaibaar)

minimumafname:
25 stuks 113,98 per stuk= 4,56
of
50 stuks 139,98 per stuk= 2,80 dit scheelt meteen heel fors!

dit zijn all-in prijzen>

Wat vinden jullie?

Ik wil ook 2x hebben, en misschien is goed oom wereldwijd bekend te maken *D
https://www.facebook.com/groups/119661768080110/
Groeten Iwan
 
Ha Peter,

ik wil er ook graag twee hebben.

@Jan: ik ben zaterdag nog lekker een rondje wezen rijden :] :] :] en ga straks nog maar een keertje. Het was er hier in het Westen prima weer voor en voor vandaag ziet het er ook mooi uit.

Groet, *O*

Karel
 
hier is het ook schitterend weer maar ik rij bij voorkeur niet op zondag vanwege toch wel de drukte op de kleine weggetjes met fitte vutters op e-bikes en wielrenners die grote gedeeltes van de weg opeisen en ik ben nogal kort aangebonden in dit soort situaties dus ter bescherming van mijn mede weggebruikers en mijzelf als zodanig doe ik op zondag niet aan motorrijden !
:W
 
Mannen, probleempje met oliedruk ? :(

gisteren gereden (ca. 50 km) en motor liep na opwarmen als een zonnetje. :)

Vandaag wilde ik opnieuw gaan rijden en na ca. 2 km ging het oliedruk lampje branden. Eerst ging het bij stationair lopen nog uit, later bleef het ook bij stationair draaien branden. Ben maar teruggekeerd.

Heb tijdens het winteronderhoud olie ververst (20W50), nieuw oliefilter geplaatst, oliedruksensor vervangen door een nieuwe. Motor is uit 1999 en heeft circa 45000 km gedraaid in totaal.

Bij inspectie zie ik ruim voldoende olie in het venster (na uitzetten van de motor en 2 minuten wachten), er lekt niks, draadje aan de oliedruk sensor zit goed vast.

Wat is hier nu aan de hand? Iemand een tip?

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Groet, :W

Karel
 
@ Peter, als het kan voor mij ook 2 badges.


Air clean box en binnendempers hier ook verwijderd in combinatie met K&N filters en sproeiers.

Heb vorige week de vulling van de buddy laten vervangen door harder schuim en iets hoger met originele overtrek is onderweg terug met de post (ben benieuwd, kreeg met oude last van mijn onderrug na langere rit)
 
Laatst bewerkt:
Mannen, probleempje met oliedruk ? :(

gisteren gereden (ca. 50 km) en motor liep na opwarmen als een zonnetje. :)

Vandaag wilde ik opnieuw gaan rijden en na ca. 2 km ging het oliedruk lampje branden. Eerst ging het bij stationair lopen nog uit, later bleef het ook bij stationair draaien branden. Ben maar teruggekeerd.

Heb tijdens het winteronderhoud olie ververst (20W50), nieuw oliefilter geplaatst, oliedruksensor vervangen door een nieuwe. Motor is uit 1999 en heeft circa 45000 km gedraaid in totaal.

Bij inspectie zie ik ruim voldoende olie in het venster (na uitzetten van de motor en 2 minuten wachten), er lekt niks, draadje aan de oliedruk sensor zit goed vast.

Wat is hier nu aan de hand? Iemand een tip?

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Groet, :W

Karel

Dat is balen :o Karel, maar het zou kunnen dat je carte opluchting slang verstopt is en dan krijg je een hoog oliedruk in je carter. Maar een ergere probleem kan zijn dat je oliepomp O-) :o ter zielen is O-) dus goed nakijken voordat je weer gaat rijden :] succes :t
 
Laatst bewerkt:
Karel ik heb ooit dezelfde problemen gehad, bleek bij mij toch in de oliedruksensor te zitten.
Maar als je die vernieuwd heb is dat vreemd, wat Iwan zegt zou ook kunnen check goed op verstoppingen in oliekanalen enzo.
Balen zoiets, succes!
 
Ja Karel ik zou eerst de oliesensor goed doormeten ,ook een nieuwe kan zomaar kapot gaan en dan vervolgens de draad naar het lampje controleren daar kan ook een storing in zitten en dan vervolgens even kijken of je niveau in je peilglas zakt als de motor loopt want dan wordt er nl olie verpompt en zal de oliepomp heel zijn ,mag het anders zijn dan verneem ik dat graag .
de groeten Eddy . :W
 
Kun je die oliedruk niet ergens meten met een statische meter? Zelfs op mijn 60 jaar oude Norton zit daar een plugje voor, waar je na verwijderen daarvan een meter kunt aansluiten.
 
Ja Karel ik zou eerst de oliesensor goed doormeten ,ook een nieuwe kan zomaar kapot gaan en dan vervolgens de draad naar het lampje controleren daar kan ook een storing in zitten en dan vervolgens even kijken of je niveau in je peilglas zakt als de motor loopt want dan wordt er nl olie verpompt en zal de oliepomp heel zijn ,mag het anders zijn dan verneem ik dat graag .
de groeten Eddy . :W
Ik zou op de plaats van de olie drukmeter tijdelijk een simpele drukmeter (6 bar) aansluiten en de druk controleren.
Groet Jan :W
 
Heren,

bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag en laat jullie weten hoe het verder gaat.

@ Eddy: als ik de motor start dan daalt het niveau in het peilglas direct, dus ik denk dat het niet aan de pomp ligt.

Groet,

Karel
 
Heren,

bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag en laat jullie weten hoe het verder gaat.

@ Eddy: als ik de motor start dan daalt het niveau in het peilglas direct, dus ik denk dat het niet aan de pomp ligt.

Groet,

Karel
Dat is correct Karel als het oliepeil zakt dan functioneert de pomp. Dat wil echter nog niet zeggen dat er ook voldoende oliedruk wordt opgebouwd. Dit kun je perfect kontroleren m.b.v. een drukmeter zoals op elke Engelse motor is gemonteerd. Oliedrukschakelaar er uit T stukje er in, oliedruk schakelaar en drukmeter monteren en je weet onmiddellijk waar het fout gaat. Succes. Groet Jan :W
 
Jan,
ik heb op dit moment geen oliedrukmeter tot mijn beschikking. Wat me opvalt is dat als ik de motor start het nivo in het peilglas vrijwel direkt helemaal leeg is. Als ik de motor uitzet, dan duurt het vind ik, vrij lang (5 minuten of meer) voordat er weer olie zichtbaar wordt in het peilglas.
Is het normaal dat er bij lopende motor helemaal geen olie zichtbaar is in het venster? Kan het zijn dat de "terugloop" naar het carter verstopt is? Dan is er namelijk na starten ook niks meer rond te pompen en zou de druk te laag kunnen worden. Er zit een "relief valve" in het carter ingebouwd, die zou ik kunnen inspecteren. Kan dat er iets mee te maken hebben ?

Groet, :W

Karel
 
Jan,
ik heb op dit moment geen oliedrukmeter tot mijn beschikking. Wat me opvalt is dat als ik de motor start het nivo in het peilglas vrijwel direkt helemaal leeg is. Als ik de motor uitzet, dan duurt het vind ik, vrij lang (5 minuten of meer) voordat er weer olie zichtbaar wordt in het peilglas.
Is het normaal dat er bij lopende motor helemaal geen olie zichtbaar is in het venster? Kan het zijn dat de "terugloop" naar het carter verstopt is? Dan is er namelijk na starten ook niks meer rond te pompen en zou de druk te laag kunnen worden. Er zit een "relief valve" in het carter ingebouwd, die zou ik kunnen inspecteren. Kan dat er iets mee te maken hebben ?

Groet, :W

Karel
Ja Karel het is normaal dat de olie onmiddellijk wordt weggetrokken bij het peilglas en het duurd ook zeker 5 minuten alvorens de olie weer zichtbaar wordt in het peilglas. Karel heb jij een users Manuel van de motor want daar is een heel hoofdstuk geschreven over het smeersysteem. Als je er een wil hebben geef maar even je E mail adres dan stuur ik hem wel naar je toe. Is heel verhelderend.
Groet Jan :W
 
Jan,

bedankt voor het aanbod, maar ik heb de volledige user manual/werkplaatshandboek. Dat schema heb ik inderdaad gezien en zal ik eens goed bestuderen.

Inmiddels heb ik de carterontluchting nagezien en daar was niets mis mee. Ik heb ook mijn oude sensor weer teruggeplaatst en dat maakt geen verschil.

Ik heb bij Tools2Go een 7 bar oliedruk tester besteld (was met 20 Euro een stuk voordeliger dan het originele Kawasaki tool van 225 Euro). Zodra deze wordt geleverd ga ik maar eens meten, want "meten is weten" nietwaar? :}

Volgens het handboek moet de druk bij opgewarmde motor worden gemeten en dan tussen de 1.29 en 1.87 bar liggen bij 4000 rpm. Motor moet op stationair worden opgewarmd, maar ik maak me wel zorgen of dat wel goed gaat, want dat duurt wel een minuut of 5 a 10. Stel dat de olie niet circuleert, dan zit ik straks met een vastgelopen blok.... :(

To be continued ....

Groet, :W

Karel
 
Jan,

bedankt voor het aanbod, maar ik heb de volledige user manual/werkplaatshandboek. Dat schema heb ik inderdaad gezien en zal ik eens goed bestuderen.

Inmiddels heb ik de carterontluchting nagezien en daar was niets mis mee. Ik heb ook mijn oude sensor weer teruggeplaatst en dat maakt geen verschil.

Ik heb bij Tools2Go een 7 bar oliedruk tester besteld (was met 20 Euro een stuk voordeliger dan het originele Kawasaki tool van 225 Euro). Zodra deze wordt geleverd ga ik maar eens meten, want "meten is weten" nietwaar? :}

Volgens het handboek moet de druk bij opgewarmde motor worden gemeten en dan tussen de 1.29 en 1.87 bar liggen bij 4000 rpm. Motor moet op stationair worden opgewarmd, maar ik maak me wel zorgen of dat wel goed gaat, want dat duurt wel een minuut of 5 a 10. Stel dat de olie niet circuleert, dan zit ik straks met een vastgelopen blok.... :(

To be continued ....

Groet, :W

Karel
Bij een koude motor is de olie dikker en zal dus meer druk opbouwen en dat zie je dan direct op de drukmeter. Na het starten moet er na enkele seconden voldoende druk zijn opgebouwd.Nog een vraagje Karel; gaat het lampje uit als je het loshaalt van de oliedruksensor?
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen Karel.
Hoe staan de zaken m.b.t. je oliedruk probleem :? :? Heb je de draad al eens losgehaald van de sensor? Tevens moet je de z.g Öldruck Verzögerungseinheit even op de goede werking controleren. Deze zit onder het zadel gemonteerd. Indien je daarover extra info wil hebben stuur maar even een berichtje met je E-mail adres.
Groet Jan :W
 
Ha Jan,

van de week druk met werk, dus nog niet veel aan kunnen doen. De oliedrukmeter die ik had besteld werd bezorg toen ik niet thuis was, dus nu moet ik wachten tot maandag tot ik hem kan ophalen.

Ik heb de draad van de sensor losgemaakt een dat maakt geen verschil. Kortom, of de sensor nu is aangesloten of niet, hij denkt dat er geen oliedruk is. Op zoek gegaan naar de "verzorgerungseinheit" oftewel de "delay unit" en deze uitgebouwd. Dit is een verzegelde eenheid, dus daar kan ik niets mee behalve doormeten denk ik en ik weet eigenlijk niet hoe. Ik denk dat ik het schema in het handboek wel snap, maar wat meet ik en wat weet ik dan? Heb jij daar nog tips over? Ik stuur je wel even mijn email adres via een PBtje, mocht je nog een suggestie hebben.

Ik kan natuurlijk wel een nieuwe unit bestellen, maar die kost ook weer 72 euro :o

Groet, :W

Karel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan